i30 GDI Style - JoKo
Napsal: 03 led 2015, 23:06
ahojte, tak som dnes presiel k vam od accentakov k i30tkarom.
vymenil som accenta mc 1.4 16v za i30 1.6gdi style {cz} v creamy white farbe. kupovane v hodonine,cena velmi priazniva, ktora definitivne naklonila mysky vah k nakupu predfaceliftovej verzie... a samozrejme pristup predajcu musim pochvalit.
momentalne ma este cakaju vybavovacky na uradoch a dostat auto na svk znacky, tak dufam, ze to pojde hladko...
co som si vsimol, tak oproti 2013tkovej i30tke je tichsie. ci uz od motora, alebo aj od podbehov. bude to tou zmenou v modelovom roku 2014.
na aute uz je nabehanych 500km, priemerna spotreba zatial podla palubneho 6,1 {aj s poposkakovanim po meste}... som zvedavy po dotankovani o kolko bude klamat palubak![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jedna pikoska, pri prebrati auta na pal. pocitaci priemerna spotreba 87,4 litra
ale chapem to, auto sa hybalo male vzdialenosti, urcite nejaky cas stalo na volnobeh...
![Obrázek](http://foto.kotlar.sk/main.php?cmd=image&var1=cars%2Fhyundai_i30_gd%2FWP_20150103_09_22_10_Pro.jpg&var2=700_85)
a preco i30tka? najprv poviem, ze co som od auta pozadoval. samozrejmostou boli take zakladne veci ako komplet elektrika {okna, zrkadla....}, bluetooth, vyhrievane sedadla a mozno {zatial} menej rozsirene prvky vybavy parkovacia kamera a bezklucovy pristup {keyless}. velke plus mala u mna karoseria sedan.
v prvom kole mi vypadli auta ako c4, bravo, delta, astra, leon, rapid, megane, fluence...
bol som si obzriet kandidatov, ako referencne auto som zvolil i30 style s fleetovou cenou na svk...
bol som pozriet peugeot 308 1.6thp. vozidlo fajn, nevadili mi pristroje v kaplicke nad volantom, ten ich tablet mi trosku prekazal, ale asi by som si nanho zvykol. priestor vzadu bol na spodnej hranici mojho akceptovania. ale cenovo to bolo o cca 15-20% drahsie ako i30 ak sa nemylim. a nemal by som pocit, ze je to {o tolko} lepsie auto.
dalsim panom na holenie bola mazda3. auto ako take perfektne. testovacia jazda s 2.0 88kW revolution. pocitovo {opakujem pocitovo} lepsie ako 1.6thp od peugeota. velmi prijemny motor, podvozok nebol az taky tvrdy ako som ocakaval. zladenie motora a podvozka ma dostalo, asi najlepsie zo vsetkych testovanych aut. normalne som sa pri testovacej jazde usmieval, co sa mi nestava. co mi vadilo bolo miesto pre pasazierov a najma vzadu. trosku ma sklamal dojem z interieru, chybala mi tam "noblesnost". ale spracovany bol velmi dobre. a co ma nahnevalo bolo veko kufra pri sedane. ono mi to pripominalo vstupny otvor do bat. priestoru nejakeho kabrioletu. preco? vrchna cast veka je velmi kratka. na moje potreby nedostatocny otvor. tak zostal len hatchback. lenze cena cca 20 000eur...
civic som poznal trosku, mal ho kolega. vadilo mi prevedenie interieru, nizky posed, hluk, tvrdost... auto nie vhodne pre mna. a ta cena aj po zlavach nad 20 000eur {vybava executive}. myslim si, ze v honde by mali prehodnotit svoju cenovu politiku...
zastavil som sa obzriet aj golf. priestorovo ok posedovo fajn, materialovo to bolo ok, kvalita spracovania slabe. nelicovali plasty na zadnych svetlach, normalne sa mi prehybali pri dotyku. 1.2tsi ma nenadchol, cakal som od toho motora viacej. lepsi subjektivny dojem som mal z mazdackej atmosfery. cena po zlavach sa pohybovala za 1.2tsi okolo 18 000eur. jettu som si nenechal ani nakonfigurovat, tam to cenovo zacinalo niekde nad 20 000eur ak si dobre pamatam. co sa mi pacilo, tak boli moznosti roznych priplatkovych prvkov {adaptivny tempomat, detekcia mrtveho uhla}e... sice kvoli cenovemu limitu by som si ich aj tak neobjednaval, ale moznost bola...
elantra bol moj horuci kandidat. karoseria sedan, odpustil by som jej nejake drobnosti ktore jej chybali oproti i30tke, aj ked cenovo vychadzala mierne drahsie ako referencny model a tak rozhodovanie bolo dost tazke.
a dalsim horucim kandidatom bol nissan pulsar. vadili mi nejake veci ako pouzite materialy, bolo vidno, ze niekde sa muselo setrit. ale zas bezkonkurencne najlepsia vybava za tu sumu {360° kamera, led predne svetla, navigacia...}. cena bola pri 1.2 tekna 18 000eur.
toyota auris a corolla. fajn auta, pri aurise mi vadila len jednozonova klimatizacia a priestor vzadu. klima sa dala vyriesit vybavou style za 18 000eur a za priblizne rovnaku sumu bola aj corolla. ale tam opat nejake drobnosti chybali voci aurisu {podobny pripad ako i30 vs. elantra}. jednoducho sedany nie su urcene pre europu a tak vybavy su skromnejsie.
u mna to vychadzalo na elantru, i30, pulsar a ak by sa podarilo vybavit dobru cenu, tak auris a corolla. povodne som chcel ist do elantry, ale navstivil som chlapcov v hodonine a kedze sa vypredavaju sklady i30tiek kvoli faceliftu, tak ponukli zaujimavu cenu a nebolo nad cim vahat. aj ked som sa pokusil u inych automobiliek urobit nieco s cenou, tak sa k ponuknutej sume za i30 ani nepriblizili.
a preco som sa rozhodol pre kupu vozidla pred faceliftom, ked uz je ohlasena vyroba faceliftov? bojim sa, ze hyu sa rozhodne setrit ako to zvykne robit pri faceliftoch. nieco prida a nieco uberie. podla fotiek tipujem, ze uz nebude farebny display, ale mozem sa mylit. verim, ze pridaju niektore prvky vybavy, ktore teraz nie su v ponuke. ale stale sa bojim, ze optimalizacia nakladov je optimalizacia nakladov. pamatam si, ako pri accentoch mc po facelifte vypadlo podsvietenie tlacidiel na dverach, niektore chromovane doplnky v interieri, teplomer chladiacej kvapaliny, ale zas pribudli chromove doplnky exterieru
. alebo po optimalizacii accenta lc vypadli bocne airbagy a este nejake drobnosti... ale pri fl i30tky to moze ist aj dobrym smerom a k drobnym vylepseniam nepribudne "optimalizacia" ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
neberte prosim moje poznatky konkurentov za jedine spravne, auta som priebezne "obzeral" posledneho polroka, takze niektore detaily mi mohli uz vyprchat z hlavy. pocitovo mi to vychadzalo ako najlepsie auta pre mna tie vyssie spomenute a nakoniec vyhrala cena spolu s dobrymi skusenostoami s hyu ktore rozhodli o vitazovi.
rozdiely medzi autami nie su velke, kazdemu vyhovuje nieco ine. niekto ma rad tvrdsie naladenie podvozka, niekto maksie, niekto preferuje priestor pre batozinu, niekto pre posadku, niekto vybavu a niekto si potrpi na makcenych plastoch... kazdy si moze vybrat z roznych aut a myslim si, ze je si z coho vyberat.
![Obrázek](http://foto.kotlar.sk/main.php?cmd=image&var1=cars%2Fhyundai_i30_gd%2FWP_20150103_11_16_44_Pro.jpg&var2=700_85)
![Obrázek](http://foto.kotlar.sk/main.php?cmd=image&var1=cars%2Fhyundai_i30_gd%2FWP_20150103_11_17_02_Pro.jpg&var2=700_85)
vymenil som accenta mc 1.4 16v za i30 1.6gdi style {cz} v creamy white farbe. kupovane v hodonine,cena velmi priazniva, ktora definitivne naklonila mysky vah k nakupu predfaceliftovej verzie... a samozrejme pristup predajcu musim pochvalit.
momentalne ma este cakaju vybavovacky na uradoch a dostat auto na svk znacky, tak dufam, ze to pojde hladko...
co som si vsimol, tak oproti 2013tkovej i30tke je tichsie. ci uz od motora, alebo aj od podbehov. bude to tou zmenou v modelovom roku 2014.
na aute uz je nabehanych 500km, priemerna spotreba zatial podla palubneho 6,1 {aj s poposkakovanim po meste}... som zvedavy po dotankovani o kolko bude klamat palubak
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jedna pikoska, pri prebrati auta na pal. pocitaci priemerna spotreba 87,4 litra
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Obrázek](http://foto.kotlar.sk/main.php?cmd=image&var1=cars%2Fhyundai_i30_gd%2FWP_20150103_09_22_10_Pro.jpg&var2=700_85)
a preco i30tka? najprv poviem, ze co som od auta pozadoval. samozrejmostou boli take zakladne veci ako komplet elektrika {okna, zrkadla....}, bluetooth, vyhrievane sedadla a mozno {zatial} menej rozsirene prvky vybavy parkovacia kamera a bezklucovy pristup {keyless}. velke plus mala u mna karoseria sedan.
v prvom kole mi vypadli auta ako c4, bravo, delta, astra, leon, rapid, megane, fluence...
bol som si obzriet kandidatov, ako referencne auto som zvolil i30 style s fleetovou cenou na svk...
bol som pozriet peugeot 308 1.6thp. vozidlo fajn, nevadili mi pristroje v kaplicke nad volantom, ten ich tablet mi trosku prekazal, ale asi by som si nanho zvykol. priestor vzadu bol na spodnej hranici mojho akceptovania. ale cenovo to bolo o cca 15-20% drahsie ako i30 ak sa nemylim. a nemal by som pocit, ze je to {o tolko} lepsie auto.
dalsim panom na holenie bola mazda3. auto ako take perfektne. testovacia jazda s 2.0 88kW revolution. pocitovo {opakujem pocitovo} lepsie ako 1.6thp od peugeota. velmi prijemny motor, podvozok nebol az taky tvrdy ako som ocakaval. zladenie motora a podvozka ma dostalo, asi najlepsie zo vsetkych testovanych aut. normalne som sa pri testovacej jazde usmieval, co sa mi nestava. co mi vadilo bolo miesto pre pasazierov a najma vzadu. trosku ma sklamal dojem z interieru, chybala mi tam "noblesnost". ale spracovany bol velmi dobre. a co ma nahnevalo bolo veko kufra pri sedane. ono mi to pripominalo vstupny otvor do bat. priestoru nejakeho kabrioletu. preco? vrchna cast veka je velmi kratka. na moje potreby nedostatocny otvor. tak zostal len hatchback. lenze cena cca 20 000eur...
civic som poznal trosku, mal ho kolega. vadilo mi prevedenie interieru, nizky posed, hluk, tvrdost... auto nie vhodne pre mna. a ta cena aj po zlavach nad 20 000eur {vybava executive}. myslim si, ze v honde by mali prehodnotit svoju cenovu politiku...
zastavil som sa obzriet aj golf. priestorovo ok posedovo fajn, materialovo to bolo ok, kvalita spracovania slabe. nelicovali plasty na zadnych svetlach, normalne sa mi prehybali pri dotyku. 1.2tsi ma nenadchol, cakal som od toho motora viacej. lepsi subjektivny dojem som mal z mazdackej atmosfery. cena po zlavach sa pohybovala za 1.2tsi okolo 18 000eur. jettu som si nenechal ani nakonfigurovat, tam to cenovo zacinalo niekde nad 20 000eur ak si dobre pamatam. co sa mi pacilo, tak boli moznosti roznych priplatkovych prvkov {adaptivny tempomat, detekcia mrtveho uhla}e... sice kvoli cenovemu limitu by som si ich aj tak neobjednaval, ale moznost bola...
elantra bol moj horuci kandidat. karoseria sedan, odpustil by som jej nejake drobnosti ktore jej chybali oproti i30tke, aj ked cenovo vychadzala mierne drahsie ako referencny model a tak rozhodovanie bolo dost tazke.
a dalsim horucim kandidatom bol nissan pulsar. vadili mi nejake veci ako pouzite materialy, bolo vidno, ze niekde sa muselo setrit. ale zas bezkonkurencne najlepsia vybava za tu sumu {360° kamera, led predne svetla, navigacia...}. cena bola pri 1.2 tekna 18 000eur.
toyota auris a corolla. fajn auta, pri aurise mi vadila len jednozonova klimatizacia a priestor vzadu. klima sa dala vyriesit vybavou style za 18 000eur a za priblizne rovnaku sumu bola aj corolla. ale tam opat nejake drobnosti chybali voci aurisu {podobny pripad ako i30 vs. elantra}. jednoducho sedany nie su urcene pre europu a tak vybavy su skromnejsie.
u mna to vychadzalo na elantru, i30, pulsar a ak by sa podarilo vybavit dobru cenu, tak auris a corolla. povodne som chcel ist do elantry, ale navstivil som chlapcov v hodonine a kedze sa vypredavaju sklady i30tiek kvoli faceliftu, tak ponukli zaujimavu cenu a nebolo nad cim vahat. aj ked som sa pokusil u inych automobiliek urobit nieco s cenou, tak sa k ponuknutej sume za i30 ani nepriblizili.
a preco som sa rozhodol pre kupu vozidla pred faceliftom, ked uz je ohlasena vyroba faceliftov? bojim sa, ze hyu sa rozhodne setrit ako to zvykne robit pri faceliftoch. nieco prida a nieco uberie. podla fotiek tipujem, ze uz nebude farebny display, ale mozem sa mylit. verim, ze pridaju niektore prvky vybavy, ktore teraz nie su v ponuke. ale stale sa bojim, ze optimalizacia nakladov je optimalizacia nakladov. pamatam si, ako pri accentoch mc po facelifte vypadlo podsvietenie tlacidiel na dverach, niektore chromovane doplnky v interieri, teplomer chladiacej kvapaliny, ale zas pribudli chromove doplnky exterieru
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
neberte prosim moje poznatky konkurentov za jedine spravne, auta som priebezne "obzeral" posledneho polroka, takze niektore detaily mi mohli uz vyprchat z hlavy. pocitovo mi to vychadzalo ako najlepsie auta pre mna tie vyssie spomenute a nakoniec vyhrala cena spolu s dobrymi skusenostoami s hyu ktore rozhodli o vitazovi.
rozdiely medzi autami nie su velke, kazdemu vyhovuje nieco ine. niekto ma rad tvrdsie naladenie podvozka, niekto maksie, niekto preferuje priestor pre batozinu, niekto pre posadku, niekto vybavu a niekto si potrpi na makcenych plastoch... kazdy si moze vybrat z roznych aut a myslim si, ze je si z coho vyberat.
![Obrázek](http://foto.kotlar.sk/main.php?cmd=image&var1=cars%2Fhyundai_i30_gd%2FWP_20150103_11_16_44_Pro.jpg&var2=700_85)
![Obrázek](http://foto.kotlar.sk/main.php?cmd=image&var1=cars%2Fhyundai_i30_gd%2FWP_20150103_11_17_02_Pro.jpg&var2=700_85)