je totálně
spolehlivé auto.Takže pokud nekoupíš nějaký slepený vrak po havárce nebo po zásahu tunera amatéra,servis vůbec řešit nemusíš.
jsem kupoval jako nové auto-dnes,po 12 letech provozu a 110000km,je stále v TOP stavu.Vše funguje na 100%,nic nevrže,nikde ani náznak koroze.....a za celé ty roky nepotřeboval servis ani jednou
:!:Kdo tohle může z majitelů aut po roce 2008 napsat?
Když mám jít do absolutních detailů-i všechny žárovky svítí a jsou původní,kromě tlumených světel-ty jsem měnil jednou +- kolem 60000km
(nemám denní svícení,takže všechny žárovky uvnitř i venku,jsou zapnutá stále a všechny,včetně těch v měřácích,klimě,tlačítkách,dveřích.....jsou původní a svítící) . Taková byla kvalita
tenkrát-dnes se stačí podívat do rubrik "nových"
a člověk nestačí žasnout nad desítkami stránek závad všech modelových řad
.
2,0l motor je držák bez výr.chyb a materiálově ještě neošizený,prověřený léty(300000km bez jediného problému není vyjímkou i tady na klubu).Nemusíš řešit olej-předepsané min.třídy SG,dosahuje i ten nejlevnější olej,co na pumpě najdeš
.Kvalitu benzínu také řešit nemusíš-vzhledem k tomu,že se
vyvážel do celého světa,hlavně do USA,kde je kvalita benzínu mizerná(okt.číslo i 88)-jezdí
bez problémů na všechno co teče
.I v servisní knížce,návodu,TP....je uvedeno jako palivo BA oktanové číslo 91(běžný natural má 95 okt.).Udávaný výkon je také s benzínem BA91.Vzhledem k širokorozsahové řídící jednotce,je možné jezdit i na E85(ethanol)-jezdím na E85 bez nejmenšího problému,už od roku 2010.Není to kvůli úspoře-na 100km uspořím +-50Kč,ale při použití E85 má
obrovský
nárust výkonu.U druhého auta Kia,s 1,6CVVT motorem(už potřebuje přestavbovou sadu,protože říd.jednotky aut,vyrobených jen pro Evropu,nemají takový rozsah a nejsou schopné dát dostatečně bohatou směs-E85 na sebe váže kyslík) je také citelný nárust výkonu,ale u
to je daleko markantnější.
Spotřeba-předpisovou jízdou,bez spoření,vyhazování rychlosti a pod.blbostí,mám spotřebu kolem 7,5l/100km.Nejsem ale člověk,co řeší spotřebu a proto velice často využívám možností
a potěšení se denně"povozit"-pohybuje se moje dlouhodobá spotřeba kolem 8,0l/100km.I při jízdách daleko za předepsanými rychl.limity,častém využívání výkonu motoru.....je spotř.max. do 9l/100km.I při naloženém autě,je spotřeba +- v popsaném rozmezí-příklad:loňská dovolená v Itálii(3000km)-Rakousko většinou dálnice(150km/h),Itálie neustálé popojíždění v kolonách,přes ucpaná města,část dálnice a většinou nad rychl.limitem,bez jediného km EKO jízdy
....4 lidi,plně naložený
+ box na střeše==spotřeba po dotankování do plné při dojezdu domů==8,2l/100km.To jde,ne?
Rozdíl mezi motory 1,6l a 2,0l.Výkonově je hodně znatelný,ale spotřeba je stejná.Takže můžu-li poradit-ber 2,0l.Naopak 2,7V6 je nenažranec
.Použití LPG záleží na tobě-kolik km ročně najedeš,návratnost...V
LPG nemám(stále mám pocit,že to tomuhle autu nemůžu udělat),ale 30 roků auta na LPG mám(i nyní).I na klubu je několik aut s 2,0l na LPG a nemají žádné problémy.Takže se toho neboj.
Hyundai Tiburon/Coupe,se vyráběl výhradně jen v jedné továrně v Korei.Jestli je označení Tiburon nebo Coupe je jedno.Jsou to do šroubečku stejná auta
Jestli se vyráběla pro Ameriku,Austrálii nebo Evropu,bylo jedno.Všechna auta byla stejná.Rozdíl byl jen ve výbavě-třeba v ČR se prodávala jen auta s nejlepší výbavou(aut.klima s čidlem čistoty vzduchu,s asistenční elektronikou,17" kola...),ale už třeba v Německu,Itálii...se prodávaly i očesané verze(s man.klimou,na menších 16" kolech...a i s 1,6l motorem,který se v ČR vůbec neprodával).U nás(i na SK) se tohle auto prodávalo s označením Coupe,ale třeba hned v Rakousku se jmenovalo Tiburon
.
Tiburon=žralok=proto,že ten vzhled auta byl navrhován podle vzhledu žraloka,nasávání vzduchu,boční výdechy vzduchu,světla-u předfaceliftové verze bylo sklo na předních světlech vypouklé před každou čočkou,jako oči žraloka(po faceliftu už jen rovné sklo,bez "žáber"..)...
Doufám,že jsem ti při výběru trochu pomohl
.I po těch letech se těším na každou jízdu s
a i auto je stále středem pozornosti všude,kde ho zaparkuji.
Za mě patří
obrovská
poklona,že dovedli tak pěkné,kvalitní,spolehlivé,vybavené....auto vyrábět
.Dnes dělají přiblblé reklamy o "kvalitních"nadautech a mají plné servisy oprav a stížností,jako ostatní výrobci.