Stránka 1 z 3
Kvalita nafty
Napsal: 15 led 2015, 12:20
od Cenko
Ahoj,
Mam i 40 v nafte a premyslim, jake cerpaci stanice navstevovat...
Mate nejke zkusenosti s nachylnosti i40 na kvalitu paliva?
Co si myslite o nafte na Shell nebo ONO a tak....
Predem dekuji za zkusenosti a rady.
Re: Kvalita nafty
Napsal: 15 led 2015, 12:23
od Mexican
to myslis ako joke alebo chces priamo GPS koordinaty? na znacke nezalezi, zalezi na konkretnej pumpe
ja tankujem asi najviac na Globuse a pohoda. Dolievam aditiva, trochu pohladaj na fore a dozvies sa viac
Re: Kvalita nafty
Napsal: 15 led 2015, 14:56
od Cenko
Dekuji za tip. Mrzi me, ze ani jedna znacka nemuze garantovat kvalitu paliva alespon v jedne republice
Uprasnim.... Praha.
Predem dekuji za tipy.
Re: Kvalita nafty
Napsal: 15 led 2015, 15:15
od mikodim
Kazda znacka na trhu garantuje kvalitu, a musi splnat normu. Kvalitu moze narusit nezodpovedný predajca ak sa nestara o spravne skladovanie paliva. Svagor tankuje len a len na najlacnejsich pumpach do firemnych aut naftu a nikdy nemal problem ze by sa prejavila nekvalita alebo nejaký problem.. a to auta jazdia denno denne od rana do vecera. Ja tankujem vecsinou Shell alebo Slovnat ,ale nemam problem natankovat hocikde a tiez som zatial nepocitil rozdiel ci uz vo vykone alebo kulture chodu motora atd..
Re: Kvalita nafty
Napsal: 15 led 2015, 18:57
od 69pavel
na toto tema se tu jiz hodne diskutovalo,naftu jako takovou ktera musi splnovat normu dostanes na kazde cerpacce v dane kvalite,tu jde spis o to kolik tam cerpacky nalejou tech zasranych biosracek,norma je 7% podilu ale neni problem natankovat podil sracek v nafte i 14%........
tu je spise treba provadet prevenci v podobe aditiv do nafty napr velmi osvedceny VIF super diesel aditiv-zimni(sam pouzivam celorocne) aby bylo zajistene mazani soucasti v palivovem systemu pro pripad kdyby tam prislo nekvalitni palivo,preci jen comonrail je narocnejsi nez stare systemy a kdyz se neco posere diky tomu ze se to pridre diky spatnemu palivu tak opravy jdou do tisicu v porovnani nizke ceny za aditivum.
Re: Kvalita nafty
Napsal: 15 led 2015, 20:53
od Alf6
EuroOil. Nafta bez biosložky + doleješ Vif kvůli mazivosti
Re: Kvalita nafty
Napsal: 15 led 2015, 22:23
od Cloudyman
Jako Alf,
čerpám na benzínkách Čepra, protože tam nedávájí biosračky. A dávám VIF.
Re: Kvalita nafty
Napsal: 15 led 2015, 22:30
od Alf6
Já beru benzín
Ale co jsem se o to jeden čas více zajímal a studoval clanky na netu, tak tahle variace byla nejlepe hodnocena
Re: Kvalita nafty
Napsal: 16 led 2015, 09:25
od zajic
Právě dnes je na aktuálně přehled nejvyšších pravomocných pokut udělených ČOI v roce 2014 (benzín, nafta, LPG). Viz:
http://zpravy.aktualne.cz/finance/spatn ... 590604f2e/
jinak stránky ČOI zde:
http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/rozhod ... nych-hmot/
Re: Kvalita nafty
Napsal: 16 led 2015, 09:43
od hanz.1
Je to trochu paradox, ale právě ta biosložka zajišťuje dobrou mazivost nafty. Pokud je palivo bez této složky je zapotřebí kvalitní aditivace, která zajistí dobré mazání. Četl jsem to před časem v nějakém testu phm. Jinak tankuji většinou u ONO a žádný problém jsem nezaznamenal.
Re: Kvalita nafty
Napsal: 16 led 2015, 09:54
od zajic
Také je možné řídit se tím, zda má pumpa "pečeť kvality", viz zde:
http://www.dobrapumpa.cz/cs/zakaznik/kdo-je-drzitel-pk/
Pokud se palivo doplní ještě aditivací (např. ten výše zmíněný VIF), neměl by být žádný problém.
Re: Kvalita nafty
Napsal: 16 led 2015, 21:03
od velsatis
hanz.1 píše:Je to trochu paradox, ale právě ta biosložka zajišťuje dobrou mazivost nafty. Pokud je palivo bez této složky je zapotřebí kvalitní aditivace, která zajistí dobré mazání. Četl jsem to před časem v nějakém testu phm. Jinak tankuji většinou u ONO a žádný problém jsem nezaznamenal.
Je to tak, ta biosložka výborně maže, ale zase na druhou stranu zalepuje vstřikovače a vlivem EGR sání. Takže je potřeba do nafty přidávat aditivum, nejlépe asi VIF, které tento negativní vliv eliminuje. Nafta bez biosložky je ve finále pro motor z hlediska mazivosti dost špatná. Zajímavé by bylo zkusit co je lepší a) nafta bez biosložky a s aditivem b) s biosložkou a aditivem, ale to se asi nedočkáme
Já osobně tankuji tak odhadem z 95% na Benzině, protože vím, že tam ty aditiva dávaj. Pokud někdy tankuji mimo, tak se alespoň snažím na pumpě, která má pečeť kvality SGS a dodám aditivum
Z principu bych se asi nebál tankovat nikde, až na no-name pumpy, ale vždy jedině s tím aditivem. Jinak např. Albert je zásobován Unipetrolem, což by měl být dodavatel i pro Benzinu, která si to ale nechává míchat s VIF, takže podle mě, když do nafty Albert přidám VIF, tak bych měl dostat stejné palivo
Někde jsem četl, že VIF a Unipetrol to mají vzájemně vyzkoušené, takže vyhlédnout pumpy, které berou od Unipetrolu a do nich VIF
Doufám, že jsem si něco nevymyslel, ale snad ne
Jinak si myslím, že zárukou opravdu nadstandardního paliva je právě ta Benzina, která tam ta aditiva podle všech testů zatím vždy měla. Ale pozor N95 už aditivovat přestala.
Re: Kvalita nafty
Napsal: 16 led 2015, 21:13
od Alf6
Benzina taky aditivovala svůj N95
moc bych jim uz neveril
http://byznys.lidovky.cz/lepsi-natural- ... oprava_ele
Re: Kvalita nafty
Napsal: 17 led 2015, 15:38
od kristian.nov
A jak je to s těmi prémiovými palivy, třeba u Shellu? V-Power
Re: Kvalita nafty
Napsal: 17 led 2015, 18:08
od hanz.1
Našel jsem ten test nafty a Shell celkem v prémii propadl. V-Power Diesel nitro+ měl cetanové číslo jen 53, což je úplně standardní hodnota. Základ od benziny Top Q měl 54. Nejlepší prémiovka u nás dostupná vyšla v testu od OMV Maxx-Motion Diesel cetan 61, bez MEŘO, dovoz a výroba rakousko. Mazivost je zase u těchto naft bez biosložky na hraničních hodnotách, asi šetřej aditiva.