petzl62-vnímám to naprosto stejně.
Patřil jsem k fandům
a hluboce se skláním před někdejší firmou
,která nevymývala mozky 100x denně pitomou TV reklamou a netiskla v novinách rozhovory s nadutým ředitelem,ale raději dělala lepší a lepší,spolehlivá,plně vybavená a pěkná auta,za rozumnou cenu(Getzem,Santa fe,
...).Dnes jen s úžasem čtu zdejší rubriky "nových"
,plné závad,skřípání,loupajících se volantů,odlupujích se laků už po pár ujetých km
.
mě šlape celé roky s totální
spolehlivostí,nic uvnitř neskřípe,vše funguje a auto je stále v top kondici,včetně karoserie(bez sebemenšího náznaku nebo pupínku koroze...-proto jen nevěřícně čtu současné rubriky.Když porovnávám dnešní
s jejich předchůdci ve stejné modelové řadě,tak je mi smutno sledovat ten vnitřní,skřípající PET plast,chybějící odhlučňovací materiály třeba na kapotě motoru,podbězích,kufru..,padající sedačky bez paměti nastavení a šetření,kam jen oko dohlédne
.I motory vypadají papírově v pořádku,ale svezení třeba ve 100kW Velosteru,je jako když tam půlka koní chcípla
.Podvozek bída bídoucí.
To stejné v i30 s 94kW v naftě-člověk má chuť vystoupit a tlačit.U i30 s GDI to není 99kW ale 99 kozlíků
.Genesis Coupe 2,0Turbo-156kW-je běs a lenivá bída( i v porovnání s 2,0TFSI(147kW) v Octavii(nejen papírově ale i v reálu a nepíše se mi to snadno
)Ta auta jsou papírově pěkná(na papír-tech.data- jde současnému
lhaní dobře-viz.tučné pokuty za klamání zákazníků),ale asi i díky novým EKO normám,dlooouhým převodovkám,to jsou líné,přidušené,neduživé krabice u kterých je jediným hlediskem spotřeba/zplodiny.Nedávno tady někdo dával graf výkonu 1,4l motorů v i30(starší/novější).Původní 1,4l měla 80kW a podle
musel být výkon snížen na 74kW,kvůli zplodinám.OK.Ale poslední 1,4l?Výkon zůstal stejný.Motory jsou identické.Ale naladění jednotky je jiné.Zatím co starší,když bylo dosaženo největ.toč.momentu,měl i vysoký výkon v kW.Nové 1,4l mají při nejvyšším toč. momentu o +-10kW nižší výkon a samozřejmě i naopak-při nejvyšším výkonu,mají malý toč.moment
,oproti starší 1,4l.Viz.graf.K tomu dlouhé převody a pěkné údaje na papíře jsou v reálu velká bída
.To je právě ten důsledek toho,že když někdo přesedne do současných
se stejným udávaným výkonem,má chuť po pár km zastavit a jít hledat,jestli cestou ty koníky nepoztrácel
. Současné
jsou se stejnými motory úspornější,ale radost ze sešlápnutí plynového pedálu u nich zmizela(nejen radost,ale i větší bezpečnost třeba při výjezdu z odpočívadla na dálnici).
U téhle i20 už to ale vážně přehnali.Zavařili dveře,dali jen pidi motůrky(1,6CVVT ani 1,6CRDI už ne),nalepili cedulky SPORT COUPE
....a navýšili o desítky % cenu?Tomu neříkám krok vpřed,ale idiotismus,pááád vzad a nevěřím,že jim to lidi budou žrát(kupovat).
I když se stále považuji za fandu
,dnes bych si auto u
určitě nekoupil
Naopak Kia na mě dělá lepší dojem.Kdysi jsem si myslel,že Kia je něco jako Škodovka pro VW(chudá příbuzná,která dělá jen z toho co zbyde a velký bratr dovolí).Opak je pravdou-když
začal šetřit a dávat hromadně poruchové-viz.třeba poslední generace Accentu(hlavně že výrobně levné) elektrické posilovače,Kia montovala do stejného modelu spolehlivé,ale výrobně dražší a lepší hydraulické posilovače řízení.Kia montovala aut.klimu,
jen man.klimu.....atd.a to vše prodává
dráž
.Proč je ve Velostru 1,6Turbo naladěn motor na menší výkon,než třeba u Kii pro ceed???I u i30 1,6T bude slabší.Proč má kratší záruku,když je to jedna aliance?Šetřit a odrbávat zákazníky,kde se dá-to je současné heslo
-když někdo dává do aut za 900 000 Kč(Genesis) rádia bez RDS
a v provedení jako z tržnice 80-tých roků,chybí i kryty motorů-to už nepotřebuje další komentář.
Ze současného
je mi smutno
. Takovým přístupem,přijdou v budoucnu o zákazníky i o fandy.