Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
Napsal: 21 úno 2015, 22:51
Ahoj,
tak se mi dnes poprvé poštěstilo stát se účastníkem dopravní nehody. Cestou z Brna do Hradce jsem ve Vysokém Mýtě zastavoval před přechodem pro chodce. Když už pán na chodníku viděl, že zastavuji, tak vlezl na přechod. Už jsem zastavil, chlap byl zhruba na úrovni pravého světla, když v tom to do mě ze zadu naprala paní ve fabii. Náraz nás hodil dopředu a tím jsme nabrali toho chlapa. Bylo to celkem rychlé. Jak jsem zastavil, ještě jsem ve zpětném zrcátku zaregistroval, jak se rychle blíží auto a stihl jsem si v duchu jen pomyslet "sakra" a už jsme letěli. Chlapa to vzalo přes kapotu, čelní sklo a odhodilo do boku ke krajnici. Naštěstí měl jen dvě nevelké rány na hlavě, ale jinak vypadal v pořádku. Přes zadní sedačky (kufr nešel otevřít) jsem vytáhl lékárníčku (možná splňuje zákon, ale je v ní prd, hrůza) a dal jsem mu na rány obvaz. Paní ze zadního auta zatím zavolala policajty. Mile mě překvapilo, že dokonce přišlo pár lidí, jestli můžou nějak pomoci, takže bych jim i tímto chtěl poděkovat.
K policejní části. Docela mě překvapilo, že nás ten náraz hodil až přes celý přechod dopředu. Zadní auto skončilo zhruba půl délky auta před přechodem. Jako jediný důkaz (kromě možná nějakého výpočtu energie), že jsem toho chlapa nenabral přímo já nebrzděním, je jen zadní spzetka, která při nárazu upadla a skončila zhruba uprostřed pod zadním autem, což je zhruba délka auta před přechodem. Brzdná dráha spálených gum nebyla, protože já jsem prudce brzdit nepotřeboval a auto za mnou zas moc nebrzdilo. S policajty se to vypisovalo zhruba dvě hodiny. Dostali jsme jen velmi stručný papír, kde nehoda byla, jaké jsou škody na autech (na fabii poměrně malé, na mé i20 zadní nárazník, levý blatník rozmačkané komplet, světlo pomačkané, asi i dvěře kufru, jelikož nešly otevřít, plus čelní sklo a asi škráblá kapota). Dle zběžného odhadu policie na fabii 15 tisíc škoda, na i20 70 tisíc (vzhledem k cenám autorizovaných servisů mi to přijde nereálně málo). Dále jsme potvrdili rozkreslení situace na silnici a dostali jednací číslo. Překvapilo mě, že nebyl žádný vysloveně protokol s jasně potvrzeným viníkem nehody. Prý na ně čekala už nějaká další nehoda, tak to budou řešit až pak. Hlavně jsem připomínal, jestli mají zaevidované to místo spz (víceméně jediný důkaz, že při nárazu jsem stál před přechodem a ne na něm). Prý ano, ale že to není třeba řešit, že paní prý vinu nepopírá.
K technické části. Auto je staré sotva půl roku (od konce září), najeto tři a půl tisíce km. K novému autu jsem si sjednal od uniqy i havarijní pojištění. Dostal jsem i kartičku na asistenční službu, takže jsem tam zavolal a poslali odtahovku. Odvezli to tedy do nejbližšího autorizovaného servisu u České Třebové (což je k řešení fakt super, když jsem z Brna). Zavolal jsem si i známým, kam jsme měli namířeno, a odvezli nás i s věcmi. Chlap z odtahovky říkal, že na tu opravu si asi i dva měsíce počkám. To mě tedy vůbec netěší. Když jsem se ptal na náhradní auto, tak volal do toho servisu a prý měli dost nehod, takže žádné volné nemají.
Teď bych potřeboval poradit, jak to řešit. Auto určitě potřebuji, takže bych snad mohl získat náhradní auto přes to havarijní pojištění? (Teď jsem v HK a papíry od havarijka mám v Brně, takže si to teď přečíst nemůžu). Je lepší to řešit přes povinné ručení toho druhého auta nebo přes moje havarijní (a ať si to vyřeší pojišťovny mezi sebou)? Prý je to při řešení přes havarijní pojištění rychlejší. Můžu už vůbec jít případně na pojišťovnu toho druhého auta, když mám zatím od policie jen číslo jednací a ne nějaký "výsledek"? No a nakonec, odhadoval bych, že škoda bude něco kolem 80-100tisíc (známe ceny autorizovaných servisů a práce asi bude dost). Známý tvrdí, že to pojišťovna vezme možná na totálku, ale to se mi nezdá, to by mělo snad být jen při opravě, která by vycházela dráž, než zůstatková cena auta, nebo to tak není?
Nevím jak to co nejlépe vyřešit, abych něco nezanedbal a zároveň abych využil všechny své možnosti. S bouračkami jsem do teď naštěstí žádnou zkušenost neměl, takže ocením jakékoliv rady. Díky
tak se mi dnes poprvé poštěstilo stát se účastníkem dopravní nehody. Cestou z Brna do Hradce jsem ve Vysokém Mýtě zastavoval před přechodem pro chodce. Když už pán na chodníku viděl, že zastavuji, tak vlezl na přechod. Už jsem zastavil, chlap byl zhruba na úrovni pravého světla, když v tom to do mě ze zadu naprala paní ve fabii. Náraz nás hodil dopředu a tím jsme nabrali toho chlapa. Bylo to celkem rychlé. Jak jsem zastavil, ještě jsem ve zpětném zrcátku zaregistroval, jak se rychle blíží auto a stihl jsem si v duchu jen pomyslet "sakra" a už jsme letěli. Chlapa to vzalo přes kapotu, čelní sklo a odhodilo do boku ke krajnici. Naštěstí měl jen dvě nevelké rány na hlavě, ale jinak vypadal v pořádku. Přes zadní sedačky (kufr nešel otevřít) jsem vytáhl lékárníčku (možná splňuje zákon, ale je v ní prd, hrůza) a dal jsem mu na rány obvaz. Paní ze zadního auta zatím zavolala policajty. Mile mě překvapilo, že dokonce přišlo pár lidí, jestli můžou nějak pomoci, takže bych jim i tímto chtěl poděkovat.
K policejní části. Docela mě překvapilo, že nás ten náraz hodil až přes celý přechod dopředu. Zadní auto skončilo zhruba půl délky auta před přechodem. Jako jediný důkaz (kromě možná nějakého výpočtu energie), že jsem toho chlapa nenabral přímo já nebrzděním, je jen zadní spzetka, která při nárazu upadla a skončila zhruba uprostřed pod zadním autem, což je zhruba délka auta před přechodem. Brzdná dráha spálených gum nebyla, protože já jsem prudce brzdit nepotřeboval a auto za mnou zas moc nebrzdilo. S policajty se to vypisovalo zhruba dvě hodiny. Dostali jsme jen velmi stručný papír, kde nehoda byla, jaké jsou škody na autech (na fabii poměrně malé, na mé i20 zadní nárazník, levý blatník rozmačkané komplet, světlo pomačkané, asi i dvěře kufru, jelikož nešly otevřít, plus čelní sklo a asi škráblá kapota). Dle zběžného odhadu policie na fabii 15 tisíc škoda, na i20 70 tisíc (vzhledem k cenám autorizovaných servisů mi to přijde nereálně málo). Dále jsme potvrdili rozkreslení situace na silnici a dostali jednací číslo. Překvapilo mě, že nebyl žádný vysloveně protokol s jasně potvrzeným viníkem nehody. Prý na ně čekala už nějaká další nehoda, tak to budou řešit až pak. Hlavně jsem připomínal, jestli mají zaevidované to místo spz (víceméně jediný důkaz, že při nárazu jsem stál před přechodem a ne na něm). Prý ano, ale že to není třeba řešit, že paní prý vinu nepopírá.
K technické části. Auto je staré sotva půl roku (od konce září), najeto tři a půl tisíce km. K novému autu jsem si sjednal od uniqy i havarijní pojištění. Dostal jsem i kartičku na asistenční službu, takže jsem tam zavolal a poslali odtahovku. Odvezli to tedy do nejbližšího autorizovaného servisu u České Třebové (což je k řešení fakt super, když jsem z Brna). Zavolal jsem si i známým, kam jsme měli namířeno, a odvezli nás i s věcmi. Chlap z odtahovky říkal, že na tu opravu si asi i dva měsíce počkám. To mě tedy vůbec netěší. Když jsem se ptal na náhradní auto, tak volal do toho servisu a prý měli dost nehod, takže žádné volné nemají.
Teď bych potřeboval poradit, jak to řešit. Auto určitě potřebuji, takže bych snad mohl získat náhradní auto přes to havarijní pojištění? (Teď jsem v HK a papíry od havarijka mám v Brně, takže si to teď přečíst nemůžu). Je lepší to řešit přes povinné ručení toho druhého auta nebo přes moje havarijní (a ať si to vyřeší pojišťovny mezi sebou)? Prý je to při řešení přes havarijní pojištění rychlejší. Můžu už vůbec jít případně na pojišťovnu toho druhého auta, když mám zatím od policie jen číslo jednací a ne nějaký "výsledek"? No a nakonec, odhadoval bych, že škoda bude něco kolem 80-100tisíc (známe ceny autorizovaných servisů a práce asi bude dost). Známý tvrdí, že to pojišťovna vezme možná na totálku, ale to se mi nezdá, to by mělo snad být jen při opravě, která by vycházela dráž, než zůstatková cena auta, nebo to tak není?
Nevím jak to co nejlépe vyřešit, abych něco nezanedbal a zároveň abych využil všechny své možnosti. S bouračkami jsem do teď naštěstí žádnou zkušenost neměl, takže ocením jakékoliv rady. Díky