Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
Dobrý den pánové, už jsem z toho na mrtvici. Z ničeho nic mi něco začalo vrzat při točení volantem hlavně při rozjíždění. Když vyjedu z garáže, je celkem klid, po několika km začíná něco vrzat pod motorem, při točení volantem. Je to zvuk, jako když vrzají panty na starých vratech, je to slyšet hlavně uvnitř auta , venku skoro vůbec, jen trošinku. Asi to přenáší karoserie. Hledal jsem něco pod autem, nic jsem neobjevil, když jsem položil ruku na, myslím že je to hřebenové řízení, /takový vodorovný válec , na konci gumové manžety/, syn mi točil volantem, tak se mi zdálo, že to jde z toho, mohu se mýlit, byl jsem zvyklý na klid v autě a teď tohle. Nemáte prosím někdo podobnou zkušenost? Předem děkuji za odpověď.
- Reklama
Re: Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
Podobný vrzgajúci zvuk vydava aj horne ulozenie tlmičov..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
Díky za radu, jenže tlumiče se při otáčení volantem netočí. Při rozhoupání auta /pérování tlumiče / je klid. Ještě něco, asi před rokem jsem měnil spodní kulový svislý čep řízení na levé straně, že by byl aušusový, po roce? Přivítám jakoukoliv radu.
Opravuji, tlumiče se točí i s kolem.
Opravuji, tlumiče se točí i s kolem.
Naposledy upravil(a) matýsek dne 24 bře 2015, 11:43, celkem upraveno 1 x.
Re: Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
Tlumiče se netočí , jak tedy zatáčíte?? Proč tam asi dávají axiální ložiska???
.........
Re: Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
Tak může to dělat klidně ten kulák řízení , jestli je to nějaký z těch levnějších tak může být přidřený . Zkus ho znova rozpojit a rozhýbat ho rukou a uvidíš hned . A taky to může dělat uložení tlumičů , horní ložisko. Když točíš volant tak se natáčí kolo i s tlumičem a točí se na horním ložisku. To by měl poznat zkušený mechanik , pokud někoho znáš tak k němu zajeď a ať to vyzkouší. Pokud zjistíš co to nakonec bylo , pro zajímavost to sem písni.
New Accent - 1,4i , elegance , gold biege , 10/2008
Re: Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
S tím tlumičem jsem to asi napsal špatně, myslel jsem pístnici tlumiče, která je uchycena nahoře v podběhu v nějakém gumovém usazení. Budu pátrat dále, určitě napíšu čím to bylo, až to zjistím. Jinak všem děkuji za pomoc. .
Re: Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
Tak mě tenkrát vrzaly siletbloky v rameni..
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
Dobrý den, tak po delší době, jsem konečně navštívil automechanika, byla to nakonec , opisuji z objednávy: Tyč/ vzpěra stabilizátoru, taková svislá tyčka dlouhá asi 315 mm, průměr asi 8-10 mm, na koncích otočné klouby, jeden ten kloub nešel pohnout ani ve svěráku. A to byly obě nové asi před rokem. Třeba to někomu pomůže, už je v žabákovi zase klid.
Re: Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
Tak už taky vržu. Není to "kovové" vrzání, spíš jako když se tře guma o gumu. Vrže to při sebemenším pohybu volantem, ať motor běží, či ne. Když se mi podařilo zvednout předek, tak jsem nenašel vůbec nic, protože vrzání zmizelo. Po pár dnech se zase vrátilo. Nevrže to trvale, jen občas.
Je mi trapné jet s takovou prkotinou do servisu, ale asi mi nic jiného nezbývá, stejně jako Matýskovi.
Accent 1.5 CRDi 2009
Je mi trapné jet s takovou prkotinou do servisu, ale asi mi nic jiného nezbývá, stejně jako Matýskovi.
Accent 1.5 CRDi 2009
Re: Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
Skús pozrieť tie tyčky stabilizátora , ako píše matýsek. Vyber ich vonku a vyskušaj v akom stave sú.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
Mikodim, tie tyčky stabilizátora som pozeral, napokon keď zvedněm predok o 10 cm, nevymontujem ich. Len tak tak tam vopchám moju hlavu a takmer nič nevidno. Trebalo by to kanál, lebo radšej rampu. To by sa zišlo.
A prijmi omluvu za moju federálnů slovenčinu ...
A prijmi omluvu za moju federálnů slovenčinu ...
Re: Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
Musiš dať dole koleso a potom je dobrý prístup. 2 matice a tyčka je vonku. Ale ten zvuk môže vydávať aj napr. horne uloženie tlmiča.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Vrzání při točení volantem u nastartovaného auta.
A nebo tlumič....bohužel
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony