Příliš živý motor - 2.0i
Napsal: 24 bře 2015, 14:57
Zdravím
Můj problém je trochu atypický a nezvyklý, ale motor v mém IX35 2,0i (rok 2010, 122KW, 4x4, 5 stupňový manuál) je příliš živý. Jsem zvyklý na naftovou Oktávku, ale IX mám již od minulého léta a nemohu si zvyknout. Jsem ve fázi, kdy začínám uvažovat o výměně zase za nějakou naftu.
Auto je super. Vadí mi řazení 1 a 2 u studené převodovky, kdy se mi tyto stupně moc nedaří zařadit (vyměnil jsem již olej v převodovce, trochu to pomohlo. Když jedu delší trasu 5km a více, tak si to už neuvědomuji, takže je to asi tou teplotou a protože to psalo více lidí, asi je to "vlastnost").
Proto se pokouším hledat, jestli nemá řešení i ta živost motoru. Zde na fóru jsem se dočetl, že je spíš problém v plynovém pedálu, kde v první třetině přidává hodně. Problém je zase při rozjezdech, tedy při nižších stupních. Dotknu se pedálu a otáčky vystřelí k 3500 ot/m a je to doprovázeno nepříjemným hlukem. Taky když přejíždím v nízké rychlosti nerovnost, auto se zhoupne, logicky se malinko to zhoupnutí promítne do nohy, ta mačká pedál a já se začínám houpat. Pak mohu jen pustit plyn úplně, auto se uklidní a já opatrně začínám přidávat plyn znovu.
Kolega mi radil u takto silného motoru, který má otáčky řízeny elektronicky, že u rozjezdu nemám na plyn sahat vůbec. Mám zařadit jedničku, pomalu pouštět spojku, otáčky se prý srovnají samy a až bude spojka puštěná, teprve pak přidávám plyn. Něco jsem slyšel o tomto u naftových motorů, ale moc se mi nechce věřit, že tímto neodrovnám motor, nebo spojku.
Je to subjektivní, takže se rada hledá špatně, ale nevíte někdo o něčem, co by mi nějak pomohlo? Nejde nějak upravit nastavení toho plynového pedálu? Co ten rozjezd bez plynu? Je to blbost?
Update: Tak rozjezd bez plynu je blbost. Rozjezd není o mnoho pomalejší, než klasický, ale je velké riziko, že motor zdechne a navíc, stejně jsem se rozjel, sešlápl plyn a auto se rozhoupalo. Holt, neumím řídit, nebo ještě začínám uvažovat, že je něco s tím nastavením plynu...
Děkuji, G
Můj problém je trochu atypický a nezvyklý, ale motor v mém IX35 2,0i (rok 2010, 122KW, 4x4, 5 stupňový manuál) je příliš živý. Jsem zvyklý na naftovou Oktávku, ale IX mám již od minulého léta a nemohu si zvyknout. Jsem ve fázi, kdy začínám uvažovat o výměně zase za nějakou naftu.
Auto je super. Vadí mi řazení 1 a 2 u studené převodovky, kdy se mi tyto stupně moc nedaří zařadit (vyměnil jsem již olej v převodovce, trochu to pomohlo. Když jedu delší trasu 5km a více, tak si to už neuvědomuji, takže je to asi tou teplotou a protože to psalo více lidí, asi je to "vlastnost").
Proto se pokouším hledat, jestli nemá řešení i ta živost motoru. Zde na fóru jsem se dočetl, že je spíš problém v plynovém pedálu, kde v první třetině přidává hodně. Problém je zase při rozjezdech, tedy při nižších stupních. Dotknu se pedálu a otáčky vystřelí k 3500 ot/m a je to doprovázeno nepříjemným hlukem. Taky když přejíždím v nízké rychlosti nerovnost, auto se zhoupne, logicky se malinko to zhoupnutí promítne do nohy, ta mačká pedál a já se začínám houpat. Pak mohu jen pustit plyn úplně, auto se uklidní a já opatrně začínám přidávat plyn znovu.
Kolega mi radil u takto silného motoru, který má otáčky řízeny elektronicky, že u rozjezdu nemám na plyn sahat vůbec. Mám zařadit jedničku, pomalu pouštět spojku, otáčky se prý srovnají samy a až bude spojka puštěná, teprve pak přidávám plyn. Něco jsem slyšel o tomto u naftových motorů, ale moc se mi nechce věřit, že tímto neodrovnám motor, nebo spojku.
Je to subjektivní, takže se rada hledá špatně, ale nevíte někdo o něčem, co by mi nějak pomohlo? Nejde nějak upravit nastavení toho plynového pedálu? Co ten rozjezd bez plynu? Je to blbost?
Update: Tak rozjezd bez plynu je blbost. Rozjezd není o mnoho pomalejší, než klasický, ale je velké riziko, že motor zdechne a navíc, stejně jsem se rozjel, sešlápl plyn a auto se rozhoupalo. Holt, neumím řídit, nebo ještě začínám uvažovat, že je něco s tím nastavením plynu...
Děkuji, G