Značkové pojištění Hyundai od UNIQA = podvod na klienty?
Napsal: 30 bře 2015, 18:53
Ahoj všichni,
Jak jste spokojení se značkovým pojištěním od UNIQA? Platit a dodržovat smluvní podmínky musíme všichni, jakmile ale dojde na dodržování podmínek pojišťovnou, tak najednou mají vlastní interpretaci jejich znění a nikdo se s vámi o tom nebaví. Už mě to přestalo bavit a rozhodl jsem se to řešit, třeba i soudně.
Mám i40 a někdo mi na parkovišti poškodil nárazník. Škodu cca 9 800,- Kč pojišťovna bez problémů uhradila. Jaké bylo ale moje překvapení, když si na nové období naúčtovala o 4 288,- více, než je ve smlouvě. Argumentují škodou v prvním roce pojištění, ale již mi nejsou schopni sdělit podle kterého bodu takto postupují. Argumentují DPP pro povinné ručení (i podle nich postupovali v rozporu), já ale rozporuji cenu za Kasko.
Nicméně mě donutili znovu důkladně prostudovat všechny DPP, VPP atd. a konzultovat je s právníkem.
V DPP/Hyundai/14 je v Článku 3, bodě 2.1 uvedeno:
„Pro přiznání Bonusu nebo uplatnění Malusu není rozhodující škodní průběh v předchozím období. Vozidlo je při uzavírání pojištění zařazeno do třídy B 10.“
Podle vyjádření mého právníka toto ustanovení znamená, že v den uzavření pojistné smlouvy vozidlo zařadili do třídy B 10, tedy s 50% Bonusem. V následujících letech není dle předchozí věty pro přiznání Bonusu či uplatnění Malusu rozhodující, zda je uplatňována jakákoliv škoda neboť DPP/Hyundai/14 neuvádějí žádné časové omezení například na první rok pojištění, či na dobu před uzavřením pojištění.
V Článku 3, bodě 6 týchž DPP je uvedeno:
„Kromě shora zde uvedeného platí pro Kasko pojištění pojistné podmínky UCZ/KAS/14 v plném rozsahu.“ Z čehož vyplývá, že DPP/Hyundai/14 jsou ve vyjmenovaných bodech nadřazeny nad UCZ/KAS/14.
U mě se jedná "pouze" o 4 288,- Kč, které ale na zemi neleží. Určitě nebudu sám, u koho si pojišťovna naúčtovala něco, na co nemá nárok, pak si přijde na pěkný peníz.
Pokud se chcete přidat k soudnímu vymáhání (třeba i již zaplaceného) neoprávněně naúčtovaného navýšení pojistného nebo se chcete jenom podělit se svými zkušenostmi s touto pojišťovnou, pak určitě napište, ostatní se tak budou moci lépe rozhodnout při výběru té správné pojišťovny. Určitě pište i kladné ohlasy na pojišťovnu, nejsme žádná inkvizice.
Ještě čekám na detaily od právníka, ale již teď od něho po první schůzce vím, že šance na úspěch je dobrá, nicméně, když budu sám, tak je škoda příliš malá na to, abych dostal od pojišťovny uhrazeny všechny poplatky. Pokud nás bude více, tak vzroste i škoda a zároveň i nárok na náhradu všech poplatků.
Tak uvidíme, kolik nás nakonec bude.
Zdraví
fank
Jak jste spokojení se značkovým pojištěním od UNIQA? Platit a dodržovat smluvní podmínky musíme všichni, jakmile ale dojde na dodržování podmínek pojišťovnou, tak najednou mají vlastní interpretaci jejich znění a nikdo se s vámi o tom nebaví. Už mě to přestalo bavit a rozhodl jsem se to řešit, třeba i soudně.
Mám i40 a někdo mi na parkovišti poškodil nárazník. Škodu cca 9 800,- Kč pojišťovna bez problémů uhradila. Jaké bylo ale moje překvapení, když si na nové období naúčtovala o 4 288,- více, než je ve smlouvě. Argumentují škodou v prvním roce pojištění, ale již mi nejsou schopni sdělit podle kterého bodu takto postupují. Argumentují DPP pro povinné ručení (i podle nich postupovali v rozporu), já ale rozporuji cenu za Kasko.
Nicméně mě donutili znovu důkladně prostudovat všechny DPP, VPP atd. a konzultovat je s právníkem.
V DPP/Hyundai/14 je v Článku 3, bodě 2.1 uvedeno:
„Pro přiznání Bonusu nebo uplatnění Malusu není rozhodující škodní průběh v předchozím období. Vozidlo je při uzavírání pojištění zařazeno do třídy B 10.“
Podle vyjádření mého právníka toto ustanovení znamená, že v den uzavření pojistné smlouvy vozidlo zařadili do třídy B 10, tedy s 50% Bonusem. V následujících letech není dle předchozí věty pro přiznání Bonusu či uplatnění Malusu rozhodující, zda je uplatňována jakákoliv škoda neboť DPP/Hyundai/14 neuvádějí žádné časové omezení například na první rok pojištění, či na dobu před uzavřením pojištění.
V Článku 3, bodě 6 týchž DPP je uvedeno:
„Kromě shora zde uvedeného platí pro Kasko pojištění pojistné podmínky UCZ/KAS/14 v plném rozsahu.“ Z čehož vyplývá, že DPP/Hyundai/14 jsou ve vyjmenovaných bodech nadřazeny nad UCZ/KAS/14.
U mě se jedná "pouze" o 4 288,- Kč, které ale na zemi neleží. Určitě nebudu sám, u koho si pojišťovna naúčtovala něco, na co nemá nárok, pak si přijde na pěkný peníz.
Pokud se chcete přidat k soudnímu vymáhání (třeba i již zaplaceného) neoprávněně naúčtovaného navýšení pojistného nebo se chcete jenom podělit se svými zkušenostmi s touto pojišťovnou, pak určitě napište, ostatní se tak budou moci lépe rozhodnout při výběru té správné pojišťovny. Určitě pište i kladné ohlasy na pojišťovnu, nejsme žádná inkvizice.
Ještě čekám na detaily od právníka, ale již teď od něho po první schůzce vím, že šance na úspěch je dobrá, nicméně, když budu sám, tak je škoda příliš malá na to, abych dostal od pojišťovny uhrazeny všechny poplatky. Pokud nás bude více, tak vzroste i škoda a zároveň i nárok na náhradu všech poplatků.
Tak uvidíme, kolik nás nakonec bude.
Zdraví
fank