Stránka 1 z 3
1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 21 dub 2015, 16:39
od Tomas64
Ahoj všem, kdo zhodnotí, popíše rozdíly a řekne co je lepší a proč.
1,2i nebo 1,1 CRDi. Benzín nebo nafta se třemi válci?
Děkuji
Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 21 dub 2015, 19:07
od soban
Mám benzín a není co řešit.
Podle mě se nafta moc neoplatí jedině že by jsi najezdil hromadu kilometrů, ale to u malého auta i20 nepočítám.
Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 21 dub 2015, 22:13
od Tomas64
Co je hromada kilometrů? 300 za víkend a po městě v týdnu 200? ročně 15000?
A v kolika kilometrech se diesel ošetřuje?
Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 21 dub 2015, 22:28
od hlobilp
Hromada? u takovyhodle mrnouse tak 30tis rocne.... ta nafta je trivalec? Jel jsi s tim? To musi mlatit celym autem.... na kratky trasy jednoznacne benzin.... na delsi by uz sl nafta, ale zas na tohle neni i20 delana.... kratke trasy nafte nedelaji vubec dobre --> FAP
Do techto aut proste nafta moc nepatri, nema smysl
pomaleji se ohriva z toho plyne vyssi spotreba zpocatku, FAP ke potreba obcas vycistit - je treba pak jet delsi trasu, neni dobre proces prerusovat, motor je tezsi, z toho plyne vetsi zatizeni napravy, je mnohem slozitejsi.... vyssi naklady na udrzbu, a kultura trivalce v nafte.. neumim si predstavit co to dela pri chodu, vyssi porizovaci cena auta.... v teto kategorii nevidim jedinou vyhodu
jeste servini prohlidky stejne jak benzin... 15.000km? Vic bych neriskoval
Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 22 dub 2015, 07:10
od mnkk
Pozrel som ceník a tech. parametre. Zrýchlenie 13,6s vs. 16s... Rozdiel kupnej ceny a rozdiel spotreby mi vychádza na návratnosť po viac než 180 000km. Oplatí sa trojválec?
Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 22 dub 2015, 08:32
od mikodim
Ja by som pána neodradzal, ak chce diesel tak nech si kupi, nic s tým nepokazi.. Roky bude mat auto v pohode, ziadne vyssie naklady na prevadzku v porovnani s benzinom. Niekto ma rad zvuk a jazdne vlastnosti nafty.. A ten nazor ze , investicie do turba vstrekov atd? To pochadza s toho ,ze sa sem dovaža kopa vrakov zo zapadu zo "zarucenými" 185tis km po 100ročnom detkovi, ktorý jazdil autom len po dilanici kupovat chlieb a mlieko.. Staci sa opytat majitelov naftakov, ktorí ich maju ako 1. majitelia a maju uz dost odjazdene a bez problemov.. ja mam takých vo svojom okruhu dost a su spokojný, a nemenili by . Samozrejme platia tie veci ktore ste pisali o vysej cene, dlhsej navratnosti atd ,ale niekto si nekupuje auto aby sa mu vratila investicia, ale aby mal dobry pocit, ze ma nove spolahlive auto s dobrou spotrebou , take aké sa kazdemu osobne paci.
Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 22 dub 2015, 15:17
od Lukašenko
Kdysi jsem četla, že na krátké vzdálenosti, se u dieslu nestíhá ohřát olej a motor tak dostává zabrat. V zimě je s tím potíž a tak (Prej se tam musí kápnout trocha benzínu, do nafty, aby to nezamrzalo- jak poznám co je akorát a co ne?
). Proto benzín pro mě byla jasná volba. Je fakt že tomu moc nerozumím, ale asi bych to už neměnila.
1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 22 dub 2015, 16:45
od kitrab
Obecne nafta mensi ztratove teplo motor se ohriva dele. Treba fiesta tusim uz ma elektricke topitko. Naftu beres zimni do cca -20 by nemel byt problem.
Jak pise Mimodym kazdeho volba a preference jezdit budou obe auta je to jen o nakladech na porizeni vs provozni ( palivo, servis, pojistka apod.)
Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 22 dub 2015, 19:25
od Tomas64
Mockrát děkuji za vaše názory a poznámky.
Dnes jsem si v prodejně půjčil 1,2 benzin, vylepšenou na 63KW. Zírta pojedu z Prahy do Pardubic, kde naložím osobu a něco a pojedu do Krásné Lípy a zase do Prahy. Tak po těch cca500 km dám vědět jaké to bylo.
Můžu porovnat s mojí H Getz 1,1 , ale už teď po 20km říkám, že jízdní vlastnosti jsou o tolik lepší, že to ani najde porovnávat.
Co se týče toho tří válce, tak jsem se nikde nic nedočetl, jen dnes prodavač říkal, že to měli a že to bylo normální a příjemné poježdění. No to si ale nemůžeme ověřit a co asi říká ten co to prodává.
Se všemi připomínkami souhlasím a ještě budu pátrat.
Ale v pondělí si něco z toho objednám.
Pište prosím další pro a proti.
Děkuju
Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 22 dub 2015, 20:11
od japi
Neviem či som pozorne čítal, ale každý teraz vyrábaný diesel má predsa DPF filter a ten tu nikto nespomenul. Veď si dajte do googlu čo to je za vec a čo to všetko obnáša ak sa to "posere".
http://dovoz.autopredaj.eu/co-je-a-ako- ... ch-castic/
Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 22 dub 2015, 21:41
od Tomas64
Tak koukám na ty filtry a pohybují se od 5 do 10 tis.
Výdež je kolem 80 tis. Ono se to asi liší kus od kusu.
V zaměstnání jsem nalítal 200 000 na Iveco Daily a bez nejmenšího problému. To je ten důvod proč si myslím, že se není čeho bát. Jen si nedovedu představit ty tři válce. Znám jen Vartburk se třemi.
Napsal: 22 dub 2015, 21:56
od kitrab
Filr je pekne ekokurvitko
zivotnost ovlivni delky tras a pocet pokusu o vypaleni.
Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 22 dub 2015, 22:37
od Alf6
- vyšší pořizovací cena naftového auta
- vyšší servisní náklady od běžné údržby po radikální opravy
- vznětový motor pracuje s mnohem většími sílami a tlaky, je konstrukčně složitější, a tak i náchylnější
- DPF, EGR, vstřiky
a i s benzinem jde jezdit za malo
Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 23 dub 2015, 07:40
od suah
IMHO jedinym jazdnym rezimom, v ktorom sa u maleho auta oplati nafta, su rychle presuny na dialnici. Pri realnej 130-ke bude rozdiel v spotrebe tak 1,5-2l, tam si viem predstavit isty ekonomicky zmysel. V meste/na okreskach/pomalsej jazde na dialnici bude rozdiel v spotrebe mensi a tam uz ta navratnost moze byt otazna. Ak samozrejme nema clovek lacnu naftu, ze..
Vsetko ostatne (drahsie servisne prehliadky, nizka kultura chodu, horsie vyvazenie hmotnosti, viac potencialnych problemov) tu uz odznelo - takze ak by aj obe varianty vychadzali (ekonomicky) priblizne podobne, uz len kvoli tymto veciam by sa oplatilo zobrat benzin.
Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?
Napsal: 23 dub 2015, 08:41
od mikodim
vseobecne známe ,ze diesle vydrzia podstatne viac km bez problemov ako benzinaky. Ake vyssie servisne naklady? Ked zo skusenosti známe - v pohode cca 300tis km = len olej a filtre.. a v pripade
sa nemenia ani rozvody. /dôkaz je aj tu na fore ze maju najazdene cez 300tis km bez problemov s motorom/ U benzinu vymena sviecok, rozvodov,cievok + olej a filtre. K filtrom castic: ich ceny vyrazne klesaju. Šiel som taxikom, ktory mal naj. 230tis km, vecsinou jazdene mesto a filter mal este povodny, len raz vraj v servise cisteny za nejaku malu sumu. Ze v zime problem? Fáma z dalekej minulosti. Ak tankujete normalnu naftu, mate baterku a zhavice v poriadku chyti na 1. šupu v akom kolvek mraze aj bez dolievania benzinu do nafty
/aj ked do CRDi staci raz doliat benzin a uz asi nenastartujete ani v lete
Tazsi motor a tym padom odchadza naprava? Ta odchadza aj na benzinakoch, staci jedna jama a je to v ..... A tak by sa dalo pokracovat.. Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody.