Stránka 1 z 3

1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 21 dub 2015, 16:39
od Tomas64
Ahoj všem, kdo zhodnotí, popíše rozdíly a řekne co je lepší a proč.
1,2i nebo 1,1 CRDi. Benzín nebo nafta se třemi válci?
Děkuji :roll:

Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 21 dub 2015, 19:07
od soban
Mám benzín a není co řešit.

Podle mě se nafta moc neoplatí jedině že by jsi najezdil hromadu kilometrů, ale to u malého auta i20 nepočítám.

Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 21 dub 2015, 22:13
od Tomas64
Co je hromada kilometrů? 300 za víkend a po městě v týdnu 200? ročně 15000?
A v kolika kilometrech se diesel ošetřuje?

Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 21 dub 2015, 22:28
od hlobilp
Hromada? u takovyhodle mrnouse tak 30tis rocne.... ta nafta je trivalec? Jel jsi s tim? To musi mlatit celym autem.... na kratky trasy jednoznacne benzin.... na delsi by uz sl nafta, ale zas na tohle neni i20 delana.... kratke trasy nafte nedelaji vubec dobre --> FAP
Do techto aut proste nafta moc nepatri, nema smysl
pomaleji se ohriva z toho plyne vyssi spotreba zpocatku, FAP ke potreba obcas vycistit - je treba pak jet delsi trasu, neni dobre proces prerusovat, motor je tezsi, z toho plyne vetsi zatizeni napravy, je mnohem slozitejsi.... vyssi naklady na udrzbu, a kultura trivalce v nafte.. neumim si predstavit co to dela pri chodu, vyssi porizovaci cena auta.... v teto kategorii nevidim jedinou vyhodu
jeste servini prohlidky stejne jak benzin... 15.000km? Vic bych neriskoval

Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 22 dub 2015, 07:10
od mnkk
Pozrel som ceník a tech. parametre. Zrýchlenie 13,6s vs. 16s... Rozdiel kupnej ceny a rozdiel spotreby mi vychádza na návratnosť po viac než 180 000km. Oplatí sa trojválec? :-k

Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 22 dub 2015, 08:32
od mikodim
Ja by som pána neodradzal, ak chce diesel tak nech si kupi, nic s tým nepokazi.. Roky bude mat auto v pohode, ziadne vyssie naklady na prevadzku v porovnani s benzinom. Niekto ma rad zvuk a jazdne vlastnosti nafty.. A ten nazor ze , investicie do turba vstrekov atd? To pochadza s toho ,ze sa sem dovaža kopa vrakov zo zapadu zo "zarucenými" 185tis km po 100ročnom detkovi, ktorý jazdil autom len po dilanici kupovat chlieb a mlieko.. Staci sa opytat majitelov naftakov, ktorí ich maju ako 1. majitelia a maju uz dost odjazdene a bez problemov.. ja mam takých vo svojom okruhu dost a su spokojný, a nemenili by . Samozrejme platia tie veci ktore ste pisali o vysej cene, dlhsej navratnosti atd ,ale niekto si nekupuje auto aby sa mu vratila investicia, ale aby mal dobry pocit, ze ma nove spolahlive auto s dobrou spotrebou , take aké sa kazdemu osobne paci.

Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 22 dub 2015, 15:17
od Lukašenko
Kdysi jsem četla, že na krátké vzdálenosti, se u dieslu nestíhá ohřát olej a motor tak dostává zabrat. V zimě je s tím potíž a tak (Prej se tam musí kápnout trocha benzínu, do nafty, aby to nezamrzalo- jak poznám co je akorát a co ne? :shock: ). Proto benzín pro mě byla jasná volba. Je fakt že tomu moc nerozumím, ale asi bych to už neměnila.

1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 22 dub 2015, 16:45
od kitrab
Obecne nafta mensi ztratove teplo motor se ohriva dele. Treba fiesta tusim uz ma elektricke topitko. Naftu beres zimni do cca -20 by nemel byt problem.
Jak pise Mimodym kazdeho volba a preference jezdit budou obe auta je to jen o nakladech na porizeni vs provozni ( palivo, servis, pojistka apod.)

Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 22 dub 2015, 19:25
od Tomas64
Mockrát děkuji za vaše názory a poznámky.
Dnes jsem si v prodejně půjčil 1,2 benzin, vylepšenou na 63KW. Zírta pojedu z Prahy do Pardubic, kde naložím osobu a něco a pojedu do Krásné Lípy a zase do Prahy. Tak po těch cca500 km dám vědět jaké to bylo.
Můžu porovnat s mojí H Getz 1,1 , ale už teď po 20km říkám, že jízdní vlastnosti jsou o tolik lepší, že to ani najde porovnávat. ](*,)
Co se týče toho tří válce, tak jsem se nikde nic nedočetl, jen dnes prodavač říkal, že to měli a že to bylo normální a příjemné poježdění. No to si ale nemůžeme ověřit a co asi říká ten co to prodává. :^o

Se všemi připomínkami souhlasím a ještě budu pátrat.
Ale v pondělí si něco z toho objednám.

Pište prosím další pro a proti.

Děkuju [-o<

Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 22 dub 2015, 20:11
od japi
Neviem či som pozorne čítal, ale každý teraz vyrábaný diesel má predsa DPF filter a ten tu nikto nespomenul. Veď si dajte do googlu čo to je za vec a čo to všetko obnáša ak sa to "posere".

http://dovoz.autopredaj.eu/co-je-a-ako- ... ch-castic/

Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 22 dub 2015, 21:41
od Tomas64
Tak koukám na ty filtry a pohybují se od 5 do 10 tis.
Výdež je kolem 80 tis. Ono se to asi liší kus od kusu. :-k

V zaměstnání jsem nalítal 200 000 na Iveco Daily a bez nejmenšího problému. To je ten důvod proč si myslím, že se není čeho bát. Jen si nedovedu představit ty tři válce. Znám jen Vartburk se třemi.

Napsal: 22 dub 2015, 21:56
od kitrab
Filr je pekne ekokurvitko ;) zivotnost ovlivni delky tras a pocet pokusu o vypaleni.

Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 22 dub 2015, 22:37
od Alf6
- vyšší pořizovací cena naftového auta
- vyšší servisní náklady od běžné údržby po radikální opravy
- vznětový motor pracuje s mnohem většími sílami a tlaky, je konstrukčně složitější, a tak i náchylnější
- DPF, EGR, vstřiky :roll:

a i s benzinem jde jezdit za malo 8)

Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 23 dub 2015, 07:40
od suah
IMHO jedinym jazdnym rezimom, v ktorom sa u maleho auta oplati nafta, su rychle presuny na dialnici. Pri realnej 130-ke bude rozdiel v spotrebe tak 1,5-2l, tam si viem predstavit isty ekonomicky zmysel. V meste/na okreskach/pomalsej jazde na dialnici bude rozdiel v spotrebe mensi a tam uz ta navratnost moze byt otazna. Ak samozrejme nema clovek lacnu naftu, ze.. :lol:
Vsetko ostatne (drahsie servisne prehliadky, nizka kultura chodu, horsie vyvazenie hmotnosti, viac potencialnych problemov) tu uz odznelo - takze ak by aj obe varianty vychadzali (ekonomicky) priblizne podobne, uz len kvoli tymto veciam by sa oplatilo zobrat benzin.

Re: 1,2i benzín nebo 1,1 CRDinafta?

Napsal: 23 dub 2015, 08:41
od mikodim
vseobecne známe ,ze diesle vydrzia podstatne viac km bez problemov ako benzinaky. Ake vyssie servisne naklady? Ked zo skusenosti známe - v pohode cca 300tis km = len olej a filtre.. a v pripade :hyu: sa nemenia ani rozvody. /dôkaz je aj tu na fore ze maju najazdene cez 300tis km bez problemov s motorom/ U benzinu vymena sviecok, rozvodov,cievok + olej a filtre. K filtrom castic: ich ceny vyrazne klesaju. Šiel som taxikom, ktory mal naj. 230tis km, vecsinou jazdene mesto a filter mal este povodny, len raz vraj v servise cisteny za nejaku malu sumu. Ze v zime problem? Fáma z dalekej minulosti. Ak tankujete normalnu naftu, mate baterku a zhavice v poriadku chyti na 1. šupu v akom kolvek mraze aj bez dolievania benzinu do nafty :mrgreen: /aj ked do CRDi staci raz doliat benzin a uz asi nenastartujete ani v lete :D Tazsi motor a tym padom odchadza naprava? Ta odchadza aj na benzinakoch, staci jedna jama a je to v ..... A tak by sa dalo pokracovat.. Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody.