Stránka 1 z 1
Identifikacia poruchy.
Napsal: 02 kvě 2015, 20:49
od mario74
Pozdravujem všetkých vospolok.
Dnes sa mi prihodilo ( okrem sledovania hokeja ) : všimol som si že auto nekúri.Tak že skontrolujem vyrovnávaciu nádržku pri chladiči, či je dosť vody v okruhu.
Všimol som si , že pod vyr. nádržkou na ľavej strane je kopa oleja ( len oleja, nie emulzia, ako keď sa olej zmieša s vodou ). Aj samotná nádržka je zvnútra od oleja. Oleja je v motore málo, ani nedosiahne na kontrolnú mierku. Na víčku oleja ( kde sa dolieva olej ) taktiež nie je emulzia, len olej. Takže asi tesnenie pod hlavou to nebude.
Neporadíte čo sa mohlo stať?
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 03 kvě 2015, 10:57
od Richard555
jestli máš olej mimo motor, musíš najít místo úniku.......
pokud máš olej v nádobce na vodu je to špatně..... může to být to těsnění pod hlavou, protože nikde jinde se ti voda s olejem blíže nesetkává a je to nejpraděpodobnější místo poruchy (další může být prasklá hlava,
okolo vložek válců atd.)
Ale v nádobce taky můžeš mít třeba vymytou vazelínu z ložisek vodního čerpadla a vypadá to jako olej......
tedy i čerpadlo může být příčinou....
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 03 kvě 2015, 15:34
od mario74
Blok motora je cisty ( spinavy od prachu
). Nikde inde olej nie je, len pod vyrovnavacou nadrzkou.
A prave ze je to len olej, nie zmes vody a oleja
Ak by to bolo tesnenie tak je zmiesany olej v vodou, ci?
Som s toho somar.
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 03 kvě 2015, 16:55
od soban
Nějak si protiřečíš?
Jak může být olej v nádržce na vodu? No nemůže!
Takže jsou pouze dvě varianty někdo ti nalil do vody olej a pocákal to i zvenku, a nebo jak tu psaly prasklo těsnění pod hlavou válce, či praskla hlava válce to zvenku nepoznáš a odpovídá to i tomu že to potom netopí protože se tam dostane olej nebo i vzduch z válců - záleží kde a jak to prasklo.
Pokud je to malá prasklina a fridex neteče do oleje ale pouze se olej tlačí do vody tak se emulze neudělá prostě v motoru v oleji není voda to by odpovídalo tomu že olej zmizel a na nádržce se taky neudělá tam už není dostatečná teplota a tím pánem to trvá déle než by se tam něco vytvořilo.
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 03 kvě 2015, 21:27
od MICHAL77
Asi by bylo dobré to nafotit, protože popisu dost dobře nerozumím. Kde je olej? V expanzce? Nebo jen pod ní? Jaký je to olej?
Tlakuje to do vody? Po nastartování by ztvrdly hadice, tlakem co by tam šel a neměl by tam být.
Klidně to může být i olej ze serva. A nebo z výměníku voda-olej pokud ho auto má, ale i kdyby šel olej do vody tak to v expance našlehá pěnu a nebude tam olej, ale šedá pěna.
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 04 kvě 2015, 07:29
od 69pavel
to ze to mas pod nadobkou mastne je tim ze tam je vyveden odvod (pretlak) z nadobky
jaky mas olej v motoru co pouzivas za znacku,jsou oleje ktere kdyz prijdou do styku s vodou tak emulzi neudelaji,nejjednodussi cesta jak to poznas je ze povolis vypousteci sroub a odpustis z olejove vany trochu oleje,pokud tam bude voda (fridex) tak nejdriv potece voda a pote olej....
jinak jak bylo psano vyse, pricina problemu -tesneni pod hlavou,vlozky valce,hlava valce plati pro benzina,v popisu mas CRDi tak muze byt pricinou i teleso olejoveho filtru a EGR system, ktere jsou napojene taky na chladici soustavu,takze je treba urcit co vlastne mas v nadobce jestli olej nebo mastne zplodiny z vyfuku,
to ze mas mene oleje v motoru muze taky znamenat problemy s turbem kdy olej muze jit do sani neb do vyfuku a nema spolecnou pricinu tvych problemu
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 04 kvě 2015, 10:45
od mario74
Pouzivany olej je TOTAL QUARTZ 9000 5W/40.
Nadrzka je z vnutra cierna a mastna. Pena tam nie je.Tak preto som myslel ze sa tam dostal olej.
Zmesou do chladica to nebude, bola menena cca pred rokom.
Urcite nikto nic nelial. Auto pouzivam len ja.
Servo nie je hydraulicke ale elekrika, tak stamade olej tiez nie.
Zeby chladic oleja?
69pavel:
"to ze mas mene oleje v motoru muze taky znamenat problemy s turbem kdy olej muze jit do sani neb do vyfuku a nema spolecnou pricinu tvych problemu"
- na ten unik oleja som prisiel takmer hned ( po prejdeni max 15 km ) a nepredpokladam ze sa to zosipalo takto naraz.
Dovtedy nebol s nicim problem.
A podla Vasich prispevkov mam strach co s ty bude.
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 04 kvě 2015, 19:08
od Richard555
Mrkni do intercooleru (chladič plnícího vzduchu) , asi ho tam máš...... když odpojíš ty tlusté hadice a chladič položíš na nějaký papír těma nátrubkama dolů neměl by ti z něj téct olej (vnitřek může být malinko zamaštěný na omak) pokud ti z něj vyteče olej, teče ti olej turbem .......
Možná bys mohl napsat kolik máš najeto..... spousta problémů se objevuje s vyšším nájezdem
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 04 kvě 2015, 20:08
od mario74
Richard555 píše:Mrkni do intercooleru (chladič plnícího vzduchu) , asi ho tam máš...... když odpojíš ty tlusté hadice a chladič položíš na nějaký papír těma nátrubkama dolů neměl by ti z něj téct olej (vnitřek může být malinko zamaštěný na omak) pokud ti z něj vyteče olej, teče ti olej turbem .......
Možná bys mohl napsat kolik máš najeto..... spousta problémů se objevuje s vyšším nájezdem
144000 km
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 18 kvě 2015, 11:06
od mario74
Podla infa by to mohol byt chladic oleja ( alebo cosi take )
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 06 pro 2015, 19:39
od Garcia007
mario74 píše:Podla infa by to mohol byt chladic oleja ( alebo cosi take )
chladic olej ako sa mi zda nase
nemaju ... ten intercooler je na pravo a ne na lavo ako pise ze pri nadrzke ma sam olej ... zaujimave
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 04 říj 2018, 14:52
od mario74
asi maju
https://www.autodielyonline24.sk/nahrad ... na-mc.html
a mne tam pretlacilo olej do vody ... vycistit chladic a ostatne veci ( lepsie ako voda v oleji
)
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 04 říj 2018, 15:04
od mikodim
takze chyba bola v chladici oleja a odtial siel olej do vody? Po vymene chladica vsetko OK?
Re: Identifikacia poruchy.
Napsal: 04 říj 2018, 15:40
od mario74
ano .. hlavne vycisti chladiaci okruh .. ja som menil na 3x v chladici kym to bolo ok