Stránka 1 z 1

výkon motoru

Napsal: 23 kvě 2015, 19:49
od Véča
Zdravím všechny.
Santa 2,0 CRDI, motor D4EA rv 2003. po výměně spojky z ničeho nic motor ztratil výkon. Na dálnici předjet dodávku, problém. V kopci a nebo v zatáčce přidat, problém. Motor nejde na 3000 otáček a je absolutně bez výkonu. Vyměnil jsem vzduchový i palivový filtr. Teď ještě mrknu na EGR ventil a sací koš a pak jedině připojit na počítač.

Re: výkon motoru

Napsal: 24 kvě 2015, 13:02
od Richard555
nevypadla ti ta hadice od turba na některé straně ? když se vyměnila spojka, třeba se zapomělo tu hadici zasvorkovat a ona tlakem vypadla......... pokud ba to bylo ono mohla ti vypadnout u turba vzadu u toho intercooleru bys to asi viděl...... mě se to stalo a to auto fakt nejede ;-)

Re: výkon motoru

Napsal: 26 kvě 2015, 09:49
od Véča
Jj i to je varianta. Zítra s tím jdu na zvedák a snad se tam dostanu. Když jsem měnil vzduchový filtr, tak mi to připadlo nějaké volnější. Tak drž palce, jinak dík za reakci.

Re: výkon motoru

Napsal: 23 čer 2015, 16:21
od Véča
Takže hadice nic, turbo nic, filtry nic, váha vzduchu taky nic. Na testu to nevypsalo žádnou chybu, tak jsem z toho jelen. zkusím ještě rozebrat přední díl výfuku (zadní je nový). V katalyzátoru to nějak chrastí. Jinak už to půjde do šmelce.

Re: výkon motoru

Napsal: 26 čer 2015, 17:07
od tempest
To vypadá, jako by ten motor jel v nouzovém režimu, ale je divné, že nic není v paměti závad. Zkus ještě odpojit přepady z injektorů a změřit, jestli ze všech injektorů je stejný přepad. Kdyby z jednoho teklo nápadně více, tak pumpa to nestíhá uživit, bo ten injektor protýká z důvodu opotřebení.
Jinak mě napadá zajet na nějakou solidní diagnostiku, kde jsou schopni za provozu udělat log a podívat se na tlak turba - chtěný a reálný.

Re: výkon motoru

Napsal: 09 črc 2015, 10:18
od Véča
byl jsem na diagnostice v servisu, tam to ukázalo nízký tlak vzduchu a vysoký tlak paliva. pokoušel jsem se načíst si číslo turba, ale nějak jsem se k tomu nedostal. Na to nemám čas ani nářadí. Je divné, že mi neustále spadává hadička z regulačního ventilu, která vede k Agr ventilu. Připadá mi to, jako by byly zpřeházeny hadičky. Přeci v nich by měl být podtlak, tak že by nemohla svévolně padat. Našel jsem tady fotečky jejich zapojení, ale zřejmě je to jiný model, protože mi to přestalo táhnout úplně. Fotečky by měly být údajně z modelu 2003, já mám zřejmě zase jinou modifikaci. Nemáte náhodou někdo nějakou fotečku ze strany palivového filtru pod intercoler?

Re: výkon motoru

Napsal: 13 črc 2015, 12:43
od Picaso
Tady máš fotku hadiček.Je to ročník 2001 motor D4EA CRDi 83kW.Ta levá vede do EGR ventilu a ta pravá někam dozadu za motor.Snad ti to bude co platné.

Re: výkon motoru

Napsal: 14 črc 2015, 09:02
od Véča
Díky za fotečku, je povedená, ale tuším zase nějakou zradu. Při mé smůle je to opět nějaký přechodový typ, nebo jiná modifikace. Tady jak jde hadička k Egr ventilu, tak já tam mám rozdělení na 3 a i ten elektroventil je jiného typu. No uvidíme co dokáže autorizovaný servis.

Re: výkon motoru

Napsal: 14 črc 2015, 18:26
od Peko
ak tam máš tri hadičky tak máš na saní klapku ktorú má po naštartovaní otvoriť podtlak zo zelenej hadičky ak ju neotvorí nepustí ti tá klapka vzduch .klapka je pod plastovým deklom na motore vpredu na saní .na obrázku označená ustrojstwo.

Re: výkon motoru

Napsal: 11 srp 2015, 10:43
od Véča
Dík, jsem už na prášky. Maník si s tím nevěděl rady a tak to šoupnul do autorizovaného servisu, tam to měli týden, zjistili vyfouknutý těsnění někde u EGR ventilu, odpojený kabel od čerpadla a divnou kombinaci hadiček. Udělali diagnostiku a pak mi to maník přivezl zpět. Jenom lituju, že když přejížděl křižovatku ve tvaru +, nerozlišenou, že tam nejel třeba velkej traktor a netrefil ho. Předváděl, co všechno bylo špatně, ale že to jede super. Kouknul jsem k motoru a našel nezapojenej EGR. Zapojil a bylo po jízdě. Hulí to jako nezbedný kamna a výkon žádnej. Tak jsem opět milej EGR odpojil a hadičku zaslepil. Nějakou dobu to šlo, sice ne plnej výkon, ale šlo. Teď už to zase nedotáhnu na 3000 otáček v mírném tahu.

Re: výkon motoru

Napsal: 03 lis 2015, 19:02
od stolarbb
Picaso píše:Tady máš fotku hadiček.Je to ročník 2001 motor D4EA CRDi 83kW.Ta levá vede do EGR ventilu a ta pravá někam dozadu za motor.Snad ti to bude co platné.
ahoj presne takyto mam aj ja problem a hadicky mam naopak ? teraz kto to ma dobre isto ty :shock: skusim to aj ja prehodit

Re: výkon motoru

Napsal: 25 lis 2015, 16:34
od Véča
Zdravím všechny. Nebudete mi věřit, ale hlavní závada byla ve snímači průtoku vzduchu umístěného nad škrtící klapkou. Prostě se našel jeden svědomitý odborník a bylo to. Stačilo pročistit dírku do ventilu a Santa jede jako šlak. Je divné, že odborný servis na to nepřišel i když mu to musel počítač vyhodit. No pozdě bycha honit, Santa šel do světa, bude mi to velice líto. Mně vyhovoval, ale to už bylo to jediné pro.
Tak se všichni mějte a nevěřte všemu co se povídá.
Musím tady konstatovat, že tady to fórum funguje bezvadně.
Tak hodně šťastných a bezproblémových kilometrů.
Véča

Re: výkon motoru

Napsal: 12 pro 2015, 23:04
od Nico233
Ahoj prosim te mam stejny problem potreboval by jsem vedet jaky ventilek prostouchnul dekuji 776466900 staci prozvonit.

Re: výkon motoru

Napsal: 13 pro 2015, 10:40
od Richard555
řekl bych že se jedná o "váhu vzduchu" tedy to černý plastový co je mezi filtrem a turbem... ale bacha na to čištění , musí se na to opatrně !!