Stránka 1 z 1

Pokles hodnoty akcií

Napsal: 02 čer 2015, 12:38
od Mr. HYUNDAI
Tohle není úplně dobrá zpráva: http://www.novinky.cz/ekonomika/371137- ... odbyt.html .

Zejména pokud mají analytici pravdu, tak narovnání stavu je běh na delší trať, nový model se za pár týdnů do výroby neprostřílí.

Re: Pokles hodnoty akcií

Napsal: 02 čer 2015, 13:10
od Dalin
Hodnota akcií není sám osobě směrodatný ukazatel, prostě tak zareagoval trh na nějaký podnět, :hyu: prakticky o nic nepřišel, neubylo mu 10% majetku, ty čísla jsou bez širších souvislostí imaginární.

Re: Pokles hodnoty akcií

Napsal: 02 čer 2015, 13:31
od Mr. HYUNDAI
Jenže tady jde právě o ony širší souvislosti v jejichž důsledku hodnota akcií spadla za jediný den o 10%. Pokles zisku 4 čtvrtletí za sebou spolu s klesajícími prodeji (kontinuálně), sílícím wonem a sílícím tlakem ze strany japonců představuje ty širší souvislosti, které nejsou příznivou zprávou a "otočení kurzu" neproběhne ani snadno, ani rychle.
Ale tohle všechno v tom článku napsané samozřejmě je :wink: .

Re: Pokles hodnoty akcií

Napsal: 02 čer 2015, 13:46
od XMira
Tak co se může stát? V nejhorším případě s tím něco budou chtít udělat a zas začnou vyrábět solidně zpracovaná auta, CZ zastoupení se začne chovat slušně a ceny neporostou. A když ne? Tak se tu objeví jiná automobilka, která tu díru zalepí... zas bych z toho pro nás, uživatele, nedělal takový drámo :D

Re: Pokles hodnoty akcií

Napsal: 02 čer 2015, 14:04
od JoKo
pokles predaja moze mat na svedomi aj prichod noveho tucson, novej elantry. prisla nova i30tka {januar a februar sa vobec nepredavala v eu}, prisla nova i20tka na ktoru je cakacka cca polroka...
mozno sa im podari ix25 dostat minimalne do europy...

ale poklesu zaujmu sa necudujem... hyundai straca svoje velke plus ktore mal v minulosti. dnesne {europske} auta uz nie su take spolahlive/bezproblemove ako boli v minulosti. sice sa neriesia vazne veci {ak vynechame 1.7crdi}, ale kopec drobnosti ktore cloveka unavuju... sice servis sa snazi vsetko vyriesit a nerobit problemy... ale s klesajucou kvalitou hyu narasta aj na cene. uz {japonska} konkurencia vychadza niekedy lacnejsie a tak preco ist do hyu?
teda, to je moj nazor. ak by som nevystihol dobru akciu na i30tku, tak by som skoncil asi pri aurise, alebo corolle. v rodine sa zacina poskulovat po nahrade i30tky {fd} a ci to bude opat hyu sa nevie. japonci su blizko cenou, kia tiez nie je na tom s cenou zle {v cz}. tak bud hyu drasticky zamaka na spolahlivost {moj nazor je, ze zrusit vyvoj v nemecku a presunut ho naspat do korei - nespominam si, ze by riesili pri elantrach riesili odpadavajuce listy, vrzgajuce pristrojovky a podobne...}, alebo urobi nieco s cenou... ale ked len urobia nieco s cenou a nevratia sa "ku korenom", tak vernych zakaznikov si asi neziskaju...

Re: Pokles hodnoty akcií

Napsal: 02 čer 2015, 14:21
od Dalin
:hyu: rostl hodně rychle na to aby stačil udržet kvalitu.
Se stejným problémem se v minulosti potýkala např. i Toyota.
Pravdu máš v tom, že by se :hyu: měl držet toho co umí a to je dělat vybavená auta za super peníze s dlouhou zárukou. Pochopitelně jako každý, chce i :hyu: za svoje výrobky více peněz ale tady narazí protože tím vlastně ničí to, proč jej lidé kupují. Časem to možná půjde ale v dohledné době určitě ne!

Re: Pokles hodnoty akcií

Napsal: 02 čer 2015, 14:38
od Espero
Noviny jsou plné chytráků, kteří vědí úpně všechno nejlépe. Obvykle jim je něco mezi 20 a 35 lety a myslí si o sobě, že mají ve své hlavě veškerou moudrost světa. Abychom mohli vůbec na nějaké vlivy usuzovat, museli bychom znát, jestli akcie jsou veřejně obchodovatelné nebo ne a jaká je struktura hlavních akcionářů. Jestli jsou, pak výkyv v ceně může odrážet obyčejný spekulační vliv, prostě někdo (nebo skupina někdů po domluvě) mohl vrhnout na trh ve snaze prodat velký balík a zatím se pro něj nenašel kupec. Jestli nejsou, pak je to složitější. Můžou tam být nějaké vlivy související se strukturou produkce a vývojem zisku, ovšem u oceňování akcií se používají jiné parametry, vztahované hlavně k majetku firmy (celkový majetek, vlastní kapitál). Obecně platí, že při posuzování hodnoty akcií se hodnotí hlavně cena v poměru k vlastnímu nebo celkovému kapitálu. Akcionáři v celém světě chtějí, aby tento ukazatel byl co nejvyšší, a zapomínají na to, že cena by měla odrážet skutečnou hodnotu majetku společnosti. Takže vzniká jakási hodnotová bublina (něco podobného se děje třeba i u nás na trhu nemovitostí, platí to obecně a nejenom k akciím, kdy developeři vyženou ceny třeba bytů do výšek, které jsou odmítány trhem a pak se přestane obchodovat, u nás už toto trvá dobře 5 let), a když cena akcií se začne příliš odklánět od hodnoty, pak může dojít k tržnímu výkyvu, který se tento aspekt „samovolně“ snaží „narovnat“ a cenu akcií přiblížit zpět k hodnotě. Velké firmy jsou akciově nadhodnocené, mají cenu jakoby vyhnanou práškem do pečiva a ceny neodrážejí dobře skutečnou hodnotu podniků.

Re: Pokles hodnoty akcií

Napsal: 02 čer 2015, 14:59
od Mr. HYUNDAI
Tesat do kamene.

Já to vnímám spíš tak, že cena akcií "konečně" zareagovala na klesající provozní zisk a pokles prodejů. Přesně jak píše Espero bublina splaskla. Nijak to ovšem nesnižuje vypovídací hodnotu faktu, že :hyu: má drobet problém se strukturou portfolia. Zejména v USA není prodej stěžejních modelů (zejména Sonaty, a to už v druhé generaci) takový, jaký byl očekáván. A velké SUV chybí a ještě dlouho chybět bude.

Na nás tady v tom našem dolíčku to prakticky žádný vliv mít nebude. Firmu to nepoloží, o záruky nepřijdeme, generálního ředitele českého importu kvůli tomu nevymění (bohužel).

Re: Pokles hodnoty akcií

Napsal: 02 čer 2015, 16:29
od 89majlo96
A co je na tom ta zla sprava ? Mate snad niekto akcie v hyundai ?

Napsal: 02 čer 2015, 17:49
od kitrab
Pro nekoho dobry cas nakupu.

Re: Pokles hodnoty akcií

Napsal: 02 led 2017, 17:04
od JoKo
http://www.auto.cz/odbyt-automobilek-hy ... esl-101917

Kód: Vybrat vše

Odbyt největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor a její sesterské společnosti Kia Motors se loni snížil o dvě procenta na 7,88 milionu vozů.

Vykázaly tak první pokles celoročního prodeje od roku 1998. Letos však navzdory rostoucí konkurenci počítají s nárůstem na 8,25 milionu vozů.
myslim si, ze hyu zacina doplacat na to, ze sa odklana od povodnych hodnot, ktore ho dostali tam, kde je... :(