tmx i30 - 1.6 MPI Weekend, Ice Blue
Napsal: 10 črc 2015, 17:49
Tak jubilejním stým příspěvkem by to chtělo konečně představit vlastní auto.
Hyundai i30 1.6 MPI 88 kW, 2014, New Weekend, Ice Blue (XAF)
Trocha historie:
Kdysi jsem se zařekl, že už nikdy nechci kupovat ojetinu. Týdny vybírání, pocit, že se vás všichni snaží ojebat a neskutečná nejistota, jestli nakonec stejně nevyhodíte peníze za šrot, no hrůza.
Čas na nové auto přišel, když jsem loni nasypal 16 tisíc do Fokusu a už si řekl ne. Takže v průběhu srpna jsem začal vybírat nové. Nakonec ale přesto ojetinu, chtěl jsem hatchback, abych nevozil 98% času vzduch, cca čtyřleté za 200 tisíc, Focus, Leon, Golf... No, jak jsem postupně zjistil, TSI z roku 2010 by byla dost možná sebevražda a lepší by bylo investovat těch 200 tisíc do řeckých dluhopisů. Zároveň se začal objevovat operativní leasing, takže jsem se vrhnul na komplexní analýzu nákladů na auto. Budget postupně zvedal a přidával novější a novější auta. i30 2012 s 60000 km za 260 tisíc, předváděčku s 15000 km za 280 tisíc, až jsem v listopadu narazil na nejeté předváděčky za 290 tisíc. Po propočítání to vycházelo úplně stejně, dokonce možná levněji, než ono 4-leté auto, protože u toho bych během 6 let auto 2x měnil a 2x tratil na rozdílu mezi kupní a prodejní cenou, což v této kategorii je třeba 30-40 tisíc.
Tak jsem si jednoho listopadového večera vzpomněl na kamaráda, co z Holandska po emailu srazil cenu oktávky o asi 60 tisíc a řekl si, že zkusím napsat poptávku na nějaké ty dealery. Oslovil jsem jich cca 12 s tím, co by nabídli za 280-300 tisíc (cena, za níž i30 1.6 MPI nabízeli v Novém městě a Trutnově). Asi polovina z nich nabídku okolo 300 tisíc poslala. Byly to Trikolor komfort, červená/bílá, sleva cca 50-60 tisíc... No a pak přišla nabídka, co mi vyrazila dech. New weekend v mé milované světle modré se slevou 101 900, čili za 289 890 Kč (aktuálně stojí dokonce 424 tisíc). Nechal jsem si to projít hlavou a nakonec koupil, protože to je nabídka, co se neopakuje. Takže od 12.12.2014 mám tento kousek.
Současnost:
Aktuálně mám najeto jen něco přes 5 tisíc (asi 140 hodin - měřím od začátku ), naprostá většina po Praze, počet problémů nula, počet škrábanců nula. Dlouhodobá spotřeba v Praze okolo 8 litrů, což je super, když dle tp má být 8,6, celkově spokojenost maximální.
Budoucnost:
Doufám, že bude sloužit dlouho a dobře. Plánuji zatmavení oken (k tomu se nemůžu dokopat, to je jak objednávání k zubaři ) a možná i černé folie na střechu a zrcátka. Jenže k tomu by to chtělo i černá kola a dát 20 tisíc za kola s ventilky, 5 tisíc za folie a 3 tisíce za okna... To už se mi nechce. Takže možná jen lesklou černou na střechu ala panoramatická střecha z tržnice. A až se dokopu, asi z Ćíny koupím i onboard kameru Ambarella Mini.
Hyundai i30 1.6 MPI 88 kW, 2014, New Weekend, Ice Blue (XAF)
Trocha historie:
Kdysi jsem se zařekl, že už nikdy nechci kupovat ojetinu. Týdny vybírání, pocit, že se vás všichni snaží ojebat a neskutečná nejistota, jestli nakonec stejně nevyhodíte peníze za šrot, no hrůza.
Čas na nové auto přišel, když jsem loni nasypal 16 tisíc do Fokusu a už si řekl ne. Takže v průběhu srpna jsem začal vybírat nové. Nakonec ale přesto ojetinu, chtěl jsem hatchback, abych nevozil 98% času vzduch, cca čtyřleté za 200 tisíc, Focus, Leon, Golf... No, jak jsem postupně zjistil, TSI z roku 2010 by byla dost možná sebevražda a lepší by bylo investovat těch 200 tisíc do řeckých dluhopisů. Zároveň se začal objevovat operativní leasing, takže jsem se vrhnul na komplexní analýzu nákladů na auto. Budget postupně zvedal a přidával novější a novější auta. i30 2012 s 60000 km za 260 tisíc, předváděčku s 15000 km za 280 tisíc, až jsem v listopadu narazil na nejeté předváděčky za 290 tisíc. Po propočítání to vycházelo úplně stejně, dokonce možná levněji, než ono 4-leté auto, protože u toho bych během 6 let auto 2x měnil a 2x tratil na rozdílu mezi kupní a prodejní cenou, což v této kategorii je třeba 30-40 tisíc.
Tak jsem si jednoho listopadového večera vzpomněl na kamaráda, co z Holandska po emailu srazil cenu oktávky o asi 60 tisíc a řekl si, že zkusím napsat poptávku na nějaké ty dealery. Oslovil jsem jich cca 12 s tím, co by nabídli za 280-300 tisíc (cena, za níž i30 1.6 MPI nabízeli v Novém městě a Trutnově). Asi polovina z nich nabídku okolo 300 tisíc poslala. Byly to Trikolor komfort, červená/bílá, sleva cca 50-60 tisíc... No a pak přišla nabídka, co mi vyrazila dech. New weekend v mé milované světle modré se slevou 101 900, čili za 289 890 Kč (aktuálně stojí dokonce 424 tisíc). Nechal jsem si to projít hlavou a nakonec koupil, protože to je nabídka, co se neopakuje. Takže od 12.12.2014 mám tento kousek.
Současnost:
Aktuálně mám najeto jen něco přes 5 tisíc (asi 140 hodin - měřím od začátku ), naprostá většina po Praze, počet problémů nula, počet škrábanců nula. Dlouhodobá spotřeba v Praze okolo 8 litrů, což je super, když dle tp má být 8,6, celkově spokojenost maximální.
Budoucnost:
Doufám, že bude sloužit dlouho a dobře. Plánuji zatmavení oken (k tomu se nemůžu dokopat, to je jak objednávání k zubaři ) a možná i černé folie na střechu a zrcátka. Jenže k tomu by to chtělo i černá kola a dát 20 tisíc za kola s ventilky, 5 tisíc za folie a 3 tisíce za okna... To už se mi nechce. Takže možná jen lesklou černou na střechu ala panoramatická střecha z tržnice. A až se dokopu, asi z Ćíny koupím i onboard kameru Ambarella Mini.