Stránka 1 z 1

Chladíci kapalina je na LOW

Napsal: 11 srp 2015, 11:04
od Olda47
Po 10000km jsem poprvé 8-[ , kontroloval provozní kapaliny (u Swifta jsem to od servisu do servise nedělal, protože tam se NIC nehlo ani o mm) a zjistil jsem, že chladicí kaplaina je na LOW úrovni, což mě nemilo překvapilo. Bylo to ráno, kdy auto stálo více než 12 hodin...
Špatné těsnění pod hlavou? Nebo něco jiného?
Hladina oleje stále stejná, olej to vůbec nežere...

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Napsal: 11 srp 2015, 11:46
od Mr. HYUNDAI
No a co je na tom špatně, že je na LOW? Pořád je tedy v limitu daném výrobcem. Tři otázky - kde byla hladina při převzetí nového auta? - byla-li výš, není možné, že u nového auta byl chladící okruh ještě lehce zavzdušněn a po 10.000 km došlo k jeho odvzdušnění? - kde je hladina při ohřátém motoru?

A nakonec to nejdůležitější, kde bude hladina za další 2.000 km? Pokud na tuto otázku bude odpověď, že pod LOW, pak hurá do servisu. Jinak bych se tím vůbec nestresoval :wink: .

Mimochodem, v těchto vedrech dostává chladící okruh pořádně zabrat, vůbec bych se nedivil, kdyby byla občas chladící kapalina krátkodobě nad bodem varu a okruh si "odhlečil" přepadem. Stavy kdy moje auto po ujetí 30 kilometrů 4 hodiny stojí a po nastartování během 30 vteřin už teploměr ukazuje provozní teplotu chladící kapaliny, mi moc dobře na pleť nedělají.

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Napsal: 11 srp 2015, 12:04
od Olda47
Jo, je to pořád v limitu, jen nemám rád když je něco na hraně a vyžaduje to neustálou kontrolu. Zatím nebudu nic dolévat a budu stav sledovat, když jsem vůz kupovat byla haldina u studeného motoru určitě vyšší - ale uvidíme.

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Napsal: 12 srp 2015, 12:38
od DEE
Ja ji měl už za 5 let 4x na LOW, z toho 3x bylo fouknuty těsnění pod hlavou a 1x netěsnila "prsa" bloku motoru.

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Napsal: 12 srp 2015, 15:15
od sagen
Mam to tiez na low, po zahriati motora zvacsi objem a priblizi sa k max . Ak sa bojis praskleko tesnenia alebo valca, tak pri nastartovanom motore pozri, ci nemas bublinky v nadrzke .
zle bude, az ked budes mat hladinu pod low.

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Napsal: 17 lis 2015, 12:21
od PALI-PALI
Existuje test merania splodin v chladiacej kvapaline.
Teda - netreba ist do H servisu (tam to zariadenie urcite nemaju), treba si to dat premerat nezavisle a potom normalne reklamovat..http://www.uni-max.sk/foto/manuals/SK_3031901_01.pdf

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Napsal: 17 lis 2015, 15:39
od Zdenál49
Při předávání na garančku technik pravil: "Máte chladivo přes Max" Já na to: "To vadí?". On: "Vadí, budeme ji muset odsát". "Není to tím, že stojíme s kopce?" "Aha, zkontrolujeme to na dílně".

Rozhodně musí být vidět hladina v nádobce. Jestli přesahuje Max, nebo je kousek pod Min myslím nehraje přílišnou roli. Nádobka slouží nejen k plnění a kontrole, ale zejména k odvzdušňování systému, proto je vždy nad nejvyšší úrovní chladicího okruhu. Nejdůležitější je častá kontrola hladiny a sledování změn.

Zdeněk

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Napsal: 18 lis 2015, 10:36
od PALI-PALI
Ved o tie zmeny ide.. Pokial je furt dole = OK. Pokial bola hore a zrazu je dole = problem.