Nezhody s ISG 1,6 CRDi HP STYLE 100kW y2015
Napsal: 20 srp 2015, 00:09
Chcel by som sa s Vami poradiť o fungovaní systému ISG. Autíčko mám od konca Júna 2015, doteraz najazdené 3460km a neustále sa neviem zbaviť nepríjemného pocitu že bojujem s ISG systémom, doteraz som neprišiel na presný princíp kedy konkrétne sa motor vypína a kedy nie.
Prvý stav ktorému nerozumiem : ráno máme rovnaké teploty okolo 20 stupnov a idem do práce > buď sú dni kedy mi auto počas celej jazdy do práce pri každom zastavení zobrazí hlášku "AutoStop conditions not meet" a motor sa nevypína ani pri vypnutej klimatizácii a to aj napriek tomu že cesta mi trvá ca. 17 minút cez mesto a je zohriaty atď., na druhú stranu sú tu dni kedy sa motor vypína aj ráno studený hneď po štarte keď prejdem 400m ku križovatke a naďalej pri každom zastavení, na LCD medzi budíkmi sa zobrazí zelené "A" a počíta mi to čas, po stlačení spojky auto naštartuje.
Druhá situácia na ktorú pravidelne narážam : idem po vedlajšej ceste a blížim sa k značke "prednosť v jazde" s vyradenou rýchlosťou, tesne pred značkou stlačím spojku, jemne pribrzdím - skoro súčasne so stlačením spojky sa vypne motor ja pritom ešte aj zaradím rýchlosť avšak už nenaštartuje a stále počíta čas "A" autostop funkcie > musím vyradiť do neutrálu, pustiť spojku, opäť ju stlačiť - motor naštartuje a pokračujem v jazde .....
Tretia situácia ktorá sa mi stala zatial iba 3x : stál som na križovatke, motor bol vypnutý, na displeji bolo to klasické zelené "A" a počítal sa čas, naskočila zelená, stlačil som spojku, zaradil jednotku a nič sa nedialo auto si veselo ďalej počítalo čas, tak som vyradil do neutrálu, uvolnil spojku, opäť ju stlačil a zaradil rýchlosť - motor nenaštartoval a na LCD sa zobrazilo : AutoStop system deactivated, now you must start manually ; takže držať stlačenú spojku spolu s brzdou, stlačením START tlačítka sa všetko vypne, druhým stlačením sa zapne a auto naštartuje = všetci ktorý stoja zamnou majú z toho nesmiernu radosť a sú nadšený.
Doposiaľ som mal skúsenosť s Auto-Stop funkciou iba na auticku Opel Astra tiez s 1,6crdi motorom a nikdy, NIKDY som nemal s týmto systémom od Oplu žiaden problém, fungoval krásne a intuitívne, pri súčasnej i30 mi to pripadá že lepšie by som to ovládal keby som ten motor vypínal a zapínal manuálne.
Máte niekto podobné skúsenosti s autostop systémom?
Rovnako sledujem druhú zaujímavú vec a to takú že občas sa auto celkom citelne zatrasie pri vypnutí a rovnako tak pri zapnutí motora pomocou tejto funkcie čo sa mi tiež celkom nepáči.
Prvý stav ktorému nerozumiem : ráno máme rovnaké teploty okolo 20 stupnov a idem do práce > buď sú dni kedy mi auto počas celej jazdy do práce pri každom zastavení zobrazí hlášku "AutoStop conditions not meet" a motor sa nevypína ani pri vypnutej klimatizácii a to aj napriek tomu že cesta mi trvá ca. 17 minút cez mesto a je zohriaty atď., na druhú stranu sú tu dni kedy sa motor vypína aj ráno studený hneď po štarte keď prejdem 400m ku križovatke a naďalej pri každom zastavení, na LCD medzi budíkmi sa zobrazí zelené "A" a počíta mi to čas, po stlačení spojky auto naštartuje.
Druhá situácia na ktorú pravidelne narážam : idem po vedlajšej ceste a blížim sa k značke "prednosť v jazde" s vyradenou rýchlosťou, tesne pred značkou stlačím spojku, jemne pribrzdím - skoro súčasne so stlačením spojky sa vypne motor ja pritom ešte aj zaradím rýchlosť avšak už nenaštartuje a stále počíta čas "A" autostop funkcie > musím vyradiť do neutrálu, pustiť spojku, opäť ju stlačiť - motor naštartuje a pokračujem v jazde .....
Tretia situácia ktorá sa mi stala zatial iba 3x : stál som na križovatke, motor bol vypnutý, na displeji bolo to klasické zelené "A" a počítal sa čas, naskočila zelená, stlačil som spojku, zaradil jednotku a nič sa nedialo auto si veselo ďalej počítalo čas, tak som vyradil do neutrálu, uvolnil spojku, opäť ju stlačil a zaradil rýchlosť - motor nenaštartoval a na LCD sa zobrazilo : AutoStop system deactivated, now you must start manually ; takže držať stlačenú spojku spolu s brzdou, stlačením START tlačítka sa všetko vypne, druhým stlačením sa zapne a auto naštartuje = všetci ktorý stoja zamnou majú z toho nesmiernu radosť a sú nadšený.
Doposiaľ som mal skúsenosť s Auto-Stop funkciou iba na auticku Opel Astra tiez s 1,6crdi motorom a nikdy, NIKDY som nemal s týmto systémom od Oplu žiaden problém, fungoval krásne a intuitívne, pri súčasnej i30 mi to pripadá že lepšie by som to ovládal keby som ten motor vypínal a zapínal manuálne.
Máte niekto podobné skúsenosti s autostop systémom?
Rovnako sledujem druhú zaujímavú vec a to takú že občas sa auto celkom citelne zatrasie pri vypnutí a rovnako tak pri zapnutí motora pomocou tejto funkcie čo sa mi tiež celkom nepáči.