2.0CRDi 2001 (83kW), motor zdochne za jazdy
Napsal: 04 zář 2015, 07:28
Zdravím, ospravedlňujem sa, ak robím duplicitnú tému.
Máme Santu asi tri mesiace, manželkin sen. 195000 km nabehané.
Z toho dva mesiace je už v servise, dochne za jazdy.
Prvý krát zdochlo na dialnici, potom nešlo naštartovať, až po chvíľke, ale zdochlo zase, akonáhle sa dostalo nad 2000 otáčok. Zostala svietiť kontrolka check.
Vymenil som palivový filter, prídavný filter pred čerpadlom, podoťahoval eskapásky.
Dochlo ďalej, tak som pokontroloval poistky, skúsil povymieňať relátka. Dochlo ďalej, ale prišiel som na to, že keď zdochne, nemusím čakať 2-5 minút aby sa dalo znova naštartovať, ale stačí odpojiť a zapojiť baterku a naštartuje a ide normálne 3-5 km. Stále svietila kontrolka check.
Návšteva servisu (mimo bydliska) - diagnostika. Vypísalo 5 chýb, váha vzduchu, asi tri s palivom. Povedal, že niektoré môžu byť staré, že ich zmaže a mám to ísť vyskúšať. Zmazal ich, nasledovalo asi 35km "divokej" jazdy po meste aj mimo, potom som mu prišiel oznámiť že auto zatiaľ ide.
Cestou domov zdochlo, horkoťažko som na 10 krát došiel tých 15 km domov. kontrolka check už nesvietila. Vymenil som váhu vzduchu, ďalej dochlo.
Auto som dal do servisu v mieste bydliska, prvá diagnostika a "počuv" technika, čerpadlo hrkoce, asi bude chyba tam. Demontáž, odskúšanie, z čerpadla šli piliny, škrkali nejaké lopatky, nedáva tlak. Čerpadlo na repas, trysky na odskúšanie, jedna pretesnená, všetci mi dali protokoly že je to už OK. Popri tom som dal v servise spraviť aj rozvody, neviem kedy boli spravené, ale remeň asi dostal trocha do tela, keď mu zhasol motor na dialnici v 120 km/h.
Auto zložili v servise, išlo tichučko, pekne. Žiaľ len 20 km. Na druhý deň som sa na lane na voľnobehu (na voľnobehu to nedochne) vrátil do servisu, bez voľnobehu
Zase diagnostika, už je auto v takom stave, že stačí troška pridať plyn (na 2tisíc otáčok), podržať a motor zdochne. Tak pripojil na počítač a ukazalo mu - tlak v rail. Ukazoval mi to, taká tabuľka hodnota - a požadovaná hodnota. šlapol plyn, požadovaná 20 MPa(?), nameraná pekne na 20, pár sekúnd držala, potom na 10 - 8 - motor zdochol. Vraj sú asi piliny v regulačnom ventile paliva, následovala výmena regulačného tlakového ventilu (bosch). Auto robí to isté.
Teraz je servis v stave, že naháňa nejakého chlapa, ktorý má zase odskúšať trysky a čerpadlo, lebo že inde problém nemôže byť.
Ja som v stave hraničiaceho so zúfalstvom.
Nemáte niekdo skúsenosť? Ďakujem
Máme Santu asi tri mesiace, manželkin sen. 195000 km nabehané.
Z toho dva mesiace je už v servise, dochne za jazdy.
Prvý krát zdochlo na dialnici, potom nešlo naštartovať, až po chvíľke, ale zdochlo zase, akonáhle sa dostalo nad 2000 otáčok. Zostala svietiť kontrolka check.
Vymenil som palivový filter, prídavný filter pred čerpadlom, podoťahoval eskapásky.
Dochlo ďalej, tak som pokontroloval poistky, skúsil povymieňať relátka. Dochlo ďalej, ale prišiel som na to, že keď zdochne, nemusím čakať 2-5 minút aby sa dalo znova naštartovať, ale stačí odpojiť a zapojiť baterku a naštartuje a ide normálne 3-5 km. Stále svietila kontrolka check.
Návšteva servisu (mimo bydliska) - diagnostika. Vypísalo 5 chýb, váha vzduchu, asi tri s palivom. Povedal, že niektoré môžu byť staré, že ich zmaže a mám to ísť vyskúšať. Zmazal ich, nasledovalo asi 35km "divokej" jazdy po meste aj mimo, potom som mu prišiel oznámiť že auto zatiaľ ide.
Cestou domov zdochlo, horkoťažko som na 10 krát došiel tých 15 km domov. kontrolka check už nesvietila. Vymenil som váhu vzduchu, ďalej dochlo.
Auto som dal do servisu v mieste bydliska, prvá diagnostika a "počuv" technika, čerpadlo hrkoce, asi bude chyba tam. Demontáž, odskúšanie, z čerpadla šli piliny, škrkali nejaké lopatky, nedáva tlak. Čerpadlo na repas, trysky na odskúšanie, jedna pretesnená, všetci mi dali protokoly že je to už OK. Popri tom som dal v servise spraviť aj rozvody, neviem kedy boli spravené, ale remeň asi dostal trocha do tela, keď mu zhasol motor na dialnici v 120 km/h.
Auto zložili v servise, išlo tichučko, pekne. Žiaľ len 20 km. Na druhý deň som sa na lane na voľnobehu (na voľnobehu to nedochne) vrátil do servisu, bez voľnobehu
Zase diagnostika, už je auto v takom stave, že stačí troška pridať plyn (na 2tisíc otáčok), podržať a motor zdochne. Tak pripojil na počítač a ukazalo mu - tlak v rail. Ukazoval mi to, taká tabuľka hodnota - a požadovaná hodnota. šlapol plyn, požadovaná 20 MPa(?), nameraná pekne na 20, pár sekúnd držala, potom na 10 - 8 - motor zdochol. Vraj sú asi piliny v regulačnom ventile paliva, následovala výmena regulačného tlakového ventilu (bosch). Auto robí to isté.
Teraz je servis v stave, že naháňa nejakého chlapa, ktorý má zase odskúšať trysky a čerpadlo, lebo že inde problém nemôže byť.
Ja som v stave hraničiaceho so zúfalstvom.
Nemáte niekdo skúsenosť? Ďakujem