Hyundai Sonata 2.7 V6 - padání otáček po nastartování
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
Hyundai Sonata 2.7 V6 - padání otáček po nastartování
Dobrý den, jak už nadpis napovídá, problém se sonatou mam takovy, ze po nastartování mi zacnou klesat otacky motoru, pokud nepridavam plyn tak chcipne. Kdybych se nahodou chtel hned po nastartovani rozjed, tak auto zacne neuveritelne cukat. Vetsinou to musím vyrovnávat po dobu 1 minuty nez zacne byt vsechno v poradku. Zvlastni na tom je to, ze se toto deje pouze kdyz je venkovni teplota nizsi, tzn. pod 10°C. Nejcastejsim prikladem je, kdyz po chladne noci nastartuji auto. Mel jsem dojem, ze by to mohly byt svicky, ty jsem, ale minuly tyden vymontoval a ocupoval, bohuzel to nepomohlo. Napadlo me, ze by to mohlo delat napr. palivovy filtr, ci cerpadlo, akorat mi nesedi ze se to deje jen kdyz je venkovni teplota nizka. Nema nekdo z vas zkusenosti cim by to mohlo byt? Diky za jakoukoli pomoc.
- Reklama
Re: Hyundai Sonata 2.7 V6 - padání otáček po nastartování
Nazdar, mozno pomoze aj ostatnym, ale moze to byt palivoy filter. Ktory je v nadrzi spolu s palivovym cerpadlom.
Alebo krokovy motorcek, ktory kontroluje prudenie vzduchu do nasavania. Taka cierna krabicka pri skrtiacej klapke, cvaka a klika pri startovani a zhasinani motora. Moze tahat niekde falosny vzduch napriklad.
Napriklad aj pri dlhom odpojeni baterie treba vyresetovat pamat ECU a jednotka sa musi znova naucit namiesat spravnu zmes paliva a vzduchu. Vtedy ale su vysoke otacky a postupne to upravuje na idealnu zmes.
A este by som pozrel tu malu hadicku co vedie z privodu paliva do sacich parohov. Ak tade taha benzin zak je membrana poskodena. A zle startuje aj na viackrat.
Ale to su len moje dohady a skusenosti co som mal ja.
Alebo krokovy motorcek, ktory kontroluje prudenie vzduchu do nasavania. Taka cierna krabicka pri skrtiacej klapke, cvaka a klika pri startovani a zhasinani motora. Moze tahat niekde falosny vzduch napriklad.
Napriklad aj pri dlhom odpojeni baterie treba vyresetovat pamat ECU a jednotka sa musi znova naucit namiesat spravnu zmes paliva a vzduchu. Vtedy ale su vysoke otacky a postupne to upravuje na idealnu zmes.
A este by som pozrel tu malu hadicku co vedie z privodu paliva do sacich parohov. Ak tade taha benzin zak je membrana poskodena. A zle startuje aj na viackrat.
Ale to su len moje dohady a skusenosti co som mal ja.
Sonata EF 03, 2.7 V6 +LPG
Re: Hyundai Sonata 2.7 V6 - padání otáček po nastartování
Palivový filtr to tedy rozhodně nebude. Je to jen sítko a ne papírová vložka. Vytváří se na něm maximálně povlak. Stejně tak resetování ŘJ po odpojení akumulátoru je podobný blud. Vše se řídí na základě aktuálních hodnot snímaných např. regulační lambdou, která posílá ŘJ hodnoty zbytkového kyslíku ve spalinách a podle toho se upravuje délka otevření vstřikovacích ventilů. Drobné korekce v průběhu jízdy se dějí ale nic závratného to není. Výška otáček se řídí podle teploty chladící kapaliny a podle teploty oleje. Nejčastěji to bývá škrtící klapka, která reaguje skokově.
Re: Hyundai Sonata 2.7 V6 - padání otáček po nastartování
Tá vec v nádrži s plavakom obsahuje aj palivový filter. Nie je to len sitko. Celá ta čierna plastová časť, v ktorej je uložené palivové čerpadlo, tak to je palivový filter.
A k tym otáčkam, je pravda, že to môže byť hocijaký snímač ako ten snímač teploty chladiacej kvap.,..
A k tym otáčkam, je pravda, že to môže byť hocijaký snímač ako ten snímač teploty chladiacej kvap.,..
Sonata EF 03, 2.7 V6 +LPG