Nene, ohledně senzoru a poloze AUTO vím a mám to, mám na mysli DLR relátka napojeného na BCM, viz screeny
http://bit.ly/1JbfPO3
http://bit.ly/1kmDQpu
A k tomu jsem objevil i text na anglickém hyundai fóru v tématu o úpravách SW
18. DAYTIME RUNNING LIGHT CONTROL This DaytimeRunning Light option is selected by the DRL option line input connected to ground, then there are 2 cases :
DRL for EUROPE(if North America option line not connected to the ground electrical level)
DRL (if North America option connected to the ground electrical level)
In addition in case of DRL for Europe the shunt between the Tail Lp Relay output and the interior lamp has to be removed, and the control of the interior lamp is managed by the BCM output DRL_RLY. In other cases the interior lamp is automatically turned on by HW activity on the Tail Lp Relay output. (North America option input line is connected to the ground electrical level) On contrary to EC specification, CANADA option uses HIGH BEAM as the HEAD LAMP. Release condition:
HEADLAMP LOW RLY ON or
HEADLAMP HIGH RLY or PASSING ON or
PARKING BRAKE ON
Já osobně bych měl rád denní svícení nějak udělané, ano můžu si otočit páčku na světla a nechat to neustále tam, ale blikání xenonů při startu plus neustále štelování osvitu palubky, moc se mi to prostě nezamlouvá tak bych to chtěl vyřešit abych mi při poloze AUTO svítilo po nastartování něco menšího a to se samo přepínalo na normální světla, ale jen při auto, tj. na nule by nesvítilo nic. Vymyslel jsem následující možnosti:
- aktivace továrního denního svícení (viz text výše) - nevím jak by to fungovalo a asi by to svítilo i při nule, líbila by se mi spíše ta kanadská verze (předpokládám e by to svítilo tlumenými dálkami), budu psát do autorizáků v ČR a nějakém okolí a uvidím (tohle plus zda-li by bylo možné nějak aktivovat Instant MPG resp. l/100 nebo to funguje až s budíkama 2011+)
- předrátování xenonů a obrysovek plus napojení na relátko/arduino (podle toho jak moc vymakaný bych to chtěl) - nejsnadnější a nejlevnější řešení, bohužel svícení xenonama ve dne se mi moc nelíbí (čert vem životnost výbojek, jde mi spíš o princip a o parabolu)
- znásilnit blinkry
tímto plus zachovat žárovku akorát normální verzi, ne oranžovou, pro denní svícení (což je něco asi jak popisuješ) - docela finanční prasárna, plus potřeba se vrtat ve světle, moc bych do toho nešel
- zaměnit obrysovku za silnější, tu napojit na denní svícení s arduinem a klasickou obrysovku pomocí PWMka jen ztlumením intenzity na původní - vyžaduje lepší žárovku a kabeláž a tak, nešel bych do toho asi
- denní svícení Hella halogenové - ještě se někde dá sehnat, takový ty ovály co se prodávaly ještě před tím než začala LEDková éra, jenže vrtání do nárazníku nebo tak nějak, plus narušení vzhledu - moc do toho nechci
- denní svícení LED - to by na Grandeuru vypadalo fakt divně
- denní svícení LED kulaté místo mlhovek - pokud by si s tím někdo pohrál s uchycením a okolím, a zvolil takovou tu LEDku co v sobě má jak mlhu tak denní, možná by to i vypadalo v pohodě, ale to jde mimo mě
- světlomety Azera 2011 - nevím jeslti to má obrysovku, asi ne, takže by se musela nějak udělat aby se ten LED pásek dal použít jako denní svícení (ať už žárovkou nebo opět PWM a prostě na obrysovku jen nižší intenzita, kdo ví jakou má vůbec ten pásek intenzitu, jestli by to pro denní svícení bylo dost a nebo by to bylo nicmoc), asi nejlepší ale zároveň nejdražší řešení, plus by bylo potřeba dobastlit xeny (výška by se jen přepojila, balasty by možná šlo použít origo, takže jenom vyřešit aby pasovali výbojky, příp. celej světlomet předělat s origo xenon projektorem, nejspíš už rovnou bixenon)
- zneužít k tomu mlhovky -
bez komentáře, prostě se mi to absolutně nelíbí
- inspirace v kanadě a použít arduino k PWM regulaci dálkových na nějakých 20% intenzity - tohle se mi zalouvá nejvíc a asi to tak provedu, udělám nějakou malou krabičku s arduinem pro mini, posadím ji někde poblíž BCM plus zneužiji originální kabeláž, prakticky to bude dělat něco podobného co tzv. AHD akorát by to bylo udělané přímo pro Grandeura a počítalo s jeho elektroinstalací, při poloze AUTO a zapnutém motoru (tj. napětí palubní sítě při dobíjení) by to rožlo dálkový na 20%, při automatickém zapnutí světel by to vyplo výstup, při světelné houkačce by se to také vypnulo (aby to udělalo alespoň nějakej efekt přechodu, ne aby to z 20% přešlo rovnou na 100% a pak zas zpět, ale zanechalo to tu 0.5s prodlevu či kolik to má než se dálky rožnou), při jakékoliv jiné poloze světel by to bylo vypnuté (vč. 0, kvůli snadné deaktivaci kdyby nějakej orgán si chtěl prodlužovat pindíka při kontrole), možná bych si i vyhrál s tím kdyby bylo AUTO, zapalování v ACC a senzor detekoval tmu tak by to seplo jen osvětlení vnitřku, ale to jsem zatím neprostudoval detailně ta schémata jestli by to šlo.
Tak jsem se tak trochu rozepsal
Snad jsem nic před spaním nepopletl