Stránka 1 z 1
přidřená kliková hřídel
Napsal: 06 říj 2015, 10:09
od Sitius
Ahoj, mám dotaz na někoho kdo tomu rozumí.
Mám hyundai coupe 2.0 GK 102kW 2003rok, předělal jsem to na LPG a nějaké době jsem začal mít problém s motorem, prý to byly podpálené ventily od toho LPG, tak to vyměnili, vše se zdálo být super jenže, hned to začalo zřát hodně oleje(1litr/300km cca), tak jsem to zavezl do servisu že je něco opět špatně, řekli že to je divný a zkoušeli různé odčistovače motoru a pak zase utěsnovače, tlaky na motoru jsou prej ok. když nic nevyřešili, tak jsem jim to tam opět dal at to rozeberou po 14ti dnech mi volal že má blbou zprávu, že je přidřená kliková hřídel.
Takže prý sehnat nejlépe motor v bazaru.
může mi někdo napsat zda se to mohlo stát na základě opravy těch ventilů a někde jsem četl, že se to dá nějak zbrousit, co je lepší bazarovej motor nebo to zbrousit. případně jakékoliv info jsem noob.
PS: už při těch ventilech jsem jim řekl at vemou motor z vrakáče a to jsem jim sehnal 6 kusů..... ale prej že ne že tohle bude lepší varianta udělat jen ty ventily.
Díky moc všem co poradí.
Re: přidřená kliková hřídel
Napsal: 06 říj 2015, 12:22
od LiberaleMiguel
za 1) vyměň servis - jeslti ti začalo mizet hodně oleje a oni začali do auta lít utěsňovače apod nesmysly, tak jsou k hovnu. Když chčije olej, tak prostě někde chčije, chtělo to najít únik a vyřešit. To zvládné každá lopata co má oči
2) U bazarového motoru máš vždycky trochu riziko, že to bude mrdka. Navíc na něm musíš udělat základní servis jako jsou rozvody, proplach olejem atd. Přebrus kliky tě vyjde na 10-15tis(podle servisu) a máš jistotu, že to bude v pořádku(samozřejmě pokud je to kvalitní servis)
3) na základě opravy těch ventilů se to klidně mohlo stát, mohli tam něco posrat.
Tak či tak, jeslti ti to žralo olej tímhle tempem, tak to někde bude vidět. Koukni na motor, vanu atd, jestli není něco hodně zechcané od oleje. Jestli ano, tak motor umyj a sleduj to znova, kde se začne tvořit "skvrna" od oleje. Zkontroluj si taky vodu v chladiči, jestli v ní není olej.
Souvislost s LPG bych nehledal. Jestli je chycená klika, tak je to v 99% zanedbanou údržbou. Jak často jsi měnil olej ?
Re: přidřená kliková hřídel
Napsal: 06 říj 2015, 14:04
od Sitius
díky za odpověd, no jezdil jsem k hujerovi, jenže jsem se přestěhoval a mám to daleko a už jsme s těma ventilama nechtěl nikam jezdit, tohle mám za barákem, tak jsem to tam nechal at to udělaj, tamto asi opravili, ale objevilo se vzápětí tohle, takže jsem předpokládal, že něco někdo posral, k tomu mi ještě řekli po třech tejdnech, že mi trochu teče chladič někde, ale do té doby taky nikde netekl, byl rok starej a ani deci nebylo fuč, myslím že do toho někdo klepl při tom vyndavání motoru na opravu těch ventilů(zas tam naplácali nějakej sajrajt utěsnovací dovnitř taková hněda sračka lepící piliny tak nějak to vypadá...), měli to tam 3 týdny, nejdřív jim to vyselo týden na heveru se jim zasekl tak někdo z německa vezl nějakou součástku pro ten hever, pak prej objednali ventily delší o pár milimetrů tak zas týden čekání, tak proto už to chci aby to dodělali, já požadoval předtím už výměnu motoru, ale oni si stáli na svém, tak at si to ted opravěj, ale tlačej do mě furt že za to nemůžou čemuž nevěřím s olejem předtím problém nebyl žádnej. olej stříkal z výfuku to jsem mu ukazoval v autoservisu jak je černej a když sem přidal dokonce mu pak tekl z ruky když tam přidržel u výfuku.....
Re: přidřená kliková hřídel
Napsal: 06 říj 2015, 20:00
od Bolo
No, nejsem mechanik, ale něco k tomu napíšu.
Do motoru patří jen dobrý olej, nic jiného bych si do auta, které mi má sloužit déle, nenalil. Zadřená klika může být díky těm sračkám, které ucpali mazací kanálek.
Pokud měnili ventily, vyměnili i gufera ventilů (to je podle mě i důvod ztráty oleje)? Samozřejmě olej ti po motoru téct nikde nemusí, jde do spalovacího prostoru (gufera/ pístní kroužky). Dle mého ti ten motor totálně odpálili, takže být tebou vyměním servis a seženu jiný motor. Určitě je tady i nějaký automechanik, který ti poradí.
Re: přidřená kliková hřídel
Napsal: 06 říj 2015, 20:41
od sagen
Ak bol problem len so spotrebou oleja, tak to mohlo byt ako pisu kolegovia vyssie povodnymi guferami. Vzdy je dobre pytat vymenene diely vratit. 14 dni im trvalo, kym rozobrali motor a zistili zadretu klukovku ? Nestacil by jeden den, max. 2 ? Videl si svoj motor teraz rozobrany ? Asi nebolo treba rozobrat cely, len veko ventilov , vanu a spodne polovicky klznych lozisk na kluke. Tymi srackami mozno zalepili olejovy filtef, ale aj tak ak si im to doviezol po ose a vadila len spotreba oleja, tak ta kluka je divna, museli by byt zodrane aj klzne loziska kluky aj ojnic, tam ide olej vyvrtom v kluke z hlavnych lozisk. Urob co ti radia, zmen servis
Re: přidřená kliková hřídel
Napsal: 08 říj 2015, 23:19
od LiberaleMiguel
souhlas s Bolo
teda až na to, že kdyby ten olej šel do motoru, tak by to hulilo, což je taky znát na první pohled
Re: přidřená kliková hřídel
Napsal: 14 říj 2015, 10:03
od Sitius
Jen pro info, pro ty co radili a odpověděli, tak auto je stále v servisu, dokonce jsem jim našel motor v pondělí
a stále nic, dneska jsem byl vrátit jejich zapůjčené auto a v poledne mě bude volat jednatel jak dál, protože jsem tam udělal humbuk, že semnou prostě vyjebávaj... tak uvidíme, ale podle mě se nic nezmění. Ještě mi řekli at si pro ten motor zajedu, že na to nemaj ted čas