Stránka 1 z 2

Idem kupit i30 kombik

Napsal: 15 říj 2015, 12:20
od lupehe
Dobry den.Chcel som iba malu radu tu na fore a to taku,ze idem kupit nove auto hyundai i30 kombik a to diesel.Dufam,ze spravim dobre alebo este by sa zisla vasa rada ohladom kupy.Tu na slovensku chcu za 1,6 81kw 14300 €.Je to dobra cena?

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 15 říj 2015, 12:32
od Axel.Foley
Rada ohledne koupě nafty? Nabízí se základní otázka: kolik ročně najezdíš a v jakých podmínkách?

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 15 říj 2015, 12:37
od Andy182
Ja som spokojný, dlhodobá spotreba na 16 palcových bola okolo 4,8-4,9 l/100km, momentálne na 17 palcových 5,3 l/100km ... mám rovnaký motor, pre mňa dostatočne svižný na normálnu jazdu, ročne nabehám 30-35 tisíc km.. tipujem že je to výbava family (comfort - ktorú mám ja, ja som dal za ňu 15990), takže cena nie je vôbec zlá, skús ale ešte s touto ponukou osloviť iného dílera, možno ju podlezie ;).

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 16 říj 2015, 00:04
od lupehe
Ano je to family a cena zatial je 14450,najazdim asi 15000-20000 km rocne.Oblast jazdenia je Poprad a okolie.

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 16 říj 2015, 06:58
od Kim-Hyun-Sen
Ta nejzajímavější fáze akce na diesely u českých prodejců už skončila. Ale kdyby sis před měsícem objednal to auto u nás, mohl jsi ušetřit cca 2000 E. Jinak ten nájezd 15000 je na naftu dost málo. Hraniční hodnota kdy se vyplatí do něj jít je kolem těch 20000km/rok...

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 16 říj 2015, 11:38
od Axel.Foley
Řekl bych, že hraniční hodnota pro naftu je minimální roční nájezd 25.000 km a minimum krátkých tras, ty nafta nemá ráda, navíc v kombinaci s dpf :-k Při ročním nájezdu max. 20.000 km bych šel do benzínu. Toť můj názor, nikomu ho nenutím.

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 16 říj 2015, 12:18
od tomasvlasak
není spíš rozhodující cenový rozdíl mezi naftovým a benzínovým motorem?

Ano, nafta nemá smysl na krátké pojíždění po městě, ale proč bych si měl kupovat benzín, který žere mnohem víc paliva než naftu při předpokládaném nájezdu 10 tisíc km ročně, když rozdíl v nákupní ceně byl na začátku zářijové akce tuším 5 tisíc korun?

není doporučovaný nájezd přes 20 tisíc km, aby se vyplatila nafta, při ceně naftového motoru třeba o 50 tisíc kč víc?

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 16 říj 2015, 12:58
od Kim-Hyun-Sen
Tak návratnost při zvažování benzín/plyn hraje roli. Ale ten nájezd dost často ukazuje i na délku ježděných tras a ten kdo najezdí 10 tis ročně většinou jezdí převážně couračky po městě a okolí a na to ta nafta moc vhodná není. Samozřejmě to tak být ale nemusí - třeba někdo vytáhne auto jednou, dvakrát za měsíc a jede štreku. Je to prostě hodně individuální...

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 16 říj 2015, 13:34
od tomasvlasak
v příloze přikládám soubor v excelu s nastavením na výpočet při kolik najetých kilometrech se začíná rentovat naftový motor

využito funkce hledání řešení na záložce data

Vysvětlení předvyplněných hodnot:
  • Spotřeba paliva jsem bral dle spritmonitoru a to spíš ty nižší hodnoty než průměr
  • Cenu paliva jsem nastavil dle aktuální ceny na mé trase, takže takovou cenu za kterou bych reálně dnes tankoval (oboje je shodou okolností Benzina plus, nebral jsem v potaz čsad nebo neznámé benzínky)
  • Nájezd kilometrů - bud můžete zadat předpokládaný počet ročně najetých kilometrů a vypočítá to úsporu za palivo za rok a nebo je toto položka, kterou jsem si nechal dopočítat přes řešitele
  • Celkové náklady - součet spotřeba, ceny paliva a najetých km
http://prnt.sc/8rwhd8 - ukázka kde najít funkci hledání řešení
http://prnt.sc/8rwhjo - ukázkově vyplněné nastavení této funkce
http://uloz.to/x12HgyX2/nafta-vs-benzin-xlsx - soubor ke stažení

v mém případě tedy vyšlo, že cenový rozdíl 5 000 Kč (o tolik byla naftová verze dražší než benzín v době mého nákupu) se mi vrátí po najetí cca 9 400 Km a poté díky nižší spotřebě mám již reálnou úsporu oproti benzínu

Samozřejmě je to orientační, protože ceny PHM se velmi často mění a tudíž není zachován cenový rozdíl mezi naftou a benzínem a stejně tak spotřeba i konkrétního auta bude jiná pro každého řidiče, nicméně na tomto výpočtu je vidět, že dost záleží na rozdílu cen benzínového a naftového motoru. Pokud by se při totožných parametrech chtělo dosáhnout úspory místo 5 000 Kč rovnou třeba 70 000 Kč, tak by bylo nutné najet lehce přes 130 tisíc km

výpočet by šlo doplnit a ještě více zpřesnit rozdílem nákladů na údržbu, servis atd. nicméně v tom se již nevyznám, takže opravdu porovnávám jen PHM, snad někomu pomůže, ikdyž je mi jasné, že toto není složitý výpočet a téměř každý by si něco podobného spočítal na kalkulačce sám jen zadáním náhodných hodnot najetých kilometrů

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 16 říj 2015, 13:57
od tmx
Ano, s naftou se dá jezdit tak o 0,50 - 0,70 Kč / km levněji. Jenže je tam právě ještě ten servis a ten je u nafty vyšší a na ten si musíš vydělat. Filtr pevných částic ti zvládne tak 50-150 tisíc km. Nevím, kolik stojí u i30, ale počítal bych zhruba 30 tisíc Kč. Samozřejmě pokud neodejde po 4 tisících, pak by to asi na záruku vzali, ale při běžném nájezdu to budeš muset platit. S nízkým nájezdem asi zničení turba nehrozí, vstřikovače taky u i30 nemívají problém, takže to se tě do nějakých 150 tisíc km snad netýká.
Jde hlavně o ten typ tras. Na regeneraci DPF to chce dálnici a delší cesty, já třeba od půlky ledna do konce června nevyjel z Prahy, takže i při rozdílu 5 tisíc Kč bych DPF možná záhy oddělal a nafta by se nevyplatila.

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 16 říj 2015, 14:06
od Kim-Hyun-Sen
Na těch 50 tis životnosti DPF si přišel jak? :roll: To bys ho musel cíleně likvidovat. Běžně ty filtry vydrží 180-250 tis km, což je plánovaná životnost auta.
To že je nefunkční DPF velkým tématem pilotů olítanin je zpravidla tím, že jejich vozy mají reálně o nějakou tu desítku příp. stovku tis. km víc než jim natočil jejich dovozce na tachometr,nebo jsou zlikvidovány nevhodným užívání dieselu (krátké couračky kdy řídící jednotka nemá šanci dokončit regeneraci)
Reálně jsou náklady na servis nafťáku navýšeny pouze o větší olejovou náplň, dražší filtry, větší baterku, dražší TK..., ale celkově to není nic co by ho proti benzinu nějak zásadně znevýhodňovalo. Vstřiky, čerpadlo, DPF většinou pokud koupíš auto nové a tankuješ u ověřených čerpaček a včas se ho zbavíš řešit nemusíš. :D/

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 16 říj 2015, 14:32
od tmx
Kamarád začal řešit DPF při 100 tisících, dalšímu odešlo při 140 tisících. Vlastně osobně neznám nikoho, komu by vydrželo těch 180-250 tisíc. A vrcholem bylo pak to cca v 65 tisících, kdy šlo o městský provoz. Všechno první majitel. Následně přešli na LPG/CNG. Proto uvádím 50-150.

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 16 říj 2015, 14:37
od Kim-Hyun-Sen
Městský provoz neřeším - to je hloupost majitele. A to měli Hyundai? To bych se při 5.leté záruce dost divil že by vydržely tak málo. Kupci nafty běžně najezdí 25-40 tis ročně a to by jim ho HMC musel ze svého měnit v záruce dvakrát. To by se jim asi moc nerentovalo...
(cena DPF v Hyundai servisu je 60000,-)
Otázka je taky jak rozumět pojmu "odešlo". Nejčastější závada je ucpání popelem zůstávájícím ve filtru po proběhlých regeneracích a to se dnes řeší čištěním filtru ve specializovaných servisech, kde obnoví jeho původní kapacitu na cca 95%, za což si účtují obvykle něco kolem 7 tis.Kč

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 16 říj 2015, 14:43
od tmx
No já dost pochybuju, že DPF uznají na záruku, to jsem psal. Ne, byla to 307, Focus a Oktávka. Možná jen shoda náhod, každopádně toto mě od obdivu k dieselům vyléčilo.

A ta repase pomůže jen velmi na krátko a dle jejich slov se nevyplatí. Stejně nakonec šly všechny auta do áček.

Re: Idem kupit i30 kombik

Napsal: 16 říj 2015, 14:46
od Kim-Hyun-Sen
Kim-Hyun-Sen píše:Městský provoz neřeším - to je hloupost majitele. A to měli Hyundai? To bych se při 5.leté záruce dost divil že by vydržely tak málo. Kupci nafty běžně najezdí 25-40 tis ročně a to by jim ho HMC musel ze svého měnit v záruce dvakrát. To by se jim asi moc nerentovalo...
(cena DPF v Hyundai servisu je 60000,-)
Otázka je taky jak rozumět pojmu "odešlo". Nejčastější závada je ucpání popelem zůstávájícím ve filtru po proběhlých regeneracích a to se dnes řeší čištěním filtru ve specializovaných servisech, kde obnoví jeho původní kapacitu na cca 95%, za což si účtují obvykle něco kolem 7 tis.Kč
Osobně nám na očích flotilu škodovek s DPF u nás ve firmě a tam žádné problémy s filtry nejsou.To se řeší jiné závady.. (auta držíme do 200tis.km nebo 5 let stáří)

sorry za ten nepovedený formát příspěvku