Stránka 1 z 2

Vyplatí se vyměnit 1.6 CVVT za 1.4 CRDi 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 11:04
od Olda47
Ahojte,
mám 1.6b od dubna a nejeto 15600km (jezdí se sním víc, než se předpokládalo). Otázka zí: má cenu 1.6ku prodat a koupit (lehce) jetý diesel 1.4 66kW?
Jezdím deně 32+32 km do/z práce a zbytek jsou okresy a kratší cesty po dálnici a bohužel Praha. Jezdím do 7 l /100km, je možné dosáhnout u dieselu za těchto podmínek spotřeby o 1.5l nižší (5.5l)?
Stačí se vůbec ropák ohřát na trase do 30 km? Jak je to s topením? Protože nechci připlácet, muselo by se jednat o ojetinu s 30-50000km. O kolik josu vyšší servisní náklady?
Díky za informace.

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 11:45
od mnkk
Nevyplatí.

Ojazdené auto- budú ťa čakať rozvody = niekolko nádrží benzínu grátis.

Pochybujem, že si necháš auto 10 rokov a budeš jazdiť dlhé trasy... A tiež spadneš z najsilnejšieho benzínu do najslabšieho dieslu.

Ja by som nemenil...

Teoreticky bude spotreba do 5,5 ak máš na 1,6i do 7. Ohrievania by som sa nebál, ale ani tak by som nemenil.

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 12:16
od Olda47
Díky za názor, měl jsem na mysli konkrétně třeba tyto vozy:

http://www.sauto.cz/osobni/detail/hyund ... oFrom=list

nebo

http://www.sauto.cz/osobni/detail/hyund ... oFrom=list

kde by nějaký nákladný servis hrozit neměl, ale nemám žádné zkušenosti s naftou,
když se podvám na převody, tak to vypadá na ježdění s rukou na řadičce, u 1.6b se mi líbí, že ta bere skoro všechno...taky mám obavy, že se mi poletech úspory rozplynou na servisních nákladech (vstřiky, turbo) + nutnost vypalovat DPF filtr při mých krátkých trasách.
Proto by mě zajímalo, zda tu někdo jezdí s nafťákem podobn profil, 30+30 aobčas někam dál..

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 12:22
od Hardcam
Takze si chces jeste ke vsemu koupit 3-4x ojetejsi vuz, nez v soucasnosti mas? Absolutne v tom postradam logiku a jedinou vyhodu vymeny.

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 13:20
od milda h
Naprostý souhlas s Hardcam :!: :!: :!:

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 13:36
od airwaves
I když to v zadání nebylo, což LPG? Za vestavbu dáš cca 26.000,- neofiko a v Hyu servisu 33.000 - nevím přesně aktuálně. Po ujetí cca těch 33 tisíc km to máš zaplacený. Spotřebu mám s tímto motorem na LPG někde mezi 7,5 až 8,5 podle stylu jízdy a kvality LPG. Více se samozřejmě dozvíš v sekci LPG.

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 14:07
od Olda47
Díky všem, pokud jde o dodatečnou přestavbu na plyn, jak to je se zárukou Hyundai? Nehrozí poškození motoru, pokud není upaven přímo z výroby (ventilová sedla)?

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 14:07
od Hardcam
Do toho bych ho neverboval, mne se sice bohate zaplatil, ale pokud to neni od vyroby s odolnejsimi komponenty, uz bych do toho nesel.

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 14:15
od Kim-Hyun-Sen
Jezdím velmi podobné trasy 35+35km (10min okreska/10min dálnice/10min Praha), kromě toho nějaké ty víkendovky a dovolená-celkem mi to vychází v posledních letech skoro přesně na 25t/rok a mám dlouhodobou evidencí nákladů ověřeno, že se na tento způsob provozu diesel vyplatí.
Měl jsem diesely i benzín a poměrně pečlivě jsem náklady evidoval. Zjednodušeně řečeno - úspora na palivu 1000,- za měsíc (12 tis/rok),tedy za 5 let úspora 60 tis. A náklady na víc? To je trochu loterie a věštění z koule co tě potká a co ne :lol:
Může to být třeba:
Dvouhmota + spojka (20tis.) obvyklá životnost cca 150tis
Turbo (10 tis) životnost cca 150-200 tis
Vstřiky po 4 x 8? životnost 150-250 tis
DPF 10tis regenerace, 60 nový (na ten bys tak akorát uspořil :wink: ) životnost 250t.
To ostatní, jako o litr vetší olej náplň, o malinko dražší filtry a baterka - to nemá smysl řešit, v součtu to jsou drobné...
Střílím to teď trochu od boku, ale jasně z toho vyplývá - čím míň najeto bude ten nafťák mít, tím menší pravděpodobnost že se něco drahého vysype.
Když vezmu moje poslední 2 auta:
Focus I 1,6 benzín - koupeno se 130tis-prodáno s 220tis km - měněn alternátor, a modul cívek zapalování z větších závad
Focus II 1,8TDCi - koupeno se 180tis-prodáno s 280tis km - měněny přední kotouče, hadice intercooleru,řemen alternátoru.
Dvouhmota, vstřiky, turbo byly původní a funkční, DPF to nemělo, takže v pohodě 8)
Jde taky o to se toho auta včas zbavit a nečekat až se to začne sypat, jen tak se ta výhodnost nižší spotřeby skutečně projeví.

Ale obecně bacha na tyhle "zánovní" bazarovky co si na ně dával odkazy, dost často jsou to opravené bouračky (hlavně pokud jde o dovoz). Málokdo investuje do nového auta, aby ho pak po 30tis km prodával.

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 14:18
od mnkk
LPG do :hyu: 1,6i nepatrí. Motor to nezvládne, skor ci neskor bude KO!!!

Ako som písal v prvom príspevku, nešpekuluj a jazdi na N95.

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 15:30
od Olda47
Díky, zvláštní díky korejskému příteli :D , to jsou přesně ty informace, které jsem potřeboval, od někoho kdo nafťáky dlouhodobě provozoval...vzhelem k tomu, že plánovaný nájezd má být přes 200k km a do důchodu mám 7 let :roll: , tak bych v případě ojetého vozu riskoval právě všechy ty servisní náklady po 7 letech. Na nový vůz bych si musel připlatit (teď je akce 289900,-) právě tolik kolik bych ušetřil na provozu (když počítám s dražším servisem).
Takže závěr: nechám si 1.6b a odlehčím pravou nohu :idea:

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 16:09
od Kim-Hyun-Sen
Čistě po finanční stránce by se vyplatilo toto:
http://www.hyundai.cz/vozy-bez-cekani/s ... t=1&d=9141
Je to ale menší auto, s menším výkonem. Já jsem naftovou i20 za tyhle peníze vzal a nelituju ,ale to rozhodnutí jít do malého auta nebylo úplně snadné a bylo to čistě o ekonomice provozu. Upřímně řeknu že auto mých snů to nebylo. Ale shodli jsme se s manželkou nám to vlastně stačí a to auto nemá výraznou slabinu (snad kromě toho podivně naladěného posilovače řízení). Po designové stránce se mi dokonce líbí.(to asi nakonec taky rozhodlo)

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 16:46
od Olda47
Mě se i20 tak docela líbí, ale ženě se zdála malá (sama má Fiat Punto), přitom limit byl 300k...

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 16:59
od mnkk
Ja by som do dieslu nešiel a do 3j válcového? Ani za nič. Najazdil som na diesloch minimálne 400tis km. Viem o čom hovorím. Diesel jedine do SUV.

Je pravda, že 1,6i v ix20 nieje extra úsporná, ale spotreba nieje všetko... Nové :hyu: sú na tom so spotrebou prekvapivo dobre. Ak už úspornú i20, tak s motorom 1,25i 55kW- jazdil som na nej normálnym tempom (limit + 10km/h) za 5,3l/100km.

Moj názor je, nechať si ix20 1,6i a spokojne jazdiť.

Re: Vyplatí se vyměnit 1.6B za 1.4 D 66kW?

Napsal: 02 lis 2015, 17:14
od Kim-Hyun-Sen
Už jsem tu někde psal že ten tříválec mě velice příjemně překvapil. Kdo se nesveze tak asi neuvěří...
Je to moje 5. naftový auto a na každém předchozím jsem najel minimálně 100tis, takže mám taky s čím srovnávat. Kromě toho jsem měl 3 benziňáky a nerozumím názoru že diesel patří výhradně do SUV. Osobně zastávám spíš názor že SUV je nepraktická masírka,ať už je v něm motor jakýkoliv 8)
Nejraději vzpomínám na Peugeout 205 1.8D který jsem měl někdy v druhý polovině devadesátých let.To byl skutečný nezmar. Jinak musím říct že byť to byly všechno ojetiny, nikdy mě žádný diesel nikde nenechal na poruchu motoru nebo palivového systému a to jezdím denně, bez ohledu na počasí, parkuju venku..