Padajúce ručičky tachometru
Napsal: 22 pro 2015, 22:20
Neriešili ste niekto podobnú vec?
V poslednom čase sa mi začala stávať v i30 mierne divná vec. Počas jazdy mi spadnú všetky ručičky budíkov dole a hneď vyskočia späť. Je to fakt len sekunda, spadnú a hneď späť(mierne bliknú hodnoty palubného počítača). Podsvietenie budíkov aj všetko ostatné funguje aj počas toho bez problémov, nič neblikne, žiadna zmena jazdných vlastností, motorom nešklbne, ak sa v tom čase náhodou nepozerám na budíky, neviem o tom, že sa niečo také stalo. Niekedy sa stane, že sa resetne dlhodobá spotreba na palubnom počítači v tomto okamihu, ale nie vždy.
Ja mám teóriu, že by sa mohlo jednať o stuďák na plošáku tých budíkov.
Volal som ohľadne toho do Hyundai servisu, ale tam ma trochu prekvapil s jeho teóriou. Mám totiž v aute LPG, a tvrdí, že to bude spôsobené tým LPG, ktoré podľa nich nie je pre tieto motory určené (diskusií o tomto je hodne, niekto tvrdí že nie, niekto, že podľa typu motora a motory G4FA už sú údajne OK aj pre LPG - ten mám ja). Vravel som mu, že na jazdných vlastnostiach motora sa to ani v tej chvíli nijak neprejaví, že okrem vizuálneho spadnutia ručičiek sa nič nedeje a že to robí rovnako pri jazde na benzín ako na LPG, aj keď LPG úplne vypnem, stále rovnaká odpoveď a to, že to môže byť opotrebovaním motora zapríčineným LPG. Mne to ale logiku nedáva. Motor ide ako hodinky, potichu, dynamicky, plynule, všetko absolútne OK. Nie som ale automechanik a ani tomu nerozumiem, tak by som rád počul pár názorov skúsenejších v tomto smere, možno niekoho s podobnou skúsenosťou.
Ešte ma napadlo okrem studeného spoja nejaké čidlo ak pošle zlú informáciu, že sa počítač resetne a preto to rýchle spadnutie a nabehnutie... Ja fakt neviem...
Za každú radu a názor vopred ďakujem
Je to i30CW; 1,4 80kW; 2010, G4FA; benzín + LPG
V poslednom čase sa mi začala stávať v i30 mierne divná vec. Počas jazdy mi spadnú všetky ručičky budíkov dole a hneď vyskočia späť. Je to fakt len sekunda, spadnú a hneď späť(mierne bliknú hodnoty palubného počítača). Podsvietenie budíkov aj všetko ostatné funguje aj počas toho bez problémov, nič neblikne, žiadna zmena jazdných vlastností, motorom nešklbne, ak sa v tom čase náhodou nepozerám na budíky, neviem o tom, že sa niečo také stalo. Niekedy sa stane, že sa resetne dlhodobá spotreba na palubnom počítači v tomto okamihu, ale nie vždy.
Ja mám teóriu, že by sa mohlo jednať o stuďák na plošáku tých budíkov.
Volal som ohľadne toho do Hyundai servisu, ale tam ma trochu prekvapil s jeho teóriou. Mám totiž v aute LPG, a tvrdí, že to bude spôsobené tým LPG, ktoré podľa nich nie je pre tieto motory určené (diskusií o tomto je hodne, niekto tvrdí že nie, niekto, že podľa typu motora a motory G4FA už sú údajne OK aj pre LPG - ten mám ja). Vravel som mu, že na jazdných vlastnostiach motora sa to ani v tej chvíli nijak neprejaví, že okrem vizuálneho spadnutia ručičiek sa nič nedeje a že to robí rovnako pri jazde na benzín ako na LPG, aj keď LPG úplne vypnem, stále rovnaká odpoveď a to, že to môže byť opotrebovaním motora zapríčineným LPG. Mne to ale logiku nedáva. Motor ide ako hodinky, potichu, dynamicky, plynule, všetko absolútne OK. Nie som ale automechanik a ani tomu nerozumiem, tak by som rád počul pár názorov skúsenejších v tomto smere, možno niekoho s podobnou skúsenosťou.
Ešte ma napadlo okrem studeného spoja nejaké čidlo ak pošle zlú informáciu, že sa počítač resetne a preto to rýchle spadnutie a nabehnutie... Ja fakt neviem...
Za každú radu a názor vopred ďakujem
Je to i30CW; 1,4 80kW; 2010, G4FA; benzín + LPG