Stránka 1 z 3

Problém-alternátor

Napsal: 23 led 2016, 18:40
od Na samotě u lesa
Dobrý den, jsem zde nový a budu vděčný za radu popřípadě nějaký postřeh od vás zkušenějších. Asi před dvěma měsíci jsem si pořídil santu crdi-vgt. Zprvu nadšení vystřídala nejistota. Když jsem vychytal trochu much s netěsností motoru a přetěsnění čerpadla začaly problémy s elektrikou. Už jsem zde četl něco o alternátoru a prakticky ten samý případ. Nejdříve baterie k.o. vinou špatného dobíjení, které se neprojevilo kontrolkou. Po nastartování jsem měřil. Volnoběh cca 12,8V, se zapnutými světly 12,2V, k tomu ventilátor topení a byl jsem na 11,6V. Napětí kolísalo jen při zapnutí ventilátoru topení. Po rozebrání altíku jsem zjistil urezlé 2 kontakty na diodovém můstku. Jelikož to byl jak jsem zjistil repas DRI, tak nikde jsem nesehnal můstek. Přisel na řadu další repas od Hella. Cca 10000 Kč. Včera jsem vše namontoval a vyzkoušel a funguje. Volnoběh cca 14V, po zapnutí světel cca 13,8V a s ventilátorem 12,9V. Měřil jsem to na baterce. Zdá se mi, že vent. topení bere tedy dost. Včerejší jízda v pořádku. Dnes ujedu asi 300m a smrad a kontrolky dobíjení a parkovací brzdy svíti. Alternátor K.O. Čím to? Měl někdo z vás takový problém? Mohl to zapříčinit nějaký zkrat? A jestli ano, tak kde? Výraznejší pokles byl při spuštěném ventilátoru topení, ale kde hledat tam? Díky za vaše postřehy Tony

Re: Problém-alternátor

Napsal: 23 led 2016, 19:12
od soban
A jseš si jistý že ty diody v alternátoru byly OK?

Rozebrat a dát nové diody, a vyměnit regulátor zda není vadný.

Protože kdyby to byl nějaký spotřebič tak by to mělo spálit pojistku.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 23 led 2016, 19:39
od Na samotě u lesa
Altík jsem dal repasovaný od Helly, tak měl být o.k. Starý jsem jim poslal zpět. Také si myslím, že by vypadla dřív pojistka, ale....odnes to altík, tak ho pošlu zpět a uvidíme co řeknou na reklamaci, jináč 10000Kč je fuč...

Re: Problém-alternátor

Napsal: 23 led 2016, 19:50
od mikodim
10tis. za repas nieje vela? Pozeram ceny novych tak zalezi od modelu, ale ceny zacinaju od cca 150eur do nejakych 360e. / autodiely gafa, kelly/

Re: Problém-alternátor

Napsal: 23 led 2016, 22:42
od Na samotě u lesa
Jak říkáš, záleží od modelu. Tady je průšvih v tom, že altík je spojený s vývěvou pro posilovač brzd, proto taková cena :(

Re: Problém-alternátor

Napsal: 05 úno 2016, 08:28
od Na samotě u lesa
Zdravím, diskuze se tu nějak zastavila, tak pár postřehů. Sehnal jsem starší altik a včera namontoval. Funguje a lépe než repas(zatím). Ale opět se objevil problém. Jak zapnu ventilátor topení, altik dělá hrozný věci. Pokles napětí atd. Takže problém ve ventilátoru. Nebo v ovládání. Řešil tu někdo něco podobného? Trochu mne zaráží, jestli vent. odpálil ten předchozí altik. Pořád čekám na vyjádření od Helly ohledně reklamace. Tak budu hledat dále a snad něco najdu.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 06 úno 2016, 08:35
od Na samotě u lesa
O.k. tak si zase odpovím sám. Včera jsem vyndal ventilátor topení. Ven to šlo, zpět hůře. Rozebral jsem moturek a vysypalo se na mne mraky prachu. Kotva už horší, uhliky tak tak. Po složení jsem ho vyzkoušel a vše funkční, sice je trochu hlucnejsi, ale nezkratuje. Tak zřejmě ten prach z uhliku a kotvy. Jen škoda toho nového altiku :-( .

Re: Problém-alternátor

Napsal: 06 úno 2016, 17:37
od Mike.M
Altik muzes preci nekomu nabidnout.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 06 úno 2016, 20:51
od soban
Pokud by tam byl skrat tak by měla vyletět pojistka, skoukni pojistku jaká tam je zda tam někdo nedal silnější.

Potom by to na altíku mohlo odrovnat diody, nevím jaké tam jsou možná elektrikář by je mohl vyměnit za nějaký typ co víc vydrží.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 08 úno 2016, 16:59
od Na samotě u lesa
Tak jsem tu zase. Pojistka je tam správná. Na altíku se odpálilo vynutí a ne jen diody :(. Včera zase začal motůrek vent. topení zkratovat. Naštěstí jsem si toho všiml včas. Tak jsem hledal a objednal nový, tím nic nerikuji. Už aby to vychytávání much skončilo.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 09 úno 2016, 14:40
od soban
To je divné protože při skratu většinou odejdou diody, drát krátkodobý skrat vydrží.

Podezřívám regulátor že nebude OK.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 18 úno 2016, 13:23
od Na samotě u lesa
Tak je tu další zjištění. Po startu studeného vozu, vše běží o.k. včetně ventilátoru. Cca po minutě, se začne altik štosovat, tak vypnu ventilátor a vše běží v pořádku. Po cca 3-5 minut jízdy zkouším zapnout ventilátor znovu a chyba se už neopakuje. Toto se děje, když je auto studené, třeba rano nebo když jedu z práce, prostě po delší odstavce. Napadla mne další možnost. Relatka jsem promeril a jsou o.k. Až budu mit čas, rozeberu krabici s pojistkama a relatkama, co jsou u motoru. Jinak už nevím.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 18 úno 2016, 17:20
od soban
Jak říkám co regulátor?

Před startem připojit voltmetr a skouknout jak kolísá napětí?

Re: Problém-alternátor

Napsal: 18 úno 2016, 18:40
od Na samotě u lesa
Pochybuji, je součástí altíku. V prvním odešel diodový můstek. Druhý shořel na vinutí a třetí zatím funguje. Bylo by divný, aby u všech tří byl špatný regulátor. Měřil jsem to vždy a kromě prvního, dobíjel i ten druhej i ten co mám teď.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 18 úno 2016, 22:39
od soban
Prostě připoj voltmetr na baterku a sleduj jak se mění napětí jak jinak to zjistíš?

Co baterka nebude vadná že by skratly otřesem desky a přetížilo to alternátor?