Stránka 1 z 3

Prosím o radu.

Napsal: 28 led 2016, 18:00
od davidoff147
Zdravím Vás.
Chystám si kúpiť hyundai i30 kombi. Doteraz som bol rozhodnutý že to bude 1,6Mpi vo výbave family. Dneska som to bol aj vyskúšať na predajni. Začali sme riešiť cenovú ponuku a veĺmi som sa prekvapil. Po zľave pre zťp 1,6 MPI by vyšlo 14 373,49 EUR a 1,6CRDi - 14219,59 EUR. A teraz neviem sa rozhodnuť. Prosím Vás o radu.

Re: Prosím o radu.

Napsal: 28 led 2016, 18:35
od JoKo
dobry den, chcem si kupit novy sveter, ale neviem ci vystrih ma byt v tvare U, alebo v tvare V.
asi takto nejako na mna posobi tvoja otazka.

bez toho aby si nam povedal dalsie informacie ti tazko poradime. kolko toho rocne najazdis, aka bude skladba tras {dlhsie, kratsie, mesto, mimo mesta, ich pomer}, aky styl jazdy uprednostnujes, ako dlho si planujes nechat auto... to su informacie ktore su dolezite pri spravnej volbe motora. a v neposlednom rade osobne preferencie.

v skratke, diesel nema rad kratke trasy {dpf, nezohreje sa, zlozitejsi motor}. benzin ma vyssiu spotrebu {moj odhad pri dlhodobej spotrebe cca 1,5litra}.
ak by si jazdil trasy kde sa ma cas dpf vycisit, tak si myslim, ze z ekonomickeho hladiska by diesel vyhral.


edit: tak som to v rychlosti vypocital a o tej ekonomickej vyhodnosti by som si nebol isty

pri najazde 10 000km za rok je rozdiel v cene za palivo cca 280eur.
pri najazde 15 000km za rok je rozdiel v cene za palivo cca 420eur.
pri najazde 20 000km za rok je rozdiel v cene za palivo cca 560eur...

{rozdiel pocitany pri rozdielnej spotrebe 1,5litra, a cene za naftu 0.977 a za benzin 1,166}

Re: Prosím o radu.

Napsal: 28 led 2016, 18:54
od milda h
Nafta = 15 000 km ročně a víc. (nebo spíš 20 000 a víc) A delší trasy.

Napsal: 28 led 2016, 19:08
od bony
tak jak pise milda h. a navic nafta patri do kamen, mlsmrdi klepe se je hlucnejsi. Pokud to nemas jako parcovni auto tak 100% benzin.

Odeslano z Androidu.

Re: Prosím o radu.

Napsal: 28 led 2016, 19:41
od marushin
Taky bych šel do benzínu, jinak nevím co je ve výbavě Family, ale 380k za 1.6 mpi po slevě :?:

Re: Prosím o radu.

Napsal: 28 led 2016, 19:44
od idam.i
Ako písali predrečníci.Pokial jazdiš viac po meste a kratšie trate ,určite benzín.Nafta síce menej páli,ale drahší servis , nižší komfort ,neskorší nástup kúrenia a pod. Držím palce k správnej volbe.

Re: Prosím o radu.

Napsal: 28 led 2016, 22:25
od davidoff147
Dakujem za informácie.
Dodal by som že auto kupujem min. na sedem rokov a ročne najazdím okolo 18000-20000km, z toho 70 percent krátšie trasi.
Doteraz som mal disel xsara picasso 2,0hdi. Inač dávam Vám zapravdu ,a jak som spomínal bol som už rozhodnutý že kúpim benzin...ale ked disel vyjde lacnejší -tak už som začal pochybovať.

Re: Prosím o radu.

Napsal: 28 led 2016, 22:52
od Alf6
já bych si hodil korunou :D

Re: Prosím o radu.

Napsal: 28 led 2016, 23:00
od davidoff147
už aj ja som na to myslel =D>

Re: Prosím o radu.

Napsal: 29 led 2016, 09:03
od mikodim
Vobec sa neboj, tie CRDi su spolahlive, dobre sa s nimi jazdí. Ked sa budes o to normalne starat budes spokojný. Osobne poznam 3 policajne auta s tym motorom, kazde ma uz cez 300tis km a bez akýchkolvek problemov -len bezna udrzba a servis. A pritom nejazdia ziadne dlhe cesty ale krutia sa po meste a okolo po dedinkách, caste štarty, nikto nejak setrne s nimi nejazdi , tankuje sa klasická nafta od Slovnaftu, ziadne dodatocne aditiva. Na jednom sa raz cistil filter castic. Ziadny extremne drahsi servis nehrozi ako tu niektori strasia [-X A pokazit sa nieco moze ako na naftaku tak aj benzinaku. S tým musi kazdy pocitat.

Re: Prosím o radu.

Napsal: 29 led 2016, 09:50
od davidoff147
Konečne aspoň dajaké pozitivne veci pre dísel. :D/
Keby ze tam nebol filter pevných časti...asi by som ani nerozmyšlal....bohužial ešte som veĺa ohĺadom toho na fóre nenašiel

Re: Prosím o radu.

Napsal: 29 led 2016, 10:09
od Espero
Od benzinu jsem odešel v letech 2006 a 7 a dnes už bych benzíňák nechtěl, ekonomicky prokazatelně levnější provoz než benzín. A u studeného startu při rozjezdu to má i drobné výhody, nekucká se to a nechcípá kvůli chudé směsi nebo naopak přehlcení a pomalé reakci řídící jednotky na okamžité potřeby motoru jako u benzínu. Ti co tady tvrdí, že nafta patří do kamen, nech je tam jí dávat a na jejich kecy se vykašli. Nafty se neboj. U H1 jsem jinak nemohl, dělá se jen nafťák, ale u osobáku jsem se rozhodl jak tvrdím správně, a už mám druhý vůz od nového. Jezdím s tím kolem 22 tis. km ročně, denně cca 70 km v průměru do práce a zpátky. Ta sleva je zajímavá, kdyby takové byly vloni, možná jsem měl místo Dacie Hyundai I 30, ale v zásdě je jedno, jakou značku pořídíš, výhody jsou stejné. Já jezdím u motoru 1,5 dCi za 3,9 litru v létě a cca 4,5 litru teď v zimě. Jestliže aktuální cena nafty dnes (Globus Zličín v Praze) je 24,90 Kč, pak náklady na 100 km v palivu jsou průměrně 4,2*24,90= 105,- Kč (3,85 Eur). U benzinu by to byl dvojnásobek vzhledem k vyšší spotřebě i vyšší ceně.

Re: Prosím o radu.

Napsal: 29 led 2016, 10:29
od Alf6
Když pominu fakt, že dnes se dá dosáhnout s benzínem vicemene stejne spotřeby jako s naftou( abych byl ferový, tak s naftou je spotřeba ještě o kousek níže), tak v cem tkví ta dieselová vyjimecnost? Dokážu jezdit s benzínem i za 5,2l ( vyjetá celá nádrž) - dle Spotřeby.cz, podle PP 4,8 - 4,9. Myslím, že pokud někdo nependluje denne po D1 mezi Prahou a Brnem, tak nafty netřeba. Tot muj názor. Ale rad se necham presvedcit o opaku.

Re: Prosím o radu.

Napsal: 29 led 2016, 10:49
od Espero
Ty jsi takhle vyjel nádrž, budiž, ale já takhle jezdím statisíce km.

Re: Prosím o radu.

Napsal: 29 led 2016, 11:13
od mikodim
Alf,vynimocny nieje ani benzin ani diesel - su to len poskladane suciastky, ktore maju sluzit majitelovovi :D Niekomu vyhovuje benzin niekomu nafta a je na kazdom nech si kupi to co mu vyhovuje. Mne napr. viacej vyhovuje nafta , lepsie sa mi jazdi ako z benzinom ktorý musis tocit , milion krat preradovat, v meste o dost vyssia spotreba, viacej mi vonia nafta ako benzin - ten patrý do kosacky ak nafta do kamen :mrgreen: Taký uvolnený alebo poskodený privod benzinu v motore moze narobit poriadnu skodu a to ani nechcem pomysliet pri autonehode, ked ti benzin horí pod zadkom ](*,)
Citujem JoKa : pri najazde 15 000km za rok je rozdiel v cene za palivo cca 420eur
teda za 4 roky je to cca 1700eur a nikto nemoze tvrdit ze ,ze o tolko budu niekedy vyssie servisne naklady v porovnani z benzinom, kde napr na rozdiel od CRDi musis menit rozvody,sviecky. A nehovorim o moznosti ze remen bude poskodený alebo sa uvolni a poskodi motor. A takto by sa dalo o tom kecat dookola cele dni. Vsetko ma svoje vyhody a nevyhody a kazdy si musi zvazit co mu vyhovuje.