Stránka 1 z 1

odpojení autobaterie a reset řídící jednotky

Napsal: 04 úno 2016, 11:04
od Herzgrab
Chtěl bych se zeptat, zda je možné resetovat zaznamenané chyby v řídící jednotce pomocí toho, že odpojím autobaterií? Slyšel jsem, že když odpojím mínus z autobaterie dojde k jakémusi resetu elektroniky v autě. Nebo je to blbost? :) Díky za odpověď

Re: odpojení autobaterie a reset řídící jednotky

Napsal: 04 úno 2016, 21:15
od legget15
Zdravím, resetování řídící jednotky se provádí tak, že se odpojí baterie cca na 30 min (odpojí se + ne mínus). Tím že odpojíš autobaterii tak řídící jednotka zapomene všechny chyby. Po té půl hodině necháš motor běžet ve volnoběžných otáčkách 3 min. a poté je třeba tzv. zkušební jízdu (8 - 10 km) aby se ten motor naučil nové hodnoty. Ze začátku by ten motor měl mít jiný zvuk což je v pořádku. Je taky lepší při té zkušební jízdě hodně řadit a trochu ho vytáčet, aby ŘJ věděla kde má minimum a kde maximum. Reset je vhodný dělat např. při výměně svíček, čidel (senzorů), filtrů, hadiček a téměř všeho co se týká motoru.

Re: odpojení autobaterie a reset řídící jednotky

Napsal: 04 úno 2016, 23:20
od Herzgrab
Díky za radu! :) u motoru se nedávno měnily kabely k svíčkám a navíc se teď objevila technická chyba, že motor si sám přidává plyn. Po nastartování auto jede chvíli normálně, ale poté člověk cítí, že i když nemá nohu na plynu, tak auto zrychluje. Jedná se o automat verzi. Navíc když zařadím neutrál, nebo parkovací stupeň, tak se motor opět vytočí do vysokých otáček, což vadí při přeřazování. Motor se pak rádoby kouše a převodovka trpí. Nevím zda pomůže restart ŘJ, nebo zda s tím mám jet rovnou do servisu.

Re: odpojení autobaterie a reset řídící jednotky

Napsal: 14 úno 2016, 18:27
od legget15
Pokud jsi to ještě neresetoval, tak můžeš zkusit zkontrolovat všechny hadičky (sacího potrubí - např. podtlaku atd.) Dále bych se podíval na vzduchový filtr, jestli není už zanesený popř, palivový. Pokud tohle vše bude ok tak se podívej na lanko plynu z motorového prostoru, jestli není moc napnuté, pokud ano tak ho můžeš povolit jsou tam dvě matice, obě dvě povolíš tak aby si mohl seštelovat to lanko (nesmí být ani moc napnuté ani moc volné jinak na volnoběh poběží ve vyšších otáčkách) poté opět dotáhneš a vyzkoušíš. Pokud to bude pořád zlobit tak můžeš zkusit vyčistit škrtící klapku (buď sprejem WD 40, sprejem na čištění brzd nebo se prodává přímo sprej na číštění klapek, není to nic těžkého. Najdeš jí jednoduše, je v pravé části sacího potrubí, hned tam jak se šteluje to lanko plynu a vede z ní hadice do vzduchového filtru. Tu hadici jednoduše sundáš vyčistíš škrtící klapku (nemusíš jí sundavat) tady je podrobný návod :

http://dfens-cz.com/service-vycisteni-s ... svepomoci/