Stránka 1 z 1
Smrad po spalenom oleji...
Napsal: 11 úno 2016, 17:00
od jerry513
Zdravim Vás... Chcem sa spýtať. Nedávno som kúpil mojej Hyundai Accent 2, r.v. 2003 1,3 55kw. tocha žerie olej 8 deci na 1000km,Pri dlhsom stati ked je auto naštartovane a motor je zohriaty na prevadzkovu teplotu začne cítit spaleny olej a začne dymit na bielo a znásobý sa to ked začnem cúvať. Rozsvietila sa mi kontrolka Check ale po vymene baterie za novú sa nerozsvietila znovu. Auto prešlo od vtedy asi 1000km.
Vedeli by ste mi poradiť. Ďakujem
Re: Smrad po spalenom oleji...
Napsal: 11 úno 2016, 17:39
od Richard555
Bílý kouř v chladných dnech je celkem normální (vodní pára vzniklá při spalování)
Toho oleje ti mizí docela dost..... nejspíš jsou zpuchřelý- poškozený gufera ventilů a kolem nich mizí olej...... to bývá nejčastější závada....
Hlídej si množství všech kapalin jestli něco nemizí (voda)
Re: Smrad po spalenom oleji...
Napsal: 11 úno 2016, 17:44
od jerry513
A necieč kolko by bola cena (cca) vymena tych gufier?? Ďakujem
Re: Smrad po spalenom oleji...
Napsal: 12 úno 2016, 11:16
od Richard555
jerry , co takhle použít hledat ????? můžeš jak google, tak i zde na foru : např.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=7&t=2797
Re: Smrad po spalenom oleji...
Napsal: 12 úno 2016, 15:40
od jerry513
díky.. dnes som postrehol ešťe jednu vec,,, asi pred mesiacom som umyval motor arvou.. bol celý zatečený od oleja.... dnes som otvoril kapotu a znovu.. vyzerá to že to vyteka z lavej strany v mieste kde su zvody prištobovane na blok motora... odtial to tečie...
Re: Smrad po spalenom oleji...
Napsal: 12 úno 2016, 17:48
od MICHAL77
Otřít a pozorovat kade to teče. U těchto motorů to bejvá pod víkem ventilů a pak to teče po hlavě až na blok. Nebo je špatné těsnění pod hlavou a teče to mezi hlavou a blokem. (svody nejsou na bloku, ale na hlavě)
Re: Smrad po spalenom oleji...
Napsal: 13 úno 2016, 09:20
od Richard555
jerry, jerry promiň, ale když chceš poradit se spotřebou oleje, tak bys v první řadě měl napsat, že máš celej motor zadělanej od oleje a já si mohl ušetřit psaní
Předpokládám, že každý normální řidič nejdříve odstraní veškeré úniky, které prohlídkou zjistí a dokud tento zásadní problém neodstraní, neptá se na další příčiny......
Veškeré závady se odstraňují systematicky a postupně !!!!
Re: Smrad po spalenom oleji...
Napsal: 13 úno 2016, 18:19
od jerry513
richard 555 jasne, chcem postupovat systematicky... len nevedel som, ked som na aute 1x umyval motor, či je len zaoblievany alebo len zanedbany alebo je to olejnička
Chcel so len radu že kolko si mam nachystat penazí ked to budem chceiet riešit... nie že to dam so servisu oni mi zahlasia 600 eur a ja si prijdem zasa pre neopravene auto
..
a ten moj postreh že som si všimol že to tečie spod zvodov, si myslim že stieracie gumičky su v prde.. a nespaleny olej ide do vyfukoveho systemuu a ide zvodmi von... či myslis nieco ine?
Re: Smrad po spalenom oleji...
Napsal: 14 úno 2016, 06:57
od jaroslav5
No môzu to byt opotrebovane aj tie stieracie kruzky,ale nie stieracie gumicky lebo tie by ti no tom pieste dlho nevydrzali. Ale priklanam sa k tym guferam na drieku ventilov. Na gufera vseobecne plati,aby sa autom jazdilo v kazdom obdobi/zima-leto/.Poznam ludi co pred zimou auto umyju a schovaju do garaze. Po zime auto vytiahnu a zistia ze mu zacnu postupne presakovat jedno gufero za druhym.
Re: Smrad po spalenom oleji...
Napsal: 14 úno 2016, 10:04
od MICHAL77
Zde je těžké poradit něco kloudného, protože pokade to teče pod víkem ventilů a to se tedy utěsní (což není až tak pracné ani finančně nákladné) a potom se zjistí že se budou dělat gufera na ventilech tak se to celé bude zase rozdělávat.
Jinak jak psal Jaroslav, mohou to dělat i kroužky (myšleno pístní) to jde potom zjistit jednoduše, změří se komprese všech válců, pak se do válce před měřením stříkne trocha motorového oleje a pokud se tlaky zvednou tak jsou to kroužky, pokud ne je vyšlahanej dřík ventilů.
Pokud by tekl olej pod svody výfuku ven (myšleno nespálený olej co se dostane do spalovacího prostoru) tak už by to bylo sakra špatné a moc dlouho by to nejelo, protože by to zaneslo svíčky a neházelo by to jiskru. Zažil jsem auto co za 10km jízdy dokázalo sežrat celou olejovou náplň, bylo tak zapečené že už ani generálka nebyla reálná a měnil se celý motor (pan majitel to za studena honil do plných otáček a znal jen plnej plyn.......).
Osobně bych odstranil všechny úniky oleje z motoru a pokud by se to nezlepšilo tak bych asi zvažoval jeho rozebrání a pak by se vydělo jak postupovat dál. Ono je otázkou jak vypadá zbytek auta, když motor je v takovém přeudržovaném stavu?