i30 07/2015 100kW Crdi nefunkčný ISG
Napsal: 15 dub 2016, 23:27
Nestretli ste sa náhodou niekto s tým že by Vám dlhodobo prestal fungovať ISG systém? Resp. v krátkosti ako sa to stalo: približne 5 týždňov dozadu začal ISG fungovať čím ďalej tým menej posledný týžďen pred úmrtím batérie nefungoval už nikdy a následne asi 2 týždne dozadu som ráno išiel do práce, potom z práce na poštu ca. 3km vzdialenú, auto som odparkoval pred poštou na 15 max. 20 minút a viac som už nenaštartoval, po stlačení spojky a Start/Stop tlačítka sa iba opakovane vypínala a zapínala palubovka s rádiom - privolaná asistenčná služba mi to naštartovala cez káble a po štarte zistili že preblikávalo stropné osvetlenie interiéru vozidla na voľnobehu tak ma s tým poslali priamo do servisu. V servise po pár dňoch zistili že batéria je mŕtva a nie je ju možné nabiť baterka bola vyrobená 04/2015. Servis asi po 10 dňoch dostal od výrobcu novú batériu v rámci záruky, dali ju do auta a ešte niekoľko dní testovali a robili diagnostiku - ISG nefungovalo ani v servise a to ani po dlhej jazde.
Podľa diagnostiky je všetko v poriadku, neprebieha ani regenerácia DPF, napätie počas jazdy 1000-3500rpm konštantne drží 14,2V a po vypnutí motora má batéria 12,5V.
Čo sa mne osobne nepozdáva je správanie sa ISG po zastavení vozidla pretože zastavím na semafóroch a až po cca. 2-3 sekundách zobrazí hlášku "Auto Stop conditions not met" (predtým sa hláška zobrazovala okamžite po zastavení resp. ešte som ani nemusel úplne stáť a už svietila táto hláška na displeji); nakoľko mi v servise povedali že nevedia čo s tým majú robiť pretože všetko na aute je v poriadku tak mi ho odovzdali s tým nech jazdím dlhšie trasy a teda ISG by sa malo automaticky aktivovať a štandardne fungovať, na otázku čo sú dlhé jazdy a koľko km nebola odpoveď,, každopádne 330km najazdených a žiadna zmena nenastala...
+ som dostal informáciu že keď už si to tam nechali 15 dní tak spravili aj zvolávaciu akciu v ktorej aktualizovali softvér ECU - ževraj niečo s emisiami.
Čítal som na zahraničnom fóre pomerne dlhý zoznam podmienok pre funkčnosť ISG,, samozrejme asi tretinu nedokážem zistiť či spĺňam ale všetko ostatné je OK, len nerozumiem tomu prečo nedokáže autorizovaný servis zistiť z akého dôvodu ISG nefunguje keď diagnostika potvrdila že všetko je OK.
Podľa diagnostiky je všetko v poriadku, neprebieha ani regenerácia DPF, napätie počas jazdy 1000-3500rpm konštantne drží 14,2V a po vypnutí motora má batéria 12,5V.
Čo sa mne osobne nepozdáva je správanie sa ISG po zastavení vozidla pretože zastavím na semafóroch a až po cca. 2-3 sekundách zobrazí hlášku "Auto Stop conditions not met" (predtým sa hláška zobrazovala okamžite po zastavení resp. ešte som ani nemusel úplne stáť a už svietila táto hláška na displeji); nakoľko mi v servise povedali že nevedia čo s tým majú robiť pretože všetko na aute je v poriadku tak mi ho odovzdali s tým nech jazdím dlhšie trasy a teda ISG by sa malo automaticky aktivovať a štandardne fungovať, na otázku čo sú dlhé jazdy a koľko km nebola odpoveď,, každopádne 330km najazdených a žiadna zmena nenastala...
+ som dostal informáciu že keď už si to tam nechali 15 dní tak spravili aj zvolávaciu akciu v ktorej aktualizovali softvér ECU - ževraj niečo s emisiami.
Čítal som na zahraničnom fóre pomerne dlhý zoznam podmienok pre funkčnosť ISG,, samozrejme asi tretinu nedokážem zistiť či spĺňam ale všetko ostatné je OK, len nerozumiem tomu prečo nedokáže autorizovaný servis zistiť z akého dôvodu ISG nefunguje keď diagnostika potvrdila že všetko je OK.