Stránka 1 z 13
i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 22 dub 2016, 13:22
od tttomasss
Zdravím, pro info:
i30 lpg z r. 2012, servisovaná v autorizáku (brno globus), v 80 000 seřizování vůlí ventilů (placeno mnou), při kontrole v 100 000 dle sevisu vše ok, při 107 000 km ve stoupání motor ztratil tah. žádná kontrolka nic nesignalizovala. Odtah do servisu, výsledek: výměna komplet motoru a katalyzátoru na záruku. Prý došlo k tomu, že se části výstelky z katalyzátoru dostávaly do motoru (prý je katalyz. velmi blízko motoru). Prý to není způsobeno primárně LPG, údajně to už řešili i na vozech na N95.
nový motor má každopádně úplně jiný zvuk (jen přede), než ten starý (fakt jak traktor), a výkon je tak o 20 % vyšší. degradovalo to a zvuk se měnil tak postupně, že jsem si toho prostě nevšiml.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 22 dub 2016, 14:47
od only_one
bohužel častý problém a Hyundai to pořád nevyřešil a asi už ani nevyřeší....
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 22 dub 2016, 16:41
od idam.i
Možno aj rieši,ale TTTomasss mal motor z roku 2012.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 22 dub 2016, 16:54
od Milan.K
Co tak zjišťuji tak to vypadá ze motory odcházejí i u benzínu mám podezření ze mají hodně nekvalitní katalyzátor. Už psalo pár lidí co mají jen benzin a nový motor. Hodně se to probiralo v sekci lpg ale postupem času jsem narazil na auta i inzerce kde se jezdilo jen na benzin a to stejný nový motor. A vychází to cca na 60000 - 100000 a ko. Už jsem se díval i na katalizatory kolem 9000 a přemýšlím ze po 40000 zainvestuji. Prodávat auto se mi nechce něco stalo a prodělal bych + žena nechce
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 22 dub 2016, 17:19
od Milan.K
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 22 dub 2016, 17:29
od Milan.K
http://www.evyfuk.cz/doplnky/univerzalni-katalyzatory/
Pokud je to pravda tak na lpg ma byt kovový katalyzator. Otázka nezmeni se emise když se vymění keramický za kovový ?
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 23 dub 2016, 16:51
od holy
Na emise by to vliv nemělo mít.
Kovový kat má rychlejší "náběh"
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 01 pro 2017, 21:09
od kajman73
Teď v září se mi stalo úplně to stejné. Z ničeho nic ztráta tahu a "chcípání" motoru na volnoběh, žádná svítící kontrolka. Ještě jsem ujel cca 1km domů s vytáčením motoru, ale potom už bez šance nastartovat. Odtah do servisu a následně výměna motoru a katalyzátoru na záruku. Seznam náhradních dílů vydal na celou dvojstránku
Najeto 74.000 km, zbývalo 5 měsíců záruky.
Při odjezdu ze servisu byla docela tvrdá spojka (do té doby šla úplně hladce), vyměněna následně na záruku s tím, že "to muselo dělat už předtím", protože se při manipulaci se spojkou nemohlo nic stát.
No a teď před měsícem odešla couvací kamera, znovu výměna na záruku s tím, že je to docela častá závada. Na jednu stranu super, že se tohle všechno projevilo těsně před koncem záruky a nic jsem neplatil, ale na druhou stranu je to docela solidní porce závad na relativně malý kilometrový nájezd.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 01 pro 2017, 22:31
od shawt
Tak to je hodne huste teda, ale na druhou stranu, mas vlaste nove auto
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 17 led 2018, 20:12
od cervikpetr
Ahoj,
jsem tu nový a nechci hned zakládat nové téma.
Chci vyměnit mojí P307 za mírně jetou i30 II 1.6 MPI. Už jsem se svezl a moc fajn svezení
. Jen mě dnes kolega v práci celkem vyděsil tím, že jeho známý v servise měl během 3 měsíců v dílně tři i30 s tímto motorem na výměnu motoru z důvodu ojetého "ozubeného" kola někde na rozvodech a že prý je u toho motoru moc tenký rozvoďák. Nevím jestli mu má věřit, ale podle toho co tu čtu tak na tom něco může být
...
Předem dík za info Petr
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 17 led 2018, 20:48
od Chasnik
cervikpetr: A co prosím kde čteš? V tomhle vlákně (a nejen tady) se píše o tom, že si motor může nasát "drobky" z rozpadajícího se katalyzátoru a poničit motor. Týká se to převážně motorů provozovaných na LPG.
O tenkém rozvoďáku jsem nic neslyšel, naopak rozvody na 1.6 MPI by měly být odolnější než u konkurence.
A jestli mluvíš o "mírně jeté" i30, tak pokud je jetá skutečně mírně, tak by měla být ještě pod zárukou. A jak vidíš na tomto vlákně, i ta výměna motoru a katu z důvodu výše uvedené závady byla opravena výměnou motoru bezplatně na záruku.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 17 led 2018, 21:03
od cervikpetr
O tom katu jsem četl a beru to na vědomí (můj vybraný kus na plyn není), ale jak jsem psal tak mě vyděsil možný problém s rozvodem.
Najeto do 50tkm a ještě rok a kousek v záruce.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 17 led 2018, 21:14
od Mr. HYUNDAI
Tím tenkým rozvoďákem dotyčný myslel nedostatečnou šířku řetězu
?
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 17 led 2018, 22:00
od Hardcam
To je spis dotaz pro prvni generaci i30.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 17 led 2018, 22:09
od cervikpetr
Nevím jestli jde o první nebo druhou generaci. To mi nedokázal říct. Ale snad o první.. Jj, myslel šířku. Jako dát na moto řetěz z kola.
To s tím katalyzátorem je asi jediný průšvih? Jinak se mi to auto jeví jako povedené.