Stránka 1 z 1
Otáčky motoru za studena reagují na elektriku.
Napsal: 29 dub 2016, 17:50
od HonzaK1410
Dobrý den, potřeboval bych radu jestli nevíte, čím může být to že když nastartuju tak mam vysoké otáčky a hodně pomalu klesají, zjistil jsem že reagují a mění se podle např. zapnu světla a otáčky motoru se zvýší a postupně pomalu zase klesají, zmáčknu spojku otáčky se sníží, zapnu rádio nebo topení a taky se zvýší otáčky, dělá to jen když je motor studenej jakmile se zahřeje po pár kilometrech. otáčky jsou v pohodě, klesají rychle. Reset řídící jednotky už jsem prováděl jak píšete v jiných příspěvků. Nevím čím to může být, štve mě že když jedu z práce, vypadá to jako bych neuměl řadit. ( taky auto vždycky při přeřazení na 2 ''vystřelí'' (cukne) těma vysokýma otáčkama.
Má s tím někdo zkušenosti ? Děkuji / Hyundai Atos 999ccm / r.v 1998
Re: Otáčky motoru za studena reagují na elektriku.
Napsal: 30 dub 2016, 08:19
od Azor
Tady asi nezbývá než to přes OBD napíchnout na diagnostiku. (Potřebné zařízení, byť třeba s hacknutým SW má dnes kdekdo, nejen značkové servisy.) Pryč jsou doby, kdy se automechanik zaposlouchal a hned věděl. Ono to může být třeba jen teplotní čidlo, ale také cokoliv jiného, a postupně vše vyměňovat je mnohem dražší. Pouhým resetem ŘJ se závada přirozeně neodstraní.
Re: Otáčky motoru za studena reagují na elektriku.
Napsal: 30 dub 2016, 09:24
od sagen
Je to problem maleho objemu, pasivnych odporov, zatazenia.
Studeny motor znamena studeny olej a vacsie trenie, a teda vacsi potrebny vykon na ich prekonanie a z charakteristiky motoru vyplyvaju potrebne zvysene otacky. Ked vyslapnes spojku, odpojis prevodovku, ktora predstavuje odpor, a so studenym olejom este vacsi, ( skus nejaku prevodovku potocit rukou, lahko to nejde ). Ked zasvietis svetla, zatazis alternator pohanany motorom cca 150 W a k tomu straty. Ked som na focuse zapol v zime vyhrievanie predneho skla, otacky isli hore o cca 200 min.
No a to hlavne, nepises, ake su to zvysene otacky...
Re: Otáčky motoru za studena reagují na elektriku.
Napsal: 01 kvě 2016, 09:51
od Azor
Samozřejmě, fyziku neoblafneme, ale zde se podle popisu zjevně jedná o poruchový stav, nikoliv o typickou vlastnost malolitrážního vozu. Ostatně, kdyby to byla běžná vlastnost, tak myslíte, že by si někdo s nadšením koupil auto, které při každém přeřazení zavyje jako raněná kuna? Takže rozhodně doporučuji hledat příčinu, ne se s tím smířit.