Stránka 1 z 7

i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 27 kvě 2016, 23:21
od matata
AHoj,
nevíte jak je nebo není nachylný tento motor na podtaceni motoru?
Ukazatel razeni radi preradit na vyssi stupen uz na 2000 otackach... Samozrejme to beru s rezervou.

Je fakt že když se v kombinovanem provozu po rovinkach drzim v rozmezi tak 1800 - 2000 tak mam krasnou spotrebu okolo 6,5l.

Jak to vidíte? Ku..í to ten motor hodně? V jakých otáčkách se držíte?

Auto planuji mít tak pet let, ale stejne... nechci ho huntovat. Diky moc za rady a nazory.

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 28 kvě 2016, 09:15
od Axel.Foley
Benzín obecně podtáčení nemá rád. Pod 2000 ot. chodím nerad a vyjímečně, je to pro mně spodní limit. Raději včas přeřadit níž a pak zase výš. Jinak doporučuji řazení směrem nahoru při 2500 - 2700, mělo by to být ok. Stejně jsem řadil i s půjčeným 1,6 GDi a odměnil se spotřebou kolem 6ti litrů (dostal jsem se na 5,9 na nádrž).

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 28 kvě 2016, 09:40
od matata
Teď mám 6.5 při řazení okolo 2000

To je možné že bych měl menší spotřebu při řazení kolem 2500?

To se mi zdá nelogické.

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 28 kvě 2016, 10:15
od tmx
Se všemi benzínovými auty jsem běžně jezdil po Praze pod 2 tisíce otáček, pokud ti jde o jízdu po rovince bez akcelerace, 1600 otáček tomu motoru nijak neškodí. Ano, při nižších otáčkách se usazuje karbon, ale to jednak mnohem víc u GDi než MPi a druhak stačí vyjet jednou za čas na dálnici a ty 3-4 tisíce otáček tam jsou, natož pak když se člověk někde vyloženě jede projet a točit to na 6 tisíc. Hlavní ale je to "po rovině". Ono to totiž radí řadit nahoru i při zrychlování do kopce, což je samozřejmě blbost. Stejně jako je faktem, že při nižších otáčkách budeš mít nižší spotřebu (tj když na rovině pojedeš 80 km/h na trojku nebo na šestku, na šestku to bude žrát míň).

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 28 kvě 2016, 12:16
od matata
ok, diky moc za prispevky.... cili 1600 nevadi a kdyz to jednou za cas protocim na vyssi otacky na dalnici tak to motoru jen prospeje

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 29 kvě 2016, 14:26
od only_one
16V rozvod držet v takhle nízkých otáčkách není, nebylo a nikdy nebude dobré pro motor. Spotřeba je sice o něco nižší, ten motor nemá naprosto žádný využitelný točivý moment a výkon. Namáhání agregátu je pak extrémní a je tu uplně zbytečné. 2000 otáček je daleko lepší spodní hranice citem i vším ostatním. Ten ukazatel řazení by se měl zakázat...

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 29 kvě 2016, 14:40
od Neo-Mike
Nechapu v dnesni dobe ten trend drzeni otacek tak nizko. Jezdeni po meste na zarazenou 5, atd... Nikdy jsem tak s benzinem nejezdil. Lidi udelaji pro par deci benzinu cokoliv. Uz jsem videl pripad, kdyz clovek jel 25km/h se zarazenou 4 ve ctyrech lidech (a nebyl to nijak silny motor, obycejna 1.4 s cca 50 kW. Motor se evidentne trapil, ale ridici to bylo jedno, hlavne ze si myslel, ze ma malou spotrebu ](*,) . 4 rychlostni stupen jsem radil vzdy ve meste v rozmezi 55-60 km/h. Na 5 jsem v zivote po meste nejel. Za me teda radsi mit o neco vetsi otacky, nez riskovat, ze v motoru neco odejde. Samozrejme, pokud si auto necham do konce zaruky, tak mi to muze byt jedno. Pokud chci ale auto jezdit delsi dobu, tak je to podle meho nesmysl.

only_one: Diky za radu jak radit u nafty. Probirali jsme to v jinem tematu. Psal si, jezdit na vetsi otacky, ze to ma stejnou nebo velmi malou spotrebu. Udelal jsem si takovy test. Obe byly nove auta (nikdo je predemnou nejel). Samozrejme stejna vybava, motor. Jediny rozdil, ze to druhe auto (s vetsi spotrebou byl kombik).

Trasa 300 km, rovinky, zadne velke stoupani nebo klesani. V aute jen ja a pritelkyne. Prumerna spotreba 4,7 litru nafty, snazit se jet na nejvyssi rychlostni stupen, drzet otacky kolem 1500/minutu.

Druha trasa cca 400 km. V aute ja a pritelkyne, na poslednich asi 100 kilometru plny kufr. Mnohem vetsi stoupani i klesani. Razeni u 2500 otacek, stabilne drzeni otacek lehce pod 2000. A vysledna spotreba? 4.9 litru. Pozitek z jizdy se neda srovnat, clovek si tu jizdu i uzival :D . A pocit, ze auto zbytecne neskodim, taky super =D> .

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 29 kvě 2016, 20:34
od Axel.Foley
matata: Hele, dám ti radu: drž si otáčky nízko jak chceš, je to tvoje auto. V lepším případě se nestane nic. V tom horším odpálíš ventily.

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 29 kvě 2016, 20:59
od idam.i
Máš pravdu,každý jazdí,ako uzná za vhodné.
Pokial idem sám po rovnom úseku okolo 50 km,kludne tam dám 5.stupeń.Vtedy mi motor točí asi 1750 otáčok.Ide ticho úplne hladko,nevidím dôvod dať 4.stupeń.Občas ho preženiem cez 5.000otáčok a všetko zatial šlape.

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 29 kvě 2016, 23:14
od Neo-Mike
Já se budu muset někdy projet s Kiou Ceed 1.4 CVVT, co máme doma. Nezdá se mi, že by motor zvládal tak malé otáčky a nešlo slyšet jak se trápí. :-k

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 30 kvě 2016, 08:22
od only_one
njn víte který auta jezdí nejlíp? :-) firemní.. a víte proč? Protože tam nikdo na spotřebu nekouká a jezdí si na pohodu a díky tomu ty motory pracují v daleko lepší etektivitě a jsou podstatně spokojenější. Hlavně u nafty, kde jsou daleko menší problémy s DPF než u rodinného otroka co musí plnit roli mimo jiné ekonomickou a ta se nejlépe měří spotřebou, byť kdo si dělá statistiky, tak dobře ví, že cena za palivo je tak třetina z ceny provozu... Cena za kilometr byla u mé bývalé i30 crdi zhruba 5-6kč/km palivo, servis, poplatky, pokuty, doplňky, prostě do poslední koruny všechno.. z toho cena za palivo 1,8kč km.. ma pak nějaký smysl jezdit s vočima přilepenýma na otáčkoměru a ekonoměru za 4,99998977658 l/100 nebo jet normálně za 5,5? Nemá... protože rozdíl 0,2kč/km je v celkové ceně naprosto egál

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 30 kvě 2016, 23:46
od copper5252
No nevím kde vy chodíte na ty spotřeby :) 5.5 mněsto cha cha cha tedka mám auto dodrbané tak nemužu přesně říci kolik mi to žerte , ale než se auto pokakalo tak jsem se pod 5.9 nadostal ani na dalnici při 80 Kmh ! při 130 kmh 7.6 litru dalnice ,, mněsto 7.9 lechká noha tažké noha 8.4 litur

co se týká podtační motoru tak neni to zrovna idealní pro tyhle motory jsou "malé" a jejich součásti jsou dělané jako spotřební zboží :( hlavné problem při nizkých otačkách je karbon ! tedy ten černý bordel co se usazuje kde muže :) nehledě na riziko podpalení ventýlu a zanesení vstříkovaču ! ano nižíš otačky znamenaji nižší spotřebu ! pak už je otazká jak dlouho si planujete auto nechat nic víc !

viší otačky min karbonu nepodpalí se ventyly a nezapečou vstřikovače :) a celkové menší namáhání součásti motoru ! ale viší spotřeba :(

nejhorší co se muže dělat jet ve mněstě 60kmh na 5tku a začít přidávát ! koledujete si o problémy z motorem :)
ale každy at si jezdí jak umí a jak chce

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 31 kvě 2016, 00:50
od idam.i
Neo-Mike píše:Já se budu muset někdy projet s Kiou Ceed 1.4 CVVT, co máme doma. Nezdá se mi, že by motor zvládal tak malé otáčky a nešlo slyšet jak se trápí. :-k
Skús 1,6 GDI má trochu inú charakteristiku.

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 31 kvě 2016, 01:15
od Neo-Mike
Takový motor bohužel nikdo ze známých nemá, takže to nepůjde.

Re: i30 CW 2016, 1.6 88kW benzin - podtáčení motoru

Napsal: 31 kvě 2016, 07:57
od only_one
zapečené vstřikovače nehrozí, podpálení vetilů nehrozí, o to se postará systém vstřikování a to dneska umí řídit dávky hodně přesně, nicméně extrémnější síly na ojniční ložiška, čepy, kliku jsou vskutku věc, co motoru nepřidá. Karbon jako takový se usazovat bude vždycky, daleko větší problém je to u nafty než u benzínu.

Tu spotřebu jsem psal obecně a i tak to bylo vstaženo spíš k naftě, kde je vyšší koncetrace ultra sledovačů nákladů a za každou desetinku se budou bít do prsou :-D