Trhnutí při řazení
Napsal: 07 srp 2016, 21:15
Zdar
Většinou jezdím se zapnutým rádiem, takže to neslyším, ale teď jsem jel s vypnutým a zaslechl jsem, že při každém zařazení rychlosti mi někde něco cvakne a lehoučce trhne.
Slyšel jsem to jen při řazení nahoru, ale nemám správný motoristický zvuk a takové lupání a cvakání neumím moc rozlišovat, takže nevylučuji, že je to i při podřazování. Stává se to po přehození rychlostního stupně a pouštění spojky (která je tak cca v 1/5 své polohy). Protože se to děje u všech stupňů, tak bych netipoval převodovku, ale spíše spojku. Jako bych pouštěl spojku, ta se dostala do nějaké své polohy, kde se dotkne něčeho.
Možná je to nějaké synchronizační ozubené kolečko, možná je sjetá lamela, možná něco úplně jiného. V servisy obecně nemám důvěru, takže jezdím k osvědčenému servisu, který je nyní mimo ČR až do dvacátého. Raději se tedy ptám, zda se někdo s tímto setkal.
Jedná se o IX35 z 2010 s dvoulitrovým benzínem a manuální 5° převodovkou.
Většinou jezdím se zapnutým rádiem, takže to neslyším, ale teď jsem jel s vypnutým a zaslechl jsem, že při každém zařazení rychlosti mi někde něco cvakne a lehoučce trhne.
Slyšel jsem to jen při řazení nahoru, ale nemám správný motoristický zvuk a takové lupání a cvakání neumím moc rozlišovat, takže nevylučuji, že je to i při podřazování. Stává se to po přehození rychlostního stupně a pouštění spojky (která je tak cca v 1/5 své polohy). Protože se to děje u všech stupňů, tak bych netipoval převodovku, ale spíše spojku. Jako bych pouštěl spojku, ta se dostala do nějaké své polohy, kde se dotkne něčeho.
Možná je to nějaké synchronizační ozubené kolečko, možná je sjetá lamela, možná něco úplně jiného. V servisy obecně nemám důvěru, takže jezdím k osvědčenému servisu, který je nyní mimo ČR až do dvacátého. Raději se tedy ptám, zda se někdo s tímto setkal.
Jedná se o IX35 z 2010 s dvoulitrovým benzínem a manuální 5° převodovkou.