i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue
Napsal: 15 srp 2016, 01:13
Takže, auto jsem převzal v pátek 12.8. s najetými 9km. Nebudu ho asi moc fotit - auto všichni známe a v této barvě také není jediné . Kombinace 1.6 GDI se sedmistupňovým automatem je ale celkem vzácná, takže se budu věnovat hlavně tomu - jak se to chová, jakou má spotřebu.
První poznatky: auto čekal celkem náročný víkend - vesměs okresky, z velké části v okolí Náchoda a poté na Kokořínsku. Šlo celkem o 650 "svižných" kilometrů, aniž by se auto dostalo na dálnici nebo přes 4000 otáček.
1. Spotřeba - Po víkendu se ukazuje průměrná spotřeba 6,7 l/km. Upřímně - čekal jsem to teď na začátku horší.
2. Převodovka + motor - Velmi příjemné překvapení. Obvykle (při "čekaných" změnách) jsem poznal přeřazení jen podle změny polohy ručičky otáčkoměru a jiné číslice u "D", při náhlých změnách (typicky při prudším sešlápnutí plynu) reagovala sice s jistou prodlevou, ale srovnatelně rychle jako standardní automat). Uvítal bych možnost změnit převod pádly pod volantem nebo pákou ve standardní poloze "D", ale jde to i plynem. Mám pocit, že plyn nereaguje jen na polohu, ale také a rychlost změny. Motor i do těch 4000 otáček točí velmi pěkně a po víkendu si myslím, že s převodovkou je sladěný velmi dobře.
3. Výhled ven - přední sloupky nejsou z nejtenčích, ale jsem zvyklý na tlustší. Trochu problém má s couváním - parkovací sensory reagují na můj vkus příliš pozdě a možná nakonec pořídím kameru - to zadní okno je možná až příliš vysoko. (Ale to mají vlastně i konkurenti.)
4. Automatická světla i stěrače. Zdá se, že obojí funguje tak, jak má (až jsem to nečekal)
Jinak auto potvrzuje to, co jsem o něm zjistil už při dvoudenní testovací jízdě před měsícem - je čitelné, sedí na silnici, dobře brzdí. Není to pochopitelně sportovní auto - jde o "spotřební" kombík s dnes optimálním poměrem cena/výkon.
Edit: Tak jsem ujel ještě o 50 km víc, v textu upraveno.
První poznatky: auto čekal celkem náročný víkend - vesměs okresky, z velké části v okolí Náchoda a poté na Kokořínsku. Šlo celkem o 650 "svižných" kilometrů, aniž by se auto dostalo na dálnici nebo přes 4000 otáček.
1. Spotřeba - Po víkendu se ukazuje průměrná spotřeba 6,7 l/km. Upřímně - čekal jsem to teď na začátku horší.
2. Převodovka + motor - Velmi příjemné překvapení. Obvykle (při "čekaných" změnách) jsem poznal přeřazení jen podle změny polohy ručičky otáčkoměru a jiné číslice u "D", při náhlých změnách (typicky při prudším sešlápnutí plynu) reagovala sice s jistou prodlevou, ale srovnatelně rychle jako standardní automat). Uvítal bych možnost změnit převod pádly pod volantem nebo pákou ve standardní poloze "D", ale jde to i plynem. Mám pocit, že plyn nereaguje jen na polohu, ale také a rychlost změny. Motor i do těch 4000 otáček točí velmi pěkně a po víkendu si myslím, že s převodovkou je sladěný velmi dobře.
3. Výhled ven - přední sloupky nejsou z nejtenčích, ale jsem zvyklý na tlustší. Trochu problém má s couváním - parkovací sensory reagují na můj vkus příliš pozdě a možná nakonec pořídím kameru - to zadní okno je možná až příliš vysoko. (Ale to mají vlastně i konkurenti.)
4. Automatická světla i stěrače. Zdá se, že obojí funguje tak, jak má (až jsem to nečekal)
Jinak auto potvrzuje to, co jsem o něm zjistil už při dvoudenní testovací jízdě před měsícem - je čitelné, sedí na silnici, dobře brzdí. Není to pochopitelně sportovní auto - jde o "spotřební" kombík s dnes optimálním poměrem cena/výkon.
Edit: Tak jsem ujel ještě o 50 km víc, v textu upraveno.