Stránka 1 z 1
Naklonené auto na stranu
Napsal: 24 srp 2016, 21:32
od Wood Care
Zdravím, chcel by som sa tu podeliť o skúsenosť, ktorú mám najnovšie so svojou i30. Auto mám 2 roky, má najazdené 40 000 km, v poslednom čase je zreteľne vidieť, že auto je nahnuté na pravú stravu, ak je pod záťažou je to ešte zreteľnejšie. Ešte dodám, že je to od tohto ročnej dovolenky, keď auto bolo naložené s šli sme ním 3000 km Taliansko a späť na Slovensko. Keď som sa vrátil domov z dovolenky a pozeral som naň pri bytovke tak som to zbadal, momentálne čakám na servis, som objednaný až na 5.9.2016, ale tak možno mi tu niekto poradím čo by to mohlo byť. Prípadne, či to netreba vyriešiť niekde na geometrii. Za každý postreh a radu ďakujem.
Naklonené auto na stranu
Napsal: 24 srp 2016, 23:04
od Neo-Mike
Nemohla ti prasknout pruzina?
Re: Naklonené auto na stranu
Napsal: 25 srp 2016, 10:13
od Wood Care
Netuším, nevidno tam nič také, a aj keď tak na viditeľnom miete to nie, možno niekde okolo uloženia. Neviem, no musím počkať na servis, tam sú zrejme múdrejší. Ale je pravda, je dnes ráno keď som šiel do práce, už aj cítiť, že tá pravá strana je mäkšia ako ľavá. Tlmiče sú ok, lebo nerovnosti a jamy to dobre filtruje. Len ten náklon.
Re: Naklonené auto na stranu
Napsal: 25 srp 2016, 10:58
od AleKa82
Pružiny dost často praskají na posledním závitu u uložení. Na zadní nápravě to většinou ani nevydává pazvuky, jen tam kus závitu prostě není. Vpředu to dělá ale pěkný kravál při zatáčení, protože se ta pružina tím lomem zareje do uložení a při zatočení to po napružení přeskočí o kus vedle. Ta pružina může být taky jen unavená, ale je divné, že by zdechla jen na jedné straně.
Re: Naklonené auto na stranu
Napsal: 25 srp 2016, 11:45
od icu
Pravda na jiném autě, ale také mi praskla jen jedna přední pružina a zjistil jsem to, až když udělal díru do pneu. Naštěstí - při vyjíždění z místa parkování, žádné na dálnici...
Vyměnit jsem nechal preventivně obě.
Re: Naklonené auto na stranu
Napsal: 25 srp 2016, 13:37
od AleKa82
S tím zdechnutím jen na jedné straně jsem nemyslel ten lom, ale pouze to změknutí. Zatím se mi na žádném autě v rodině nestalo, že by změkla jen jedna pružina, vždy to byl spíš pozvolný proces na obou stranách stejný. Zato zlomení pružiny na jedné straně není zas taková rarita. S jednou oktávkou stačilo najet docela pomalu na retardér a ozvala se rána, že jsem myslel, že upadl motor i s převodovkou. Paradoxně to na náklonu auta nebylo skoro poznat, protože i ostatní pružiny byly značně unavené. Nakonec se měnily všechny pružiny a zadní tlumiče. Sranda za skoro 25000,-, protože jsme tam nechali dát zátěžovky Lesjöfors a tlumiče Sachs. Chrochtavka konečně netahá zadek po zemi a i čumák se zvednul.