Stránka 1 z 1

Demontáž plastových krytov prahov

Napsal: 20 zář 2016, 21:38
od robotron
Na úvod - demontáž bez zničenia väčšiny úchytiek nie je možná, hrozí tiež nalomenie úchytov priamo na kryte prahu (mne sa to podarilo). Demontáž preto neodporúčam, je tiež potrebné kúpiť nové úchytky (18 kusov za smiešnych 11,30 Eur - akože originál Hyundai, rovnaké sa dajú kúpiť z Číny za 1,80 Eur). Kryty prahov nie sú prilepené.

Postup:

1. Demontáž 4 skrutiek na spodnej strane podbehu
2. Demontáž prednej zásterky
3. Demontáž samotného krytu prahu. Kryt som začal som opatrne ťahať smerom ku sebe na prednom blatníku, najprv sa nič nedialo, potom kryt povolil a uvoľnilo (teda odlomilo) sa naraz asi 15 úchytiek. Predný držiak sa pri demontáži nalomil, tak som ho prilepil tavným lepidlom. Pri demontáži sa môže zdať, že je horná časť krytu vpredu a vzadu prilepená. Na týchto miestach je na kryte iba prilepená guma a vytlačené lepidlo môže kryt o karosériu čiastočne prilepiť.
IMG_8129.JPG
IMG_8129.JPG (112.34 KiB) Zobrazeno 3389 x
Množstvo bordelu v prednej časti bolo úctyhodné.
IMG_8128.JPG
IMG_8128.JPG (77.07 KiB) Zobrazeno 3389 x
IMG_20160920_175637.jpg
IMG_20160920_175637.jpg (62.05 KiB) Zobrazeno 3389 x
Prilepený držiak úchytky. Pri demontáži sa originálne gumené tesnenie poškodilo, tak som ho nahradil 1mm hrubou gumou.
IMG_8127.JPG
IMG_8127.JPG (95.52 KiB) Zobrazeno 3389 x
Kryt po demontáži, následné čistenie je veľmi príjemná činnosť.
IMG_8143.JPG
IMG_8143.JPG (75.58 KiB) Zobrazeno 3389 x
Po očistení sa ukázalo, že kryt je od kameňov doslova rozstrieľaný. Na fotke to nie je vidieť, avšak v skutočnosti je to pekný masaker. Avšak stále lepšie, ak by mal byť rovnako dosekaný kovový prah.

Demontáž plastových krytov prahov - pokračovanie

Napsal: 20 zář 2016, 21:46
od robotron
4. Úchytky, ktoré zostali v otvoroch v prahu je možné ľahko vybrať pootočením o 90 stupňov. Nasledovalo očistenie prahu a následne som ho navoskoval.
IMG_20160920_173311.jpg
IMG_20160920_173311.jpg (101.8 KiB) Zobrazeno 3382 x
Niekoľko dní som jazdil bez krytu prahu (všetky otvory som zalepil hliníkovou páskou). Rany od kameňov priamo do plechového do prahu boli neskutočne hlučné, s plastovými krytmi nie je takmer nič počuť.

5. Po kúpe nových úchytiek sa ukázalo, že nie sú úplne rovnaké ako pôvodné, z neznámych dôvodov sú plôšky úchytiek menšie. Teda slabšie držia v kryte prahu, 2 úchytky na spodnej strane krytu prahu je lepšie použiť pôvodné, lebo nové tam skoro vôbec nedržia.
P1030515.JPG
P1030515.JPG (35.73 KiB) Zobrazeno 3382 x
Pôvodný držiak je ružový, nový žltý. Úchyty ešte obsahujú gumené tesnenie, na fotke nie je.
P1030514.JPG
P1030514.JPG (39.5 KiB) Zobrazeno 3382 x
6. Nasleduje montáž krytov, čo je brnkačka. Akurát treba na kryt poriadne zatlačiť a až potom úchytka zapadne do otvoru.
IMG_8137.JPG
IMG_8137.JPG (79.07 KiB) Zobrazeno 3378 x
Držiaky úchytiek na kryte prahu.
IMG_8138.JPG
IMG_8138.JPG (71.39 KiB) Zobrazeno 3378 x
Detail držiaku.

Re: Demontáž plastových krytov prahov

Napsal: 20 zář 2016, 21:53
od robotron
IMG_20160920_180026.jpg
IMG_20160920_180026.jpg (91.66 KiB) Zobrazeno 3378 x
Nové úchytky. Na spodnej strane krytu som použil pôvodné, našťastie sa mi pri demontáži presne 2 pôvodné nezlomili.
kryt.jpg
kryt.jpg (93.22 KiB) Zobrazeno 3335 x
Výsledok celej, tak trochu zbytočnej operácie.

Po montáži kryt prahu drží, avšak nie tak pevne ako predtým. Pri miernom zatlačení vŕzga, čo je spôsobené väčšou vôľou nových úchytiek.

Nový model i30 je na tom biedne, kvalita nástreku na spodnej časti podbehu v mieste zvaru je otrasná (videl som 2 autá v predajni), hrubá vrstva náteru s obrovskými chrastami pripomína časy socializmu. Pritom by stačilo použiť riešenie napríklad z Mazdy 3 - celú spodnú časť prahu zakrýva gumený kryt, ktorý nepoškodia ani kamene a redukcia hluku je vynikajúca. Avšak to by auto predražilo možno o 40 Eur a to by mohlo dramaticky znížiť predajnosť....

Re: Demontáž plastových krytov prahov

Napsal: 21 zář 2016, 21:57
od alarm
Na fotke IMG_8137.JPG je vidieť , že v pravo sú všetky otvory otvorené jedným smerom, vľavo to vidno nie je. Idú aj tam tým istým smerom?
Ja len, že ak ano, tak potom sa dá predpokladať, že pri demontáži by sa to nemalo ťahať k sebe, ale pozdlžne. Otvory v kryte sú tvarovaný na "vyskočenie" z montážnej polohy pri pozdlžnom pohybe a rovnako aj na opätovnú montáž...
Len domnienka....

Re: Demontáž plastových krytov prahov

Napsal: 22 zář 2016, 07:58
od robotron
Polovica prahu má otvory na príchytky otočené vpravo, druhá polovica vľavo. Zároveň sa do otvorov vpredu a vzadu príchytky zasúvajú zospodu. Takže kryt by bolo potrebné ťahať súčasne doprava, doľava, hore a kvôli príchytkám v spodnej časti tiež smerom k autu, čo by bolo mimoriadne komplikované :mrgreen:

Takže nezostáva nič iné ako ťahať k sebe a lámať a lámať.
IMG_8137.JPG
IMG_8137.JPG (101.99 KiB) Zobrazeno 3258 x

Re: Demontáž plastových krytov prahov

Napsal: 01 říj 2020, 21:36
od Chasnik
To je i30 FD, tedy první generace. Nejdřív se to dodávalo tuším v paketu SPORT a od faceliftu (2011, pamatuju se správně?) to už bylo na všech autech.

Re: Demontáž plastových krytov prahov

Napsal: 02 říj 2020, 06:27
od Axel.Foley
Chasnik pamatuješ si to dokonale =D>

Re: Demontáž plastových krytov prahov

Napsal: 02 říj 2020, 07:07
od vena222
Nepamatuješ. Facelift byl už v roce 2010.Koupil jsem v cervnu :)