Protože mi auto začalo špatně topit a termostat otvírá a zavírá jak má usoudil jsem, že bude přicpaný radiátor. I klapky v topení se zdají v pořádku.
Při venkovní teplotě 0°C a ohřátém motoru jsem dostal z topení vzduch o teplotě cca 40-45°C.
Při venkovní teplotě -5°C a ohřátém motoru už to bylo pouze cca 35°C
Za 40 kilometrů se nepodařilo interiér pořádně vytopit.
Nejdříve jsem byl rozhodnut koupit nějaký čistič radiátoru, ale od toho jsem nakonec upustil. Nechtěl jsem veškeré nečistoty nachytané v radiátoru pouštět zpět do motoru a rozhodl jsem se vyčistit radiátor čistou vodou puštěnou v protisměru. Na chemii je času dost.
Nastavil jsem kohout topení na maximální teplotu a můžem se dát do práce.
Nejdříve je potřeba otevřít expanzní nádobu.
Potom povolit vypouštěcí kohout na chladiči. Označen v červeném kolečku.
Následně začne vytékat kapalina do připravené nádoby. Odpustil jsem cca. 3 litry.
Je potřeba se dostat na hadice od topení.
Sundal jsem hadice označené žlutě (odvětrání vaček a hadice do posilovače)
Potom jsem odpojil konektor od váhy vzduchu a oddělal kablík od vrchu krytu vzduchového filtru.
Následuje oddělání hadice sání vedoucí do turba označení červeně. Nakonec jsem sundával i kryt filtru tak stačí povolit pouze u turba a sundat to celé.
Zbývá odpojit dva konektory vedoucí do naftového filtru označené modře.
A už máme přístup k hadicím. Nejdříve jsem chtěl odpojit hadice u stěny motorového prostoru, ale to se mi pro nedostatek místa mezi turbem a naftovým filtrem nepovedlo tak jsem odpojil hadice u motoru. Drží jako čert. To byl asi největší problém.
Následně jsem připojil vodu pomocí rychlospojek na 3/4 hadice. Nejdříve na odtok z radiátoru.
Potom jsem to připojil i na přítok a znovu potom na odtok. A vždy jsem vše důkladně propláchnul vodou.
Když se mi zdálo, že by mohlo být vše čisté tak jsem vše připojil zpět.
Nalil jsem do okruhu zpět fridex a pomoci mačkání hadic co nejvíce odvzdušnil.
Následně jsem nastartoval a nechal běžet s otevřenou expanzní nádobou.
Protože se motor v této zimě na volnoběh pomalu zahřívá vyrazil jsem to projet. Nádobku jsem zavřel na půl.
Během cesty jsem jednou zastavil abych dolil fridex a doma jsem dolil znova.
Teď budu nějakou dobu sledovat hladinu vody jestli už je vše odvzdušněno.
Jinak z topení jde vzduch o teplotě 65°C. Tak se to zdá dobré.
Vypláchnutí radiátoru topení 1.6 CRDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Vypláchnutí radiátoru topení 1.6 CRDi
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
- Reklama
Re: Vypláchnutí radiátoru topení 1.6 CRDi
Krásná práce!
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- i30cwelhartice
- *
- Příspěvky: 23
- Registrován: 26 lis 2009, 19:54
Re: Vypláchnutí radiátoru topení 1.6 CRDi
Tak mám ten samý problém s topením. Odpojil jsem hadice od motoru dle předchozího návodu, ale když jsem zkusil do hadice zatím jen fouknout, tak to vůbec nešlo. To znamená že radiátor je úplně ucpaný nebo tam může být ještě někde něco uzavřeno? Klapka je dle servisu v pořádku, ale ta je asi jinde jestli tomu rozumím? Jinak topení jsem v autě nastavil na max., jestli to s tím může nějak souviset.
V těch odpojených hadicích je vidět takový tvrdý povlak, tak to už asi nepropláchnu...
V těch odpojených hadicích je vidět takový tvrdý povlak, tak to už asi nepropláchnu...
i30 CW 1,6CRDI, 85kW, Comfort 6M/T, Continental silver, CZ
Re: Vypláchnutí radiátoru topení 1.6 CRDi
Ako často si menil chladiacu kvapalinu?
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
- i30cwelhartice
- *
- Příspěvky: 23
- Registrován: 26 lis 2009, 19:54
Re: Vypláchnutí radiátoru topení 1.6 CRDi
Jezdim kazdy rok na servisni prohlidku, takze myslim naposledy zrovna minuly rok.
i30 CW 1,6CRDI, 85kW, Comfort 6M/T, Continental silver, CZ
Re: Vypláchnutí radiátoru topení 1.6 CRDi
Jde Ti, alespoň trochu teplý vzduch? Jestli ano tak to není úplně ucpaný. Zkusil bych to vodou nebo nějakou chemií. Nechá se koupit v autodílech. Stojí cca 300-350 kč. Určitě Ti řeknou co za něco stojí.
Do hadice jsem nezkoušel foukat tak nevím zda to jde profouknout.
Osobně si myslím, že dnešní auta kohout nemají a teplá voda jde do radiátoru pořád.
Slušné video je:
https://www.youtube.com/watch?v=M9SIafVsqyc
Do hadice jsem nezkoušel foukat tak nevím zda to jde profouknout.
Osobně si myslím, že dnešní auta kohout nemají a teplá voda jde do radiátoru pořád.
Slušné video je:
https://www.youtube.com/watch?v=M9SIafVsqyc
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Re: Vypláchnutí radiátoru topení 1.6 CRDi
Měl jsem problém s mojí Santu, netopila skoro vůbec. Použil jsem přípravek na čistění chladícího okruhu K2. Koupil jsem to na internetu. Udělal jsem to dvakrát a autí topí OK. Když jsem to proplachoval tekoucí vodou tak s toho tekla "sračka" připomínající černou kávu i s lógrem.
Re: Vypláchnutí radiátoru topení 1.6 CRDi
Ahoj, prosím tě, nevíš jaká je velikost hadice od radiátoru, případně velikost koncovky co jsi použil na hadice? Taky se chystám na proplach.
Diky za odpověď
Diky za odpověď