Vypláchnutí radiátoru topení 1.6 CRDi
Napsal: 17 lis 2016, 18:22
Protože mi auto začalo špatně topit a termostat otvírá a zavírá jak má usoudil jsem, že bude přicpaný radiátor. I klapky v topení se zdají v pořádku.
Při venkovní teplotě 0°C a ohřátém motoru jsem dostal z topení vzduch o teplotě cca 40-45°C.
Při venkovní teplotě -5°C a ohřátém motoru už to bylo pouze cca 35°C
Za 40 kilometrů se nepodařilo interiér pořádně vytopit.
Nejdříve jsem byl rozhodnut koupit nějaký čistič radiátoru, ale od toho jsem nakonec upustil. Nechtěl jsem veškeré nečistoty nachytané v radiátoru pouštět zpět do motoru a rozhodl jsem se vyčistit radiátor čistou vodou puštěnou v protisměru. Na chemii je času dost.
Nastavil jsem kohout topení na maximální teplotu a můžem se dát do práce.
Nejdříve je potřeba otevřít expanzní nádobu.
Potom povolit vypouštěcí kohout na chladiči. Označen v červeném kolečku.
Následně začne vytékat kapalina do připravené nádoby. Odpustil jsem cca. 3 litry.
Je potřeba se dostat na hadice od topení.
Sundal jsem hadice označené žlutě (odvětrání vaček a hadice do posilovače)
Potom jsem odpojil konektor od váhy vzduchu a oddělal kablík od vrchu krytu vzduchového filtru.
Následuje oddělání hadice sání vedoucí do turba označení červeně. Nakonec jsem sundával i kryt filtru tak stačí povolit pouze u turba a sundat to celé.
Zbývá odpojit dva konektory vedoucí do naftového filtru označené modře.
A už máme přístup k hadicím. Nejdříve jsem chtěl odpojit hadice u stěny motorového prostoru, ale to se mi pro nedostatek místa mezi turbem a naftovým filtrem nepovedlo tak jsem odpojil hadice u motoru. Drží jako čert. To byl asi největší problém.
Následně jsem připojil vodu pomocí rychlospojek na 3/4 hadice. Nejdříve na odtok z radiátoru.
Potom jsem to připojil i na přítok a znovu potom na odtok. A vždy jsem vše důkladně propláchnul vodou.
Když se mi zdálo, že by mohlo být vše čisté tak jsem vše připojil zpět.
Nalil jsem do okruhu zpět fridex a pomoci mačkání hadic co nejvíce odvzdušnil.
Následně jsem nastartoval a nechal běžet s otevřenou expanzní nádobou.
Protože se motor v této zimě na volnoběh pomalu zahřívá vyrazil jsem to projet. Nádobku jsem zavřel na půl.
Během cesty jsem jednou zastavil abych dolil fridex a doma jsem dolil znova.
Teď budu nějakou dobu sledovat hladinu vody jestli už je vše odvzdušněno.
Jinak z topení jde vzduch o teplotě 65°C. Tak se to zdá dobré.
Při venkovní teplotě 0°C a ohřátém motoru jsem dostal z topení vzduch o teplotě cca 40-45°C.
Při venkovní teplotě -5°C a ohřátém motoru už to bylo pouze cca 35°C
Za 40 kilometrů se nepodařilo interiér pořádně vytopit.
Nejdříve jsem byl rozhodnut koupit nějaký čistič radiátoru, ale od toho jsem nakonec upustil. Nechtěl jsem veškeré nečistoty nachytané v radiátoru pouštět zpět do motoru a rozhodl jsem se vyčistit radiátor čistou vodou puštěnou v protisměru. Na chemii je času dost.
Nastavil jsem kohout topení na maximální teplotu a můžem se dát do práce.
Nejdříve je potřeba otevřít expanzní nádobu.
Potom povolit vypouštěcí kohout na chladiči. Označen v červeném kolečku.
Následně začne vytékat kapalina do připravené nádoby. Odpustil jsem cca. 3 litry.
Je potřeba se dostat na hadice od topení.
Sundal jsem hadice označené žlutě (odvětrání vaček a hadice do posilovače)
Potom jsem odpojil konektor od váhy vzduchu a oddělal kablík od vrchu krytu vzduchového filtru.
Následuje oddělání hadice sání vedoucí do turba označení červeně. Nakonec jsem sundával i kryt filtru tak stačí povolit pouze u turba a sundat to celé.
Zbývá odpojit dva konektory vedoucí do naftového filtru označené modře.
A už máme přístup k hadicím. Nejdříve jsem chtěl odpojit hadice u stěny motorového prostoru, ale to se mi pro nedostatek místa mezi turbem a naftovým filtrem nepovedlo tak jsem odpojil hadice u motoru. Drží jako čert. To byl asi největší problém.
Následně jsem připojil vodu pomocí rychlospojek na 3/4 hadice. Nejdříve na odtok z radiátoru.
Potom jsem to připojil i na přítok a znovu potom na odtok. A vždy jsem vše důkladně propláchnul vodou.
Když se mi zdálo, že by mohlo být vše čisté tak jsem vše připojil zpět.
Nalil jsem do okruhu zpět fridex a pomoci mačkání hadic co nejvíce odvzdušnil.
Následně jsem nastartoval a nechal běžet s otevřenou expanzní nádobou.
Protože se motor v této zimě na volnoběh pomalu zahřívá vyrazil jsem to projet. Nádobku jsem zavřel na půl.
Během cesty jsem jednou zastavil abych dolil fridex a doma jsem dolil znova.
Teď budu nějakou dobu sledovat hladinu vody jestli už je vše odvzdušněno.
Jinak z topení jde vzduch o teplotě 65°C. Tak se to zdá dobré.