Stránka 1 z 1

Kontrolka palivového a emisního systému (MIL)

Napsal: 01 led 2017, 20:23
od camel1cz
Dobrý den, dneska přítelkyni na ix20 rozsvítila tato kontrolka. Prohlédl jsem auto a našel překousaný vodič - pravděpodobně je to od lambda sondy (vedou tam 4 vodiče, tuším 2x bílý, šedý a černý - umístěno jakoby za motorem).

Potřeboval bych poradit s opravou - do servisu bych šel až, když to nezvládnu.

Pokusil sem se spájet překousaný vodič, ale nepovedlo se - buď je to tou zimou venku nebo ten vodič není měděný. Dal sem ho tedy provizorně do svorky, ale kontrolka nezhasla.

Chci se zeptat - zhasne kontrolka sama, nebo musím nejdřív smazat závadu přes diagnostiku? Poradíte někdo s opravou?

Moc děkuju za rady!

Re: Kontrolka palivového a emisního systému (MIL)

Napsal: 01 led 2017, 20:37
od Richard555
když závadu odstraníš tak kontrolka ev. nouzový stav nezmizí hned ale asi po 10 nastartování , nepomůže ani výmaz z paměti závad...... (vlastní zkušenost s nezapojenou váhou vzduchu u IX55)

Re: Kontrolka palivového a emisního systému (MIL)

Napsal: 02 led 2017, 12:11
od camel1cz
Diky! To by mě teda nenapadlo :)
Nechám to tedy pár dní odležet a uvidíme co se stane.

Nicméně tu diagnostiku si raději stejně koupím.

Re: Kontrolka palivového a emisního systému (MIL)

Napsal: 02 led 2017, 12:27
od airwaves
No uvidíš. Pokud si ale systém zapsal závadu jako "tvrdou" a nahradil hodnoty změřené lambdou pevnou nouzovou hodnotou, asi to samo nezhasne. Ale těžko říct. Párkrát mě to při provozu na LPG taky zlobilo a jak píše kolega zhasínala po pár nastartováních sama. Jenže tady chyběl drát delší dobu? To nevím, napiš pak jak jsi dopadl.

Re: Kontrolka palivového a emisního systému (MIL)

Napsal: 03 led 2017, 13:37
od pekoz
Jen tak pro doplnění. Vodiče od lambdy se zásadně nikdy nepájejí. I v sadě s univerzální sondou která se připojí na zkrácené původní vodiče od konektoru jsou dutinky pro spojení lisovacími kleštěmi nebo šroubovací svorky.

Třeba Bosch to má takhle :
http://aa.bosch.cz/download/Autoprislus ... -bosch.pdf

(univerzál NGK má lisovací spojky: https://www.youtube.com/watch?v=5Z5G5E_7M7A )

:idea: :)
P.S.
na jednoduchou kontrolu a vymazání základních chybových hlášek by měla stačit ELM "hračka" z Číny + Torque Pro v Androidu. Připojil jsem se k IX celkem bez problémů.

Re: Kontrolka palivového a emisního systému (MIL)

Napsal: 04 led 2017, 22:02
od camel1cz
Ano to (ne)pájení dává smysl - proto asi ty dráty jsou dokonale cínodpuzující :) chystám se na ty dutinkové spojky - je ale moc hnusné počasí. Zatím je tam šroubovací spojka a OK.
Ten čínský ELM za pár korun jsem objednal, občas se může hodit i tak.

Děkuju za vyčerpávající doplnění!

Jinak kontrolka opravdu sama zhasla - nevím co bylo tím spouštěčem, odhadem bylo najeto po opravě se svítící kontrolkou asi do 200km a cca. 6 startů.

Re: Kontrolka palivového a emisního systému (MIL)

Napsal: 05 led 2017, 15:04
od JoDo
Patrně to je upozornění, že byl problém. Mě se už dvakrát po najetí do hluboké díry rozsvítíla kontrolka ABS. Po třech startech zhasla a je to OK. Poprvé jsem s tím byl preventivně v servisu a na nic nepřišli.