Stránka 1 z 2
Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 19:54
od Saturnin
Dobrý den,
pravě jsem se stal majitelem I30 kombi 1,6 GDI (Weekend).
Auto je zatím u dealera a řeším nasazení zimních pneu (na autě jsou aktuálně 16" aku kola). Vzhledem k finančnímu vyčerpání při koupi vozu řeším ekonomičnost vs praktičnost další investice.
první možnost je použití stávajících ráfku 16" a koupě zimních pneu Nokian WR D 3 - cena sady 6 760 Kč + cca 1000 kč za výměnu (cena dealera u kterého auto stojí).
druhá možnost je koupě plechových disků 15" + pneu Nokian WR D 3 (?) - dealer nacenil na 16 tis.
třetí možnost odjet od dealera na letních do nějakého pneu a zde řešit (v aktuálně Praze je zde i menší riziko a k tomu pojistka...)
Při srovnání nákladů na první dvě možnosti se v horizontu 5 let nevyplatí kupovat plechové disky (nepředpokládám tak výrazný rozdíl v ceně při přezutí mezi pneu a pneu s disky) takže se klaním k první možnosti
Máte někdo zkušenosti s používáním jedněch ALU pro léto i zimu? S autem budou minimální nájezdy (v zimě prakticky jen po Praze o víkendech). Jak velký vliv má přezouvání pneu na disky na jejich výdrž? ALU se zřejmě trochu poškrábe ale jak hodně když se s tím prakticky nic nenajede?
Při výměně pneu na disku - jaký to má vliv na zařízení na kontrolu tlaku v pneu
Díky za (prosím) rychlou odpověď.
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 20:13
od Neo-Mike
Vyjíždět teď na letních gumách no nevím, docela riziko. Pokud by jsi to naboural teď na letních, tak se pojišťovna bude určitě cukat. Nezvažoval jsi možnost pořízení disků a gum někde mimo prodejce? K prodejci si je akorát dovézt, aby ti to dal dohromady a nasadil senzory. Případně je možnost i jezdit bez senzorů, pokud ti nevadí svítící kontrolka.
Když to propočítám u sebe, tak za disky jsem dal 4500,- (použité originál Hyundai),-. Přehození gumy v mém okolí je na ALU kola cca 800 - 900,-. Auto si přezouvám sám. Navíc riziko poškození gumy neustálým přehazováním, poškození senzoru. To mě za to nestojí. Navíc disky mám na celou dobu, co budu mít auto.
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 20:20
od idam.i
Na minulom aute som prehadzoval 4 roky pneu na tie isté disky.Nevyskytol sa žiadny problém a bol som spokojný.Navyše pri kúpe diskov ,treba pripočítať TMPS.Ja som teraz kupoval,na nové auto, Nokian WR D4 za 74 euro kus.Pneu som objednal cez internet a nechal zložiť u predajcu
.Montáž ma stala 30euro.
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 20:22
od Neo-Mike
Může a nemusí pořizovat druhou sadu senzorů. To už je na něm.
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 20:26
od idam.i
To máš síce pravdu,ale niekomu vadí celú zimu pozerať na oranžovú kontrolku.Navyše auto kúpil v zime,tak aj o 4 roky mu vyjde STK v zime.
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 20:30
od Neo-Mike
Máš pravdu. Zde bych se asi přikláněl k přezutí na zimní kola na stávající ALU. Na jaře se rozhodne zda to přezuje znovu a nebo pořídí další sadu kol, ať už se senzory a nebo bez.
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 20:36
od Mr. HYUNDAI
Krom toho, de iure je v tuto chvíli auto vyrobené po 1. 11. 2014 bez funkčního TPMS nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích. U havarovaných se na to začali pojištovny celkem zaměřovat, takže bych bez toho už nejezdil.
Kdysi jsem měl polovinu aut s komplety a polovinu přezouval. Po příchodu TPMS jsem přešel na přezouvání. Problémy s poskřábanými ráfky, lhostejno zda plech či ALU, jsem nikdy neměl, zdeformovaná bočnice pneu mne též nepotkala. Jen úplně první TPMS ventilek v roce 2008 kluci utrhli, ale dali nový, takže bez problému pro mě.
Za sebe bych koupil gumy a nechal přezout, gumy bych koupil přes internet, nabídka je obrovská.
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 20:49
od Saturnin
Mr. HYUNDAI píše:Krom toho, de iure je v tuto chvíli auto vyrobené po 1. 11. 2014 bez funkčního TPMS nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích. U havarovaných se na to začali pojištovny celkem zaměřovat, takže bych bez toho už nejezdil.
Kdysi jsem měl polovinu aut s komplety a polovinu přezouval. Po příchodu TPMS jsem přešel na přezouvání. Problémy s poskřábanými ráfky, lhostejno zda plech či ALU, jsem nikdy neměl, zdeformovaná bočnice pneu mne též nepotkala. Jen úplně první TPMS ventilek v roce 2008 kluci utrhli, ale dali nový, takže bez problému pro mě.
Za sebe bych koupil gumy a nechal přezout, gumy bych koupil přes internet, nabídka je obrovská.
Děkuji všem za info,
zatím se přikláním k variantě přezouvání pneu (snad to autorizovaný servis dokáže bez poškození ráfku nebo senzoru).
Jak je to se zapojením TPMS, naživo jsem to nikdy neviděl (co to pro mě znamená při píchnutí a vlastní výměne za dojezdové kolo)?
S pozdravem
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 20:52
od Neo-Mike
Znamená to pro tebe to, že ti bude svítit kontrolka na palubní desce. Možná PP bude upozorňovat na tlak v pneumatice. Jinak je to snímač, který je nalepený na disku u ventilku.
Mr. HYUNDAI: Akorát je otázka, jak dlouho si chce auto nechat. Pokud řekněme 10-15 let, tak nemá smysl neustále přehazovat pneumatiky.
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 21:05
od Saturnin
Neo-Mike píše:Znamená to pro tebe to, že ti bude svítit kontrolka na palubní desce. Možná PP bude upozorňovat na tlak v pneumatice. Jinak je to snímač, který je nalepený na disku u ventilku.
Mr. HYUNDAI: Akorát je otázka, jak dlouho si chce auto nechat. Pokud řekněme 10-15 let, tak nemá smysl neustále přehazovat pneumatiky.
No doufám že alespoň 10 let. Nemá to smysl z technického/praktického hlediska nebo ekonomického?
jaký je reálný rozdíl ceny za přezutí mezi dvěma možnostmi, aby se dalo kalkulovat kdy se to vrátí?
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 21:12
od Mr. HYUNDAI
Tak úplně přesně je to ventilek obsahující měřič tlaku, vysílač a baterii. Baterie je zalitá, nejde vyměnit, garantovaná životnost 5 let! Přijímač je v podběhu.
Když klesne tlak v pneu pod stanovenou mez, rozsvítí se přislušná kontrolka. V rezervě je normální ventilek, takže kontrolka bude prudit dokud nebude kolo s TPMS v pořádku zpět
.
Autorizované servisy mají bohatý trénink. Pokud ráfek drápnou teď může Ti to být jedno - auto je nové, musí být bez poškození. A když urvou ventilek, musí dodat nový
.
Při ceně TPMS ventilků se to nevrátí.
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 21:20
od Neo-Mike
Tam je více proměnných. Já si kola přezouvám sám. Vyvážit je jedu pouze, když se mi na nich něco nezdá. V mém okolí se běžně cena za přezutí (sundání kola, sundání pneumatiky, nasazení pneumatiky a nasazení na kolo) pohybuje spíše kolem 900,-. Já třeba pořídil použité originál alu disky z i30 na zimu za 4500,-. Teď mám pokoj, než sjedu gumy a budu pořizovat nové. Navíc ty budeš mít asi dost malý nájezd ročně, takže ti gumy vydrží delší dobu. Celkově bych se asi na to podíval tak, hodláš si auto přezouvat sám, nebo pojedeš s tím do servisu? Jestli s tím budeš jezdit do servisu, tak bych to nechal spíše přehazovat na diskách. Pokud si to chceš přezouvat sám, tak nemá smysl přehazovat na diskách gumy.
Mr. HYUNDAI: Jemu by měla baterie vydržet zase déle. Nemá velký nájezd, ale záleží kde bude parkovat. Senzor se při určitém otřesu probudí z režimu spánku. Každý ale máme ohledně výhodnosti jiný názor
. Já osobně bych si neustále přehazovat gumy a montovat je servisem na auto nenechal, ale každý jsme jiný
.
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 21:26
od Saturnin
Mr. HYUNDAI píše:Tak úplně přesně je to ventilek obsahující měřič tlaku, vysílač a baterii. Baterie je zalitá, nejde vyměnit, garantovaná životnost 5 let! Přijímač je v podběhu.
Když klesne tlak v pneu pod stanovenou mez, rozsvítí se přislušná kontrolka. V rezervě je normální ventilek, takže kontrolka bude prudit dokud nebude kolo s TPMS v pořádku zpět
.
Autorizované servisy mají bohatý trénink. Pokud ráfek drápnou teď může Ti to být jedno - auto je nové, musí být bez poškození. A když urvou ventilek, musí dodat nový
.
Při ceně TPMS ventilků se to nevrátí.
chápu dobře vysílač jako dálkový (bez drátku)??
Dealer nacenil plechové ráfky + zimní pneu na 16 tis. i s výměnou (neuvedl jestli to je s novým snímačem ale předpokládám že ano a nepoužije ty stávající). Při zběžném pohledu na online nabídku (nejsem si zcela jist přesnými parametry, které ráfek 15" musí mít pro I30?) vychází plechový ráfek na cca 1000-1400, pneu cca 1800. Tak nevím jestli nadcenil první dvě položky nebo výměnu pneu případně senzory, nebo to tak nějak vychází při zohlednění nepříliš zasadního rozdílu Dealer vs online.
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 09 led 2017, 21:34
od Neo-Mike
Ano, senzor je bezdrátový. Jak píše kolega, na každém kolu máš jeden senzor a u něj v podběhu je přijímač.
Pneumatika za 1800,-? To vybíráš co za model? Já bral Hankooky za necelých 1000,-. Záleží také co ti dealer dal za pneumatiky. Předpokládám, že cena je se senzory. Aby jsi tak věděl, mě vyšla komplet druhá sada disků na necelých 12 tisíc v rozměru R15.
Re: Plechové disky + pneu vs pouze nové pneu
Napsal: 10 led 2017, 07:03
od motorol
Pro malej najezd a v zime pouze po praze je tu jeste dalsi varianta - domluvit se s dealerem,koupit od nej celorocni a aktualni letni mu nechat jako nove. Usetri prezouvani,pro pojistovny bude splneno a na dane pouziti to bude stacit.