Stránka 1 z 1
Výměna žhavičů
Napsal: 29 led 2017, 11:45
od ferda328
Santa fe, rv.2005, D4AE,
Při teplotách pod -5 mám problém se startem, musel jsem dokonce použít i sprej.
Koupil jsem nové žhaviče a chci je vyměnit. Může mi někdo poradit jak na to, abych něco nepos..l. /třeba zalomit/.
Může být i háji relé žhavení, vyčetl jsem na fóru, že by mělo být asi po 15 vteřinách slyšet a cítit cvaknutí jak relé vypne, ale já nic neslyším ani necítím!? Nevíte někdo číslo, typ relé. Nikde to nemůžu najít.
Děkuji za všechny dobré nápady.
Re: Výměna žhavičů
Napsal: 30 led 2017, 09:36
od martinx1
Si si istý že je to žhavičami? Skúšal si ich premerať, aký majú odpor? Občas keď sa pozabudnem a nenažhavím, tak aj tak naštartujem bez problémov pri -5. Relé keď dobre pamätám je v motorovej časti na strane šoféra, prichytené na karosérii. Je to krabička asi 3x4cm.
Re: Výměna žhavičů
Napsal: 30 led 2017, 10:20
od ferda328
Můžeš mě tak trochu nasměrovat jak ten odpor změřit? Jaký by měl mít asi hodnoty?
Relé jsem našel, je to krychlička obalená v gumě, jde mi o to, že necítím žádné cvakání a ani nic neslyším.
Ještě si myslím, že by to mohlo dělat, že jsem tam měl ještě letní naftu /asi půl nádrže/ a dotankoval jsem zimní.
Re: Výměna žhavičů
Napsal: 30 led 2017, 11:33
od martinx1
Rele musí cvaknúť. Nepamätám presne,(a s autom behá momentálne manželka), ale keď odmontuješ relé tak sa nedá vytiahnuť z tej gumy, aby si videl či zopne? Žhavič by mal mať odpor +-2 ohmy, ak je zlý tak odpor nenameráš. Žhaviče sú v zadnej strane motora, smer ku kabíne. Treba odpojiť intercooler, dať dole kryt motoru. Trčia tam 4 hlavičky prepojené kovovým pásikom. Pri žhavení tam nameriaš oproti kostre cca 11V. Ten odmontuješ a odmeriaš každý žhavič kostra-hlavička odpor
Re: Výměna žhavičů
Napsal: 30 led 2017, 13:18
od Richard555
Žhaviče - motor D4EA jsou zezadu, tzn. sundat intercooler (nezapomenout si označit ty hadičky kam patří!!!!), kryty motoru a část takové kovové vlnovcové trubky od EGR. Nejlépe odkontroluješ žhaviče tak, že nejdřív odmontuješ z nich ten napájecí pásek nějak ho zajistit aby jsi neudělal zkrat nebo nesmíš při oddělaném pásku zapínat klíčkem zapalování !!!! a na ten závit žhaviče dáš kus kabelu a ťukneš s ním o + na baterce - bacha někde cestou na zkrat !!!! pokud je žhavič dobrý zajiskří to , pokud špatný nic se nestane...
Odpor měřit je dost blbý, žhavič bere asi 16-18A tedy odpor dle Ohmova zákona je pod 1 Ohm cca 0,7-0,9 Ohm tedy skoro zkrat, běžný kapesní měřák bude mít s takhle malým odporem problém, fakt funguje to jiskření
My měli u Santy všechny svíčky kaput a auto do -15 startovalo bez problémů nad -15 už to bylo znát déle točilo a pod -18 s velkými problémy.....
Zlomit nebo urvat žhavič můžeš vždy, jde o to, že to "brko" žhaviče je strčené otvorem bez jakéhokoli těsnění do spalovacího prostoru, těsní to až dál tím konusem pod závitem.... no a pokud svíčka žhaví tak tím jak se rozžhaví ten karbon shoří a je relativně volná, pokud je svíčka v háji, ten karbon se nepálí a tu svíčku ti tam "zavaří" - zkoušet opatrně povolovat nevytáčet ji najednou ale zas ji kousek utáhnout a opatrně "vyviklat" prostě velmi jemně a určitě budeš potřebovat 1/4 golu a dost dlouhou tuším 10 a kloub...... moc místa tam není.
Re: Výměna žhavičů
Napsal: 30 led 2017, 18:33
od ferda328
Moc děkuji za informace.
Ještě k tomu relé, jak zjistím, že je v funkční? Kdyby bylo KO, kde se dá sehnat. Na internetu jsem nic nenašel. V autorizáku bych se asi nedoplatil, že?
Dají se na diagnostice zjistit jestli jsou žhavičky KO?
Re: Výměna žhavičů
Napsal: 30 led 2017, 22:14
od Richard555
máš tam 4 žhaviče zapojené paraelně - na všech je +12V a buď žhaví nebo ne.... žádná diagnostika ti neřekne že je nějaký vadný.... možná změřit odběr, ale ten může být klidně 60-70A máš takovej měřák? Možná by šlo odhadnout z poklesu napětí baterie při zapnutí zapalování, pokud napětí na baterce skokově klesne o 1-2 V asi něco žhavit bude.....
Zkus jestli na té liště-pásku, který napájí žhaviče je při zapnutí zapalování +12V pokud ano mělo by být relé i pojistka (tuším 80A - hned u + baterky) OK.
Já na IX55 mám žhaviče na 4,4 V a samostatnou řídící jednotku žhavení a mě diagnostika řekne která konkrétní žhavička je KO , ale u Santy to nefunguje......
Jak jsem psal, nám u Santy nešly všechny a diagnostika nic .....
Re: Výměna žhavičů
Napsal: 01 úno 2017, 15:09
od ferda328
Abych toto mé téma nějak uzavřel. Včera bylo u nás -8, nažhavil jsem na 2x a pak to chytlo na první drc. Dnes je u nás -1, nastartoval jsem bez problémů. Podle mne tedy žhaviče nějak fachčí, tedy když ne všechny, tak některý určitě. Pokud se nevrátí velké mrazy, tak to zatím nechám tak protože nemám garáž a venku to dělat nebudu. Když už je mám koupené, tak je vyměním. Co se týká toho relé tak neslyším ani necítím žádné cvaknutí, takže se pokouším ještě sehnat toto.
Všem ještě jednou děkuji za vaše rady.