Ahojte, ďakujem všetkým za milé reakcie a priania.
S autom som urobil zatial 150km, moje poznatky sú nasledovné:
- dizajn auta sa mi páči stále viac a viac. Tá biela farba je krásna a spolu s čiernymi doplnkami vynikne ešte viac.
- LED svetlomety svietia naozaj vynikajúco. Keď takto svieti Hyundai, neviem si predstaviť, ako svieti Mercedes... a automatické prepínanie dialkových funguje, aj keď mi trocha vadí to neustále prepínanie, keď kamera vidí svetlá oproti
- auto oproti minulej generácii je tichšie asi o 50%. Fakt!
- spätné zrkadlá sa sklápajú a vyklápajú tichšie a rýchlejšie (blbosť, ale poteší)
- 7. stupňová prevodovka je iný level ako moj bývalý 6. menič. Zmenu prevodu vôbec nie je cítiť, podraďuje z kopca a pri 130km/h točí presne 2500 otáčok (mne točilo cca 3200).
- adaptívny tempomat aj udržiavanie v pruhu je super vec. Cez celé mesto som šiel bez plynu. Samé zastavilo, rozbehlo, udržovalo. Tiež značky auto číta presne a upozorňuje ma na to. Sledovanie áut v slepom uhle tiež funguje na 100%. Tiež je fajn, že keď vychádzam z parkovacieho miesta, tak ma senzory upozornia, ak ide auto a hrozila by kolízia.
- 8 palcový displej je naozaj veľký, veľká zmena oproti minulej generácii. Jediné či mi zatial vadí, že nie je samostatné tlačítko na telefón. Teraz musím urobiť dva kliky na displeji miesto jedného.
- čo ma nemilo prekvapilo, je horšia kvalita kamery na cúvanie, povedal by som, že obraz je horší o 50%, aj keď fajn je, že čiary sa natáčajú s volantom, ja som to nemal.
- zadné LED svetlá sú krásne a kovové pedále tiež
- vyhrievanie sedadiel má 3 stupne a hrejú tak, že po chvílke vypínam, lebo sa idem uvariť...
- auto je tvrdšie ako moja prvá i30, ale tú som mal na 15 palcových, teraz sú tu 17 palcové. Nepovedal by som, že ide o zhoršenie komfortu, skôr by som to nazval "nemecká plavnosť"
a čo sa mi páči, že sú tam pneumatiky Michelin a nie Kumho
- páči sa mi, že si môžem nastaviť smerovky na 3klik, 5klik a 8klik. Hovadina, ale poteší
- konečne sa dajú okná zavrieť dialkovým ovládačom, keby som ich zabudol zavrieť ja. Škoda, že sa nedajú aj otvoriť.
- autohold aj start-stop si nepamätajú po opätovnom naštartovaní, že som ich zapol, respektíve vypol, takže to musím robiť vždy pri štarte znova
- pružnosť motora je oproti mojej 1,6 atmosfére na úplne inej úrovni. To turbo robí svoje. Zatiaľ som veľmi nevytáčal, ale to, čo som si už dovolil bolo nad moje očakávania.
No, zatiaľ všetko. Som prekvapený, aký veľký skok v kvalite a technológiách sa dá urobiť za štyri roky v automobilovom priemysle, respektíve v Hyundai !!! Dobrú noc