Stránka 1 z 1

Teplota chladíci kapaliny.

Napsal: 27 úno 2017, 20:20
od JiriNovak
Zdravím, mám problém s klesající teplotou chl. kapaliny. 1.7 Crdi 85kW, 8000 km najeto. Do kopce se zahřeje normálně na 90 ale dolu kopcem se zařazeným stupněm klesne klidně na 40. Když stojím na volnoběh začne viditelně teplota taky klesat. Když je mráz je to samozřejmě rychlejší nicméně děje se to i při plusových teplotách.
V servisu " prej vyměnili termostat", ale změna žádná. Auto je v momentálně v servisu už 2 týden a zatím nic. Setkal se nějaký majitel nového Tucsonu s něčím podobným ?
Díky za info

Re: Teplota chladíci kapaliny.

Napsal: 28 úno 2017, 09:30
od Richard555
Každopádně když do kopce nebo při jízdě po dálnici se auto zahřeje a z kopce (bez dodávky paliva zas chladne mělo by jít vždy o vadu termostatu. Problém je u nových vozidel , některé mají víc termostatů a někdy jsou řízeny přímo řídící jednotkou.
Jestli je u Tuscona jeden termostat a to na výstupu z motoru do chladiče jde celkem jednoduše vyzkoušet jeho funkci. nastartuješ studený motor a necháš ho běžet, dotekem na tu tlustou hadici co jde z motoru do chladiče nahoru (ne ten dolní vývod z chladiče) no a koukáš na teploměr a šaháš na tu hadici. Pokud je termostat OK bude ta hadice po celou dobu ohřevu do obvyklé teploty studená (max. může být vlažná v blízkosti motoru) a když se budík dostane do obvyklé polohy tak se náhle rychle ohřeje (termostat se otevře a pustí vodu do chladiče) Pokud to dělá jinak než je výše napsáno zejména pokud se hadice plynule ohřívá spolu s motorem - propouští termostat a auto prostě neohřeješ zvlášť diesel ne .......
U dieslů bývá i el. ohřev chlad. kapaliny, tak okoukni i ten jestli tam je - bývá za motorem na stěně kabiny a je to jakoby krabička se 3 svíčkama a z každé strany je do krabičky přivedena hadicí voda

Re: Teplota chladíci kapaliny.

Napsal: 02 bře 2017, 20:47
od JiriNovak
Ahoj, po skoro 2 týdnech auta v opravě Hyundai Šrámek Plzeň jsem si dnes auto vyzvedl bez zjevné nápravy a zde vyjádření servisu:

"Jedná se o standartní projev systému common rail, kde je efektivita spalování vyšší než u jiných systému vstřikování paliva."

Bohužel jelikož tento standartní projev systému common rail se týká z mnoha miliónu vozů jenom mého, nezbývá mi nic jiného než se obrátit na centrálu Hyundai.

Re: Teplota chladíci kapaliny.

Napsal: 02 bře 2017, 21:59
od CEVETE
Ahoj, tak jestli budeš komunikovat s touto dámou Budinova Katerina <Budinova.Katerina@hyundai.cz>
tak to ti usilovně držím všechny čtyři palce. Bude ti říkat, že máš s autem jezdit pozadu aby se neochlazovalo náporem.
Mě např. odepsala, že před každým ostříknutím a setřením čelního skla stěrači si mám přední sklo řádně umýt čistou vodou....

Re: Teplota chladíci kapaliny.

Napsal: 03 bře 2017, 09:37
od herkulo28
to keď z capa (kozla) urobia záhradníka. Toto mi pripomenulo časy na vojne. Mal som na starosti cca 7 autobusov, ktoré samozrejme vozili ľudí. Žiadal som, aby kúpili nové stierače a ak by ich to zruinovalo, aspoň nech zabezpečia nové gumičky. Bol tam jeden debílek pplk a povedal mi, že aby si vodič zastal a mokrou handrou si okno umyl. Tak som sa ho opýtal, že ako si to predstavuje. Či má vodič napr. na diaľnici každých 200m zastaviť. Vraj čo je na tom. Tak som mu povedal ,, aký rozum, taká reč!" To si neviete predstaviť, ako som vyletel z jeho kancla. Do 5 min som bol na koberčeku u vel. práporu. Po vysvetlení čo sa stalo volal späť a opýtal sa ho či je ko??t.