Stránka 1 z 2

Origo rádio za origo rádio

Napsal: 07 bře 2017, 20:52
od holecekjiri34
Ahoj borci. Známý má momentálně před barákem bouranou I 30 combi. Tu samou co mám já (rok 2015) . Výbava bouračky je autorádio s navigací a automatickou klimu. Má třicítka to má bohužel všechno manuální, bez dotykového displaye a navigace. Normální výbava TRIKOLOR. Nic víc navíc.

Neví někdo, zda by se z té bouračky dalo vymontovat bud rádio s navigací, nebo automatickou klimu a dát to do svého miláčka?? Popř. jestli by se nedalo nainstalovat oboje. Díky za info

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 07 bře 2017, 21:02
od Richard555
Já osobně se domnívám, že přehození radia nebude až takový problém, když jsme na SX4 dávali za origo radio radio s navigací byl tam mezikus vše se jen přecvakalo a bylo to..... asi budeš muset někam dát anténu, nebo modul GPS - nevím jak to u I30 je přesně, ale moc složité to nebude....
Zato automatická klima asi bude větší oříšek, je úplně jiná kabeláž a spousta čidel a serv. tady bych viděl opravdu problém....

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 07 bře 2017, 21:06
od Neo-Mike
No všechno jde, když se chce. S tím rádiem to nebude jen tak. Minimálně by jsi musel měnit i anténu, protože dosavadní autorádio má analogový příjem a to s navigací bude mít digitální, navíc musíš mít GPS anténu - ta je také v anténě (otázka jak je to s kabeláží). Otázka jestli v tom není připojené ještě nějaké další zařízení. Už se to zde jednou řešilo a nebylo to právě tak jednoduché jak se to mohlo zdát.

Co se týče klimatizace. Podle mého to nebude fungovat. Samotný panel ti nepomůže vyměnit. Rozdíl asi bude i v ovládání klapek. Manuální to bude mít na táhlo, automatická na elektromotor. Chybělo by ti také čidlo vzduchu (nebo jak se to nazývá). U :hyu: s tím zkušenosti nemám, vycházím z informací od Škodovky, ale věřím, že to bude podobné.

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 07 bře 2017, 21:21
od motorol
Předělat autoklima jde, ale je to vyšší dívčí. Na renaultclubu to někdo udělal na megane 2 a tvrdil, ze to funguje. Pokud se prendaji i serva ovládající klapky z bouracky a čidla,pak ok. Vtipnejsi je, která jednotka to řídí a s čím je spojena. Pokud tohle někdo vi, pak me teprve šance to zapojit.

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 08 bře 2017, 09:30
od Axel.Foley
Neo-Mike píše:No všechno jde, když se chce. S tím rádiem to nebude jen tak. Minimálně by jsi musel měnit i anténu, protože dosavadní autorádio má analogový příjem a to s navigací bude mít digitální, navíc musíš mít GPS anténu - ta je také v anténě (otázka jak je to s kabeláží). Otázka jestli v tom není připojené ještě nějaké další zařízení. Už se to zde jednou řešilo a nebylo to právě tak jednoduché jak se to mohlo zdát.

Co se týče klimatizace. Podle mého to nebude fungovat. Samotný panel ti nepomůže vyměnit. Rozdíl asi bude i v ovládání klapek. Manuální to bude mít na táhlo, automatická na elektromotor. Chybělo by ti také čidlo vzduchu (nebo jak se to nazývá). U :hyu: s tím zkušenosti nemám, vycházím z informací od Škodovky, ale věřím, že to bude podobné.
I rádio podporující digitální příjem pořád dokáže přijímat analogový signál, jinak by majitel auta toho moc nenaposlouchal. To, zda rádio DAB vůbec podporuje je otázka, třeba u Tucsonu to mají jen nejvyšší verze, ačkoliv i nižší mají navigaci. Neplatí tedy, že navigace = digitální rádio. Ano, bude nutný GPS modul.

Ovládání klimatizace: otevírání / zavírání klapek se dá poznat lehce, stačí sednout do auta, nastartovat, vypnout rádio, změnit směr vzduchu a pozorně se zaposlouchat. Už i30 I má ovládání klapek přes motorky (směr proudění vzduchu se nastavuje tlačítky, ne točítky jak u koncernu).

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 08 bře 2017, 09:40
od Richard555
Jen poznámka k anténě, anténa je dle mě jen jedna a to stejná jak pro DAB tak pro analog. Je to stejné jako u TV stejná anténa se stejným zesilovačem je schopná přijímat jak analogový signál tak i digitální. Takový kecy o speciálních anténách pro DVBT nebo DVBT2 jsou jen šíření poplašných zpráv za účelem jejich prodeje. Anténě je jedno co přijímá - bere to, co je ve vzduchu :wink:
Ještě bych doplnil info o anténě, některé frekvence DAB hlavně v Praze jsou značně vysoké (1465 Mhz) ale někde v ČR jsou v podstatě podobné jako klasické, tedy kolem 215Mhz což je jen cca dvojnásobná obvyklá frekvence. Pro ty vysoké frekvence DAB bude třeba zřejmě anténní kabel s nižším útlumem a zesilovač se širším pásmem, případně s LTE filtry.....

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 08 bře 2017, 09:55
od icu
Ad rádio:
Je jiná anténa a nejspíš i kabel k ní, takže je potřeba dodat GPS anténa. Zbytek je IMHO stejný. DAB "jede" v pásmu cca 175-225 MHz, analogové FM 88 až 110 MHz, takže pokud není po cestě filtr (a osobně pro něj nevidím důvod), tak by to měla anténa dát, neboť DAB je druhá harmonická k FM.

Klimatizace:
Tam to je horší. Nezkoumal jsem to u :hyu:, ale když jsem kupoval Ideu, tak jsem se rozhodoval, jestli aut. klimu ano či ne a zkoumal jsem rozdíly. Závěr - je to úplně jiné, kompresorem počínaje a senzorem slunečního svitu konče. Jediné, co je tam snad stejné, je chladič klimatizace. Každopádně - chce to důkladně nastudovat servisní manuály, porovnat čísla dílů, atd.
Osobně bych do toho nešel.

Origo rádio za origo rádio

Napsal: 08 bře 2017, 14:03
od Neo-Mike
Tak to se omlouvam trosku za mystifikaci u radia. Kazdopadne dotycna bourana i30 ma jinou antenu, jelikoz obsahuje i GPS antenu. Jde to poznat, ze jejich zakladna je jinak tvarovana. Takze vymena anteny bude tak ci tak. Bude potreba resit i chybejici kabelaz do anteny. Nedokazu si predstavit, ze tam da original navigaci a bude k tomu bastit svoji oddelenou GPs navigaci.

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 08 bře 2017, 21:08
od holecekjiri34
Osobně když by mi nehrálo radio (FM frekvence) tak mi to vůbec nevadí. Jsem dost nabaženej různejch reklam z tv, nehodlám ještě poslouchat jak savé jsou vložky always v autě. Co se týče rádia, ptal jsem se u Hyundaie kde jsem auto kupoval,tzn Hyundai Louda Kolín a odpověd taká:

Výměna rádia s navigací je problém a z finanční stránky se nedoporučuje. Je nutná výměna palubovky z důvodu větších rozměrů radia,větší rozměry dotykového displaye.

No tomu moc nevěřím. Otázka je, že můžou být rozměry trochu jiné v útrobách palubky. Z venku dle mého jsou stejná

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 08 bře 2017, 21:20
od JoKo
niekto to uz pisal v inom vlane, ze je potrebne vymenit panel klimatizacie, pretoze navi je inac vykrojena {sirsie}.

navi
http://www.forcegt.com/wp-content/uploa ... ior-14.jpg

radio
https://i.ytimg.com/vi/izjInJ41l2Q/maxresdefault.jpg

vsimni si, ze pri radiu je to vykrojenie o par cm uzsie.

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 08 bře 2017, 23:16
od vorlajz
Vim, že na Octavii II šel misto manuálu Climatronic nainstalovat...

Od instalace originální navigace mě i v servisu zrazovali...

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 09 bře 2017, 09:57
od icu
Jestli se nepletu, tak koncernová manuální klima má (nebo alespoň v některých letech a modelech měla) hlídání teploty v interiéru, takže nějaká čidla v kabině byla. Standardní manuální klima ale mívá jen tlačítko na zapnutí/vypnutí kompresoru a "termostat je čistě lidský" :D

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 09 bře 2017, 11:12
od vorlajz
To tedy nevím... Protože manuální klimatizace co mám ve služebním autě má jedno cidlo a to jsem já :D

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 09 bře 2017, 11:23
od Axel.Foley
JoKo píše:niekto to uz pisal v inom vlane, ze je potrebne vymenit panel klimatizacie, pretoze navi je inac vykrojena {sirsie}.

navi
http://www.forcegt.com/wp-content/uploa ... ior-14.jpg

radio
https://i.ytimg.com/vi/izjInJ41l2Q/maxresdefault.jpg

vsimni si, ze pri radiu je to vykrojenie o par cm uzsie.
Jestli chcete mít jistotu, stačí vzít pravítko, metr nebo posuvku a změřit obě rádia včetně všech rámečků a mezer.

Re: Origo rádio za origo rádio

Napsal: 09 bře 2017, 12:05
od vorlajz
Ale jestli chce měnit obojí... Tak to asi ani měřit nemusí...