Stránka 1 z 1

Senzor teploty výfukových plynů

Napsal: 13 bře 2017, 22:21
od Beri
Zdravím,
našla by se zde dobrá duše, která by byla ochotna změřit odpor senzoru teploty výfukových plynů? Nejlépe za studena (před nastartováním).
Už podruhé mi nějaké ošklivé čtyřnohé zvířátko překousalo kabel k tomuto snímači. Tak jsem si to sám opravil- nic složitého. Poté jsem si změřil odpor při pokojové teplotě a s porovnáním co uvádí GDS jsem naměřil úplně jinou hodnotu, ale zdá se mi, že všechno funguje tak jak má, ale je mi to trochu divný láme mi to hlavou. Takže by mě zajímalo čidlo na jiném autě, abych měl s čím porovnat. Stačí rozpojit konektor a změřit.
Schválně sem teď nebudu udávat hodnoty podle GDS, ani co jsem naměřil já, abych s tím nikoho nemohl ovlivňovat, ale byl bych velmi rád za pomoc.
Na obrázku je znázorněna poloha senzoru, po sundání krytu motoru je ke konektoru dobrý přístup. Ten kdo by nevěděl kde to přesně najít, tak sem zítra přidám fotku s umístěním.
Mě se osobně zdá, že to je v GDS celé nějaké pomotané, ale to zde nechci teď rozebírat.
Díky za případnou pomoc.

Re: Senzor teploty výfukových plynů

Napsal: 03 pro 2018, 14:58
od PhillMarlowe
Ahoj, dnes jdu věc řešit, protože mi díky tomuhle čidlu, na které se ptáš,. opakovaně bliká kontrolka motoru, a musím co týden diagnostikou chybu vymazat. Takže: při pokojové teplotě (kolem 20 st. C) by měl být odpor čidla cca 150 ohmů. Mělo by to být ale měřeno ve voze, tedy našroubováno na místě (proti zemi). Každopádně pokud budeš měřit nenamontované čidlo v obýváku, musí se při ohřívání např. horkým vzduchem z fenu významně snižovat naměřený odpor, přibližně přímo úměrně teplotě. Protože Ti v autě čidlo po Tvé opravě funguje správně a auto nehlásí žádnou chybu, bude jistě plnně funkční. Kdyby bylo probité, nebo kabely opraveny špatně, vysvěcela by Ti kontrolka motoru s diagnostickou chybou P2031, nebo P0544. Když se to neděje, je vše v pořádku.