Stránka 1 z 1
Karoserie z pozinku?
Napsal: 08 lis 2006, 12:56
od Jan Schultz
Nevíte prosím někdo zda-li novější typy Getze již mají karoserii z pozinku? Nemohu to nikde dohledat a velmi by mě to zajímalo. Budu vděčný za jakékoliv info či za kontakt na jakoukoliv osobu, která by o tom mohla vědět více. Bohužel přímo v prodejně Hyundai mi nevěděli odpovědět
Napsal: 08 lis 2006, 13:41
od Lukino
nejsem si jist, zda si to pamatuju dobře, ale někdo z "Getzařů" tu kdysi dávno psal, že Getz pozink má cca z 90-ti % - tzn. střecha a sloupky pozink nemají. Starší Hyundaie pozink nemají, karoserie je fosfátovaná. Čus
Napsal: 09 lis 2006, 07:01
od Jan Schultz
Moc díky. Jestli je to opravdu tak, tak by to bylo perfektní!
Napsal: 09 lis 2006, 07:52
od Josef
Napsal: 09 lis 2006, 10:51
od Jan Schultz
Děkuji, je to super!
Napsal: 10 lis 2006, 12:32
od Miki
... na pozink zapomeňme, jak uvádí sám výrobce v odkazu
http://www.hyundai.co.uk/discover/prese ... facturing/ v pasáži Paint, jde o pouhé fosfátování, i když asi důkladné, v tomhle směru mě tedy prodejce oblafl, pro jistotu jsem udělal dutiny i spodek, čímž se géčko ještě zřetelně ztišilo ... čao
Napsal: 10 lis 2006, 13:42
od Josef
Miki píše:... na pozink zapomeňme, jak uvádí sám výrobce v odkazu
http://www.hyundai.co.uk/discover/prese ... facturing/ v pasáži Paint, jde o pouhé fosfátování, i když asi důkladné, v tomhle směru mě tedy prodejce oblafl, pro jistotu jsem udělal dutiny i spodek, čímž se géčko ještě zřetelně ztišilo ... čao
A co si představuješ pod pojmem
fosforečnan zinečný (nebo zinečnatý
- už to z hlavy vypadává
), který je nanášen elektroliticky
fosfátování
Způsob chemické úpravy povrchu železa,a jeho slitin; na povrchu se vytváří souvislá a dobře lnoucí vrstva nerozpustných fosforečnanů zinku nebo manganu. Podle technologie a použitých lázní je řada druhů fosfátování,
Napsal: 10 lis 2006, 15:51
od Miki
... no tím si představuji, že kastle Getze je normálně fosfátovaná, je tam sice jakýsi zinek, nanesený ovšem chemickou cestou, nejsou to klasické žárově zinkované plechy ze kterých se lisují a ostříhávají jednotlivé elementy karoserie a jejichž zbytky chodí na šrotiště železáren (makám tam) a při jejichž prohlédnutí s hrůzou zjistíte že ta vrstvička (konkrétně Škoda) je jen titěrná, "nadýchnutá" a střihy jsou holé železo. Je to prostě standartní elektroforéza, s kterou už byla dělaná Š 120, na kastli se připevní jeden pól, barva je druhý pól a barva je elektroforeticky "přitahována, zažrána" k plechu, rozdíl je jen v tom, že na 120-ce byly použity mizerný materiály, dnes chemie a barvy dost pokročily takže ochrana je mnohem dokonalejší. Lezl jsem pod tím autem, vlastím ho, dělal jsem dutiny a spodek, špendlíčkem škrabal, lampičkou svítil a můj osobní názor ať si kdo chce co chce je ten, že antikorozní ochrana Géčka je mizerná.
Howg.
Napsal: 13 lis 2006, 11:56
od drakas
Bohužel musím souhlasit s tím, co tu Miki napsal. Nástřik spodku je tam skoro jen "na oko" - na některých exponovaných místech úplně chybí, nebo je tam jen mizerná vrstvička co nepřekreje ani pův. barvu. Na 2 místech se to dokonce snad odlouplo. Ve sváru zadní nápravnice byla zas snad ještě struska po svařování (?) - lehká koroze.
Nevím jak jsou na tom ost. modely, ale tady je vidět, jak fabrika samozřejmě šetřila kde mohla a hlavně tam, kde to na 1. pohled není moc vidět. Stačí se podívat (nejlíp po sejmutí plast. krytu nad pedálama) na šasi palubky, hřídel volantu - všechny sváry tam pěkně kvetou už u nového auta.. , atp. Místo, kde jsou panty dveří upevněny ke karoserii - taky nic moc.
Nevěřím, že to je záležitost jen tohoto kusu.
Napsal: 13 lis 2006, 21:28
od ondra.rs
A to si říkáte hrdí majitelé getzů???
Ne vážně
Souhlasím s Vámi a taky začínám přemýšlet o nástřiku. Na druhou stranu mi dovolte perličku ze života. Doma jsme měli šest let Lantru (r.v.96), chovali se k ní často velice nehezky, dutiny ani podvozek nikdy dělaný nebyl. Pochopitelně byla parkována na ulici. Výsledek? Jediná koroze se objevila na příčce u malého trojúhelníkového okýnka na zadních levých dveří. A rozhodně si nemyslím, že by Lantra na tom byla s antikorozivní úpravou nějak extralíp než dnes Getz. Výfuk také za celou tu dobu měněný nebyl... Někdy ta auta vydrží víc, než na kolik vypadají.
Napsal: 13 lis 2006, 23:17
od ivan
drakas píše:Bohužel musím souhlasit s tím, co tu Miki napsal. Nástřik spodku je tam skoro jen "na oko" - na některých exponovaných místech úplně chybí, nebo je tam jen mizerná vrstvička co nepřekreje ani pův. barvu. Na 2 místech se to dokonce snad odlouplo. Ve sváru zadní nápravnice byla zas snad ještě struska po svařování (?) - lehká koroze.
Nevím jak jsou na tom ost. modely, ale tady je vidět, jak fabrika samozřejmě šetřila kde mohla a hlavně tam, kde to na 1. pohled není moc vidět. Stačí se podívat (nejlíp po sejmutí plast. krytu nad pedálama) na šasi palubky, hřídel volantu - všechny sváry tam pěkně kvetou už u nového auta.. , atp. Místo, kde jsou panty dveří upevněny ke karoserii - taky nic moc.
Nevěřím, že to je záležitost jen tohoto kusu.
Jako kluci nic si z toho nedělejte,dělají to všechny automobilky,dneska slovo poctívá práce neznají!!
Napsal: 15 lis 2006, 18:41
od Jan Schultz
Podle sdělení Hyundai Motors je kasle na Getzu až po sloupky fosfátována a zinkována. Je to jedno a to samé, nebo to jsou dvě různé věci?
Napsal: 16 lis 2006, 08:02
od Miki
... nu dobrá, dobrá, možná o mě někdo může říci že jsem hnidopich, ale schválně: vezměte svoje palečky a zkuste promačkat plechy na blatníku, haupně, dveřích, zadních sloupcích Getze... nabydete dojem, že je to jakýsi sardinkový plech. Zkuste si promačkat jiná autíčka, poznáte sami. Na Ibize si vymknete zápěstí. (i když uznávám, že to může být záležitost lisovací formy a využití hlubokotažnosti plechu)
Napsal: 16 lis 2006, 17:10
od vipe
Miki ty jsi ale "hnidopich
" , ber to z rezervou, je jasné že každá automobilka a nejen ona chce ušetřit na nákladech kde se dá tak se snižuje
síla plechu,
konzervace se provádí jen na nejexponovanějších místech,
barva se nanáší v tenčí vrstvě,
kabely se dávaj v menších průřezech přesně podle výpočtu pro ten spotřebič a žádná rezerva, do dveří řidiče ti nedaj
servo na centrál protože ho tam nepotřebuješ když tam otevíráš klíčkem atd. V tom objemu v kterým to dělaj je to ušetřenej pěknej ranec peněz proto ti třeba mohou nabídnout menší pořizovací hodnotu vozu s větší výbavou a nebo zkrátka jen šetří kde se dá. Dělají to všichni.
Na druhou stranu
Napsal: 16 lis 2006, 18:13
od haryk
berme to z pozitivního hlediska...měkké blatníky ale tuhá skořepina kabiny tě zachráněj při bouračce,že se energie nárazu vyblbne všude kolem,ale ty zůstaneš uchráněnej...mimochodem na Hyundai stránkách byl crash test Getze,sice na levej přední roh...ale kabina zůstala vcelku....zatímco vše kolem se schumlalo. Dokud to máme bez poškození,jezdíme za celkem levný pořizovací peníz a s celkem lehkým vozítkem.