Stránka 1 z 1
LPG prestavba
Napsal: 23 bře 2017, 17:24
od veriga
Zdravím, tak som si na svoju i20 s motrom 1,2 61,80KW dal namontovať LPG systém BRC sq32. BRC sq32 stálo 1100eur + el. prímaz. 150 eur = 1250 eur. Kedže sa jednalo o individuálnu prestavbu, tak to stálo o ďalších 200 eur viac.
Dojmy sú pozitívne. Prejdené už 2000km na LPG. Montáž prebehla pri 5000km. Montážna dielňa mi namontovala všetko ako som chcel. Otvor na tankovanie mám pri benzínovom, žiadne diery do nárazníka. Rovnako aj tlačidlo/ukazovateľ paliva je umiestnený esteticky a dosť prakticky, kedže na neho pekne vidím aj v mojej sediacej polohe, nemusím odvracať veľmi zrak. Záruka na súčiastky dotknuté montážnou dielňou u predajcu padá, no montážna dielňa preberá záruku na dĺžku rovnakú ako predajca, teda v mojom prípade 5 rokov.
Re: LPG prestavba
Napsal: 28 bře 2017, 08:53
od andreus
Vypada to dost dobre. Aky mas dojazd na LPG, ako to taha a trochu laicka otazka (este som nesiel v aute s LPG) na co sluzia tie tri tlacitka?
Re: LPG prestavba
Napsal: 28 bře 2017, 09:07
od Richard555
no v naprosté většině případů nepoznáš nějaký rozdíl v jízdě, ale každopádně bude výkon o nějakých 5% horší a spotřeba tak o 10% vyšší než na benzín. Nerozumím dotazu na ty 3 tlačítka? Na LPG je tam jen jedno (vpravo) a svítí tam ta zelená a červená LED. Ty dvě dole jsou na vytápění sedaček
Re: LPG prestavba
Napsal: 29 bře 2017, 20:11
od veriga
Richard555 píše:no v naprosté většině případů nepoznáš nějaký rozdíl v jízdě, ale každopádně bude výkon o nějakých 5% horší a spotřeba tak o 10% vyšší než na benzín. Nerozumím dotazu na ty 3 tlačítka? Na LPG je tam jen jedno (vpravo) a svítí tam ta zelená a červená LED. Ty dvě dole jsou na vytápění sedaček
Presne tak ako píše Richard555. Objem paliva je 50L Benzín + 35L LPG. Reálna spotreba na LPG je v čisto mestskom prostredí, kde v Prešove viac stojíš ako ideš 7L. Teda jazdím na 0.6x7L na 100km, čo je 4,2Eura. Na okreskách idem za 4,5L benzínu + 10% vyššia spotreba, teda za nejakých 5L, čo sa rovná 0,6x5L=3Eurá.
Napsal: 29 bře 2017, 20:26
od bony
hmm tak do LPG by nesel stejne jako do nafty. S i20 jezdi muj otec za 5.6l benzinu. LPG je nici motor a ze jich uz par bylo. Treba budes mit stesti.
Odeslano
Re:
Napsal: 30 bře 2017, 14:00
od veriga
bony píše:hmm tak do LPG by nesel stejne jako do nafty. S i20 jezdi muj otec za 5.6l benzinu. LPG je nici motor a ze jich uz par bylo. Treba budes mit stesti.
Odeslano
Možno tvoja skúsenosť s plynom. Teraz naposledy u starého Hyundaia Accent 2009 po 120000Km nijaký problém. Smozrejme namontovaný najlepší splynovač s domazávaním. Ak už to niekto ide dať, tak by nemal šetriť. Nedáš domazávanie a o 5000km budes platiť 300Eur opravu......
Záruku mám každopádne 5 rokov, čiže času dosť, auto nemienim mať zas tak dlho.
Re: Re:
Napsal: 30 bře 2017, 14:17
od bony
veriga píše:bony píše:hmm tak do LPG by nesel stejne jako do nafty. S i20 jezdi muj otec za 5.6l benzinu. LPG je nici motor a ze jich uz par bylo. Treba budes mit stesti.
Odeslano
Možno tvoja skúsenosť s plynom. Teraz naposledy u starého Hyundaia Accent 2009 po 120000Km nijaký problém. Smozrejme namontovaný najlepší splynovač s domazávaním. Ak už to niekto ide dať, tak by nemal šetriť. Nedáš domazávanie a o 5000km budes platiť 300Eur opravu......
Záruku mám každopádne 5 rokov, čiže času dosť, auto nemienim mať zas tak dlho.
Po letech budeš určitě referovat. Držím palce ať je vše o.k. pravdou je, že neznám okolnosti domonotvání LPG u aut která měla problémy po letech s motorem.
Re: Re:
Napsal: 30 bře 2017, 14:28
od veriga
bony píše:veriga píše:bony píše:hmm tak do LPG by nesel stejne jako do nafty. S i20 jezdi muj otec za 5.6l benzinu. LPG je nici motor a ze jich uz par bylo. Treba budes mit stesti.
Odeslano
Možno tvoja skúsenosť s plynom. Teraz naposledy u starého Hyundaia Accent 2009 po 120000Km nijaký problém. Smozrejme namontovaný najlepší splynovač s domazávaním. Ak už to niekto ide dať, tak by nemal šetriť. Nedáš domazávanie a o 5000km budes platiť 300Eur opravu......
Záruku mám každopádne 5 rokov, čiže času dosť, auto nemienim mať zas tak dlho.
Po letech budeš určitě referovat. Držím palce ať je vše o.k. pravdou je, že neznám okolnosti domonotvání LPG u aut která měla problémy po letech s motorem.
Presne tak, budem referovať. Samozrejme kvalita a funkčnosť splynovačov pokročila, to treba brať do úvahy. Niekedy sa tam montovali pred 15 a viac rokmi kadejaké somariny. Nehovorím však, že všetci.
Re: LPG prestavba
Napsal: 06 dub 2017, 06:19
od andreus
Richard555 píše:no v naprosté většině případů nepoznáš nějaký rozdíl v jízdě, ale každopádně bude výkon o nějakých 5% horší a spotřeba tak o 10% vyšší než na benzín. Nerozumím dotazu na ty 3 tlačítka? Na LPG je tam jen jedno (vpravo) a svítí tam ta zelená a červená LED. Ty dvě dole jsou na vytápění sedaček
Vdaka za objasnenie tlacidiel, naozaj som si nevsimol ze je to vyhrievanie sedaciek, ja ho mam totiz v tych tlacitkach pod klimatizaciou, kde su tu len zaslepky. Takze mi to nedoplo
Re: LPG prestavba
Napsal: 12 led 2018, 13:57
od veriga
PO 20.000Km a prvej prehliadke
Takže na prvej prehliadke výmena filtra plynnej fázy a kvapalnej fázy (20eur). Pôvodné filtre v dobrom stave. Prehliadka splynovača (20eur) spravená, zatiaľ je všetko v poriadku. Jediný môj poznatok je, že pri nízkych otáčkach na dvojke, keď z jednotky alebo dvojky preradím vyššie a auto má napr. 1400 otáčok, tak auto jemne cukne. Tento pocit mám občas aj pri okreskách, kde idem konštantnou rýchlosťou. Občas totiž pri takto konštantnej rýchlosti cítim jemne cuknutie na pedále a celkovo v aute, hneď sa mi to potvrdí na okamžitej spotrebe ktorá poskočí na sekundu o 2 litre nahor a znova sa ustáli. V aute však spolujazdec nič necíti, je to fakt jemné cuknutie. Odhadujem to však na sviečky, ktoré v nízkych otáčkach a občas aj vysokých nevytvoria dostatočnú iskru na podpálenie LPG. Keď sa budem blížiť ku 34.000km najazdeným, tak spolu s druhou výmenou oleja vymením aj sviečky, ktoré by mali tento problém vyriešiť. Je to akurát doba na výmenu, keďže sviečky pri chode na LPG sa skôr opotrebujú. Meniť sa budú za sviečky Denso Twin Tip, ktoré by mali byť pri chode na LPG efektívnejšie.