i30 1.4t-gdi dct - JoKo
Napsal: 08 kvě 2017, 15:18
ako uz asi vacsina ucastnikov fora vie, tak v stredu som si prevzal i30 1.4t-gdi s dct vo vybave now! a s paketom premium. nebudem pisat co to vsetko ma, lebo to by bolo na dlho, napisem, ze co to nema nema to kozu a panoramu. na slovensku nemame vo vybave ani na objednavku este dab a cierne spatne zrkadla. dab by som si objednal, cierne nie
preco opat i30tka? pretoze som nenasiel nic, co by splnalo moje podmienky na vybavu a bolo by za podobnu cenu. na zaciatku som sa nevedel rozhodnut, ze ci ist do nizsej strednej triedy, alebo do suv. suvcko nepotrebujem, ale pocas servisnej prehliadky po dvoch rokoch s predchadzajucou i30tkou som mal pozicaneho tucsona a ten vyssi posed mi celkom sadol, taktiez na autosalone v nitre som suvckam prichadzal na chut. vedel som, ze dalsie auto musi byt s automatom, aspon tak vykonnym motorom ako som mal {gdi}, a kopec bezpecnostnych asistenov {aktivne drzanie v pruhu, automaticke brzdenie, kontrola mrtveho uhla...}. samozrejmostou mala byt ostatna komfortna vybava minimalne na urovni "dosluhujuceho" auta a navyse xenony/ledky.
na prelome rokov som si urobil nejake predbezne kolecko po autosalonoch a pozeral ako hatchbacky/sedany nizsej strednej triedy, tak aj ich ekvivalenty v podobe suv. pri normalnych autach ma zaujali renault megane grand coupe {sedan} a najma veci ako hud, tvar, ledky... ale nevedel som si predstavit ovladanie ventilacie cez dotykovy displej a to ho diskvalifikovalo spolu s tym, ze nemal aktivne zasahovanie do riadenia. toyota corolla mala nedostatky vo vybave, mazda 3 bola interierovo mala, octavia s golfom uz boli na cene tucsona... takze asi relativne jedinym konkurentom pre i30tku mi zostala astra. na nej sa mi pacili led matrix svetla a ochota predajkyne. ale odradzali ma zname problemy s 1.4t motormi. jednak vynechavania motora a aj praskanie piestov a aj to, ze oproti i30tke vychadzala o cca 15% drahsie {porovnavam fleet ceny v oboch pripadoch}. v hre boli este suvcka ako tucson a ateca. ale priplacat si viacej ako 30% oproti i30tke, ktora mala lepsiu {v pripade atecu porovnatelnu} vybavu sa mi nezdalo logicke a ani potrebne. takze nakoniec to vyhrala vyssie spomenuta i30tka. a kedze v bj mi ponukli akceptovatelnu "vykupnu" cenu za moje stare auto a aj dobre skusenosti s kupou a servisom inych hyu u nich som sa s predajcom na konci februara dohodol, aby mi objednal auto, kedze volne auto v mojej vybave sa skladom nenachadzalo dodacia doba bola cca 2,5 mesiaca.
zatial mam na aute nabehanych 700km, takze skoro hodnotit. 1.4tgdi ide ako som ocakaval vela ludi sa ma pytalo, ze ci to je atmosfera, ze zrychlovanie je plynule bez turbokopanca a ako laici nepocitovali ani turbolag. prevodovka radi slusne, zda sa mi, ze ovela lepsie ako napriklad v sluzobnej {dieslovej} rapidke, pri kludnej jazde takmer nepostrehnutelne. velmi dobre su predne ledkove svetla, asistent dialkovych svetiel pracuje na okreskach asi na 95% spravne, na dialnici to vidim na cca 80%. niekedy ma problem rozoznat kamion v protismere. adaptivny tempomat je perfektny, len v meste nechava podla mna niekedy zbytocne velku medzeru pri stani {niekedy necha na cca pol auta, co je povedzme ok, ale niekedy dlzku jedneho auta}. podvozok je tvrdsi, ale este mnou akceptovalny a je hlavne tichsi oproti predchadzajucej generacii. sedadla su ovela tvrdsie oproti predchodcovi, ale dobre tvarovane na moju postavu. vadi mi plastove oblozenie dveri, neviem preco nenechali vyplne ako to mala druha generacia. nie je komfortne mat odlozenu lavu ruku na madle. taktiez je vzadu menej miesta na nohy oproti druhej generacii, tipujem o take 2-3cm a samozrejmostou je nekryta parkovacia kamera tiez skoda, ze to nenechali ako to bolo v predchodcovi, ze sa skryvala pod znak {plati pre hb}, alebo nie je spolu s ostrekovacom, ktory by ju po jazde v nepriaznivych podmienkach ocistil.
pacia sa mi drobnosti ako palubny pocitac, ktory ma viacej funkcii, sklapanie spatnych zrkadiel pri zaradeni spiatocky, signalizacia otvorenych okien, bezkablove nabijanie telefonu, alebo navigacia umiestnena tak, ze clovek nemusi odvadzat velmi zrak z cesty. klucik vyzera krajsie ako predchadzajuci {predfaceliftovy}, ale klavirny lak na tlacidlach je hned spinavy a vidno na nom okamzite mikroskrabance
prvu nadrz som vyjazdil za 6,8l/100km podla vypoctov, ale palubny pisal 7,0 islo o jazdu vacsinou po dialnici a 2x cez zapchany presov a raz cez zapchanu bratislavu a kosice
a zopar fotiek, ako to auto vlastne vyzera
preco opat i30tka? pretoze som nenasiel nic, co by splnalo moje podmienky na vybavu a bolo by za podobnu cenu. na zaciatku som sa nevedel rozhodnut, ze ci ist do nizsej strednej triedy, alebo do suv. suvcko nepotrebujem, ale pocas servisnej prehliadky po dvoch rokoch s predchadzajucou i30tkou som mal pozicaneho tucsona a ten vyssi posed mi celkom sadol, taktiez na autosalone v nitre som suvckam prichadzal na chut. vedel som, ze dalsie auto musi byt s automatom, aspon tak vykonnym motorom ako som mal {gdi}, a kopec bezpecnostnych asistenov {aktivne drzanie v pruhu, automaticke brzdenie, kontrola mrtveho uhla...}. samozrejmostou mala byt ostatna komfortna vybava minimalne na urovni "dosluhujuceho" auta a navyse xenony/ledky.
na prelome rokov som si urobil nejake predbezne kolecko po autosalonoch a pozeral ako hatchbacky/sedany nizsej strednej triedy, tak aj ich ekvivalenty v podobe suv. pri normalnych autach ma zaujali renault megane grand coupe {sedan} a najma veci ako hud, tvar, ledky... ale nevedel som si predstavit ovladanie ventilacie cez dotykovy displej a to ho diskvalifikovalo spolu s tym, ze nemal aktivne zasahovanie do riadenia. toyota corolla mala nedostatky vo vybave, mazda 3 bola interierovo mala, octavia s golfom uz boli na cene tucsona... takze asi relativne jedinym konkurentom pre i30tku mi zostala astra. na nej sa mi pacili led matrix svetla a ochota predajkyne. ale odradzali ma zname problemy s 1.4t motormi. jednak vynechavania motora a aj praskanie piestov a aj to, ze oproti i30tke vychadzala o cca 15% drahsie {porovnavam fleet ceny v oboch pripadoch}. v hre boli este suvcka ako tucson a ateca. ale priplacat si viacej ako 30% oproti i30tke, ktora mala lepsiu {v pripade atecu porovnatelnu} vybavu sa mi nezdalo logicke a ani potrebne. takze nakoniec to vyhrala vyssie spomenuta i30tka. a kedze v bj mi ponukli akceptovatelnu "vykupnu" cenu za moje stare auto a aj dobre skusenosti s kupou a servisom inych hyu u nich som sa s predajcom na konci februara dohodol, aby mi objednal auto, kedze volne auto v mojej vybave sa skladom nenachadzalo dodacia doba bola cca 2,5 mesiaca.
zatial mam na aute nabehanych 700km, takze skoro hodnotit. 1.4tgdi ide ako som ocakaval vela ludi sa ma pytalo, ze ci to je atmosfera, ze zrychlovanie je plynule bez turbokopanca a ako laici nepocitovali ani turbolag. prevodovka radi slusne, zda sa mi, ze ovela lepsie ako napriklad v sluzobnej {dieslovej} rapidke, pri kludnej jazde takmer nepostrehnutelne. velmi dobre su predne ledkove svetla, asistent dialkovych svetiel pracuje na okreskach asi na 95% spravne, na dialnici to vidim na cca 80%. niekedy ma problem rozoznat kamion v protismere. adaptivny tempomat je perfektny, len v meste nechava podla mna niekedy zbytocne velku medzeru pri stani {niekedy necha na cca pol auta, co je povedzme ok, ale niekedy dlzku jedneho auta}. podvozok je tvrdsi, ale este mnou akceptovalny a je hlavne tichsi oproti predchadzajucej generacii. sedadla su ovela tvrdsie oproti predchodcovi, ale dobre tvarovane na moju postavu. vadi mi plastove oblozenie dveri, neviem preco nenechali vyplne ako to mala druha generacia. nie je komfortne mat odlozenu lavu ruku na madle. taktiez je vzadu menej miesta na nohy oproti druhej generacii, tipujem o take 2-3cm a samozrejmostou je nekryta parkovacia kamera tiez skoda, ze to nenechali ako to bolo v predchodcovi, ze sa skryvala pod znak {plati pre hb}, alebo nie je spolu s ostrekovacom, ktory by ju po jazde v nepriaznivych podmienkach ocistil.
pacia sa mi drobnosti ako palubny pocitac, ktory ma viacej funkcii, sklapanie spatnych zrkadiel pri zaradeni spiatocky, signalizacia otvorenych okien, bezkablove nabijanie telefonu, alebo navigacia umiestnena tak, ze clovek nemusi odvadzat velmi zrak z cesty. klucik vyzera krajsie ako predchadzajuci {predfaceliftovy}, ale klavirny lak na tlacidlach je hned spinavy a vidno na nom okamzite mikroskrabance
prvu nadrz som vyjazdil za 6,8l/100km podla vypoctov, ale palubny pisal 7,0 islo o jazdu vacsinou po dialnici a 2x cez zapchany presov a raz cez zapchanu bratislavu a kosice
a zopar fotiek, ako to auto vlastne vyzera