Denní svícení Elantra XD, ale i ostatní. Jednoduché zapojenÍ
Napsal: 20 kvě 2017, 18:05
Ahoj Hyundaisté! Neskutečně mne prudilo měnění halogenek a strach ze zatmavování (samovolný tuning známý z Fabie 1 HTP) světlometů a spotřeba proudu (nedobíjení akumulátoru) na krátkých tratích. Rozhodl jsem se pro denní svícení a hledal světla. Musí splňovat normu EU (E + číslo země kde je to homologované) a vylisovaná písmena RL. Dále mi způsobovalo nespavost zapojení, zapalování je vše na zásuvky, kde hledat příhodný drát který je pod proudem? V pojistkách? jasně, vyhlédl jsem pojistku na rádio a šel do obchodu. Čirou náhodou jsem koupil světla SJ-287E. Prostě ty levnější se mi nezdály a neměl jsem pocit, že by nebylo vhodné poučovat klečícího policajta u denního svícení, který luští nápisy na světlech že jsou levná ale splňují vše... Po prohlídce nabídky jsem vzal co jsem myslel (později se ukázalo že šlo o nejlepší volbu) že splňuje veškeré požadavky kromě požadavků mé peněženky (cena 1220,- Kč) V návodu je napsáno, že se má + připojit na + na baterii. Asi chyba, nebo nesprávný překlad, holt i přes to že jsou drahé jsou z Polska... Natáhl jsem dráty až k pojistkám do kabiny a zapojil to k rádiu. Fungovalo to bezvadně. Přesto jsem zkusil tu blbost s baterií. Jenže počítač na zakoupených světlech dokáže podle dobíjení baterie poznat, že je zapnutý motor a vozidlo v pohybu a FUNGUJE TO!!! U těchto světel NEMUSÍTE tahat drát do kabiny! Pokud dodržíte návod, skutečně stačí napojit + a - na baterii a jeden drát na + na parkovačce. Stahovacím proužkem lze upevnit počítač na stahovacích kabelech před chladič před klaksony. Je důležité tavnou lepicí pistolí utěsnit vstupy drátů do krabičky počítače, aby při dešti či v myčce dovnitř nenatekla voda. Podle mne je tohle nejlepší volba pro Elantru XD 00-06. Je pravda, že kulaté do rohu mřížky ba byly vzhledově lepší.