Stránka 1 z 1

Santa Fe II - Kontrolka CHECK MOTORA - vypínanie turba

Napsal: 30 črc 2017, 21:10
od Ampo
Ahojte, už pár mesiacov mám problém s mojim Santa Fe II (2006). Stáva sa mi čím ďalej častejšie, že mi počas jazdy začne svietit červená kontrolka MOTOR-CHECK. Akonáhle sa rozsvieti, motor stratí výkon - akoby vyplo turbo. Prejavuje sa to tak, že auto akceleruje asi 3x dlhšie než zvyčajne, a nedokáže prekonať rýchlosť 130km/h (presne). Pedál môžem stlačiť až po zem, no motor už nevytiahne vyššiu rýchlosť. Zdôrazňujem, že toto "vypnutie turba" sa koná vždy len počas svietenia kontrolky.

Čo sa týka červenej kontrolky, nenašiel som absolútne žiadnu logiku v tom, kedy a prečo svieti. Raz zasvieti pár min po naštartovaní motora, inokedy začne svietiť po 2 hodinách jazdy na diaľnici. Niekedy svieti 20 sekúnd, inokedy 20 minút. Niekedy sa rozsvieti pri stlačenom plynovom pedáli, inokedy aj kľudne pri jazde s kopca bez akéhokoľvek akcelerovania.

O turbo sa poriadne starám - po naštartovaní studeného motora vždy čakám cca 3 minúty kým sa pohnem. Rovnako po jazde, hlavne rýchlej a dlhej (napr. po diaľnici) nechávam turbo vychladnúť tiež pár minút. Sú dni, kedy mi kontrolka vôbec nezasvieti, no v poslednej dobe sa mi to stáva už takmer pri každej jazde. Na diaľnici je to hrozný pocit, pretože pri predbiehani keď idem napr vyše 140 kmh, mi zrazu začne svietiť kontrolka, a auto mi automaticky spomalí na 130 kmh a autá za mnou nechápu, prečo spomaľujem. Vyjsť po strmej ceste do kopca je veľmi náročné, niekedy sa bojím, či to vôbec vytiahne. Turbo na santa fe má dosť výrazný "nasávací" zvuk, a všimol som si, že počas rozsvietenej kontrolky zvuk značne stíchne. Jednoducho všetko nasvedčuje tomu, že turbo sa vtedy nejakým spôsobom deaktivuje.

V servise dali auto na diagnostiku, no nič nezistili. Ukázalo im len vodu v palivovom systéme, a EGR ventil bol už vraj starý a zaneseny tak ho vymenili. No problém sa neodstránil. Prvý krát sa mi táto kontrolka rozsvietila vtedy, keď som po naštartovaní studeného motora nehrial turbo, ale po cca 10 sekundách som sa hneď pohol (len 1 meter, potreboval som len uvoľniť bránu pred domom). Vtedy mi začala svietiť a náhodne sa mi rozsvecovala cca 4 dni. Potom to prestalo asi na mesiac, a teraz je to tu zase a už to trvá vyšše mesiac.

Viete mi prosím poradiť, čo to môže byť? Turbo je asi ok keďže počas zhasnutej kontrolky auto slape ako hodinky, či? Posielam aj fotku a nahral som aj video počas jazdy na diaľnici - viac ako 130 kmh to vtedy neutiahne.

Ďakujem za akékoľvek rady!

VIDEO: :hyu: :hyu: :hyu:
https://www.youtube.com/watch?v=gIlhszVnAH0

FOTO:
Obrázek

Re: Santa Fe II - Kontrolka CHECK MOTORA - vypínanie turba

Napsal: 30 črc 2017, 21:45
od sagen
Ta cervena a obrazku je palivovy filter, zospodu je cidlo a konektor. Nemenil si pred poruchou palivovy filter ? Check engine by mala byt oranzova kontrolka , pozri v navode, ta na obrazku check engine nie je, tu mozes vidiet kratku chvilu po zapnuti zapalovania.

Re: Santa Fe II - Kontrolka CHECK MOTORA - vypínanie turba

Napsal: 31 črc 2017, 09:46
od Ampo
Ano mas pravdu, nie je to check motora, ale pravdepodobne voda v palivovom filtri. Pred poruchou som filter nemenil, no pred mesiacom mi filter vymenili (ked im na diagnostike vyhodilo varovanie Voda v palivovom filtri), ale problem sa tym neodstranil.

Co to teda moze byt? Je vo filtri realne nejaka voda, ktoru treba nejako odcerpat? Ako sa postupuje a preco sa to deje? Moze to byt tiez porucha snimaca vody? - v tom pripade by ale kontrolka svietila permanentne, a nie takto sporadicky, či? Alebo to moze znamenat aj upchaty filter pevnych castic?

Re: Santa Fe II - Kontrolka CHECK MOTORA - vypínanie turba

Napsal: 31 črc 2017, 12:02
od Richard555
Dole na filtru je takový kohoutek dát pod něj nějakou misku a povolením kohoutku odpustit vodu (je těžší než nafta tak se shromáždí dole) nejdřív půjde voda, pak nafta. Pokud tohle nepomůže bývá vadné čidlo které toto svícení způsobuje. pak pomůže jen jeho výměna.

Re: Santa Fe II - Kontrolka CHECK MOTORA - vypínanie turba

Napsal: 31 črc 2017, 17:34
od sagen
Asi to nebude voda, ked to robi aj po vymene filtra. Skor to cidlo na spodu filtra, alebo kablik. Ale najskor by som zacal tym vodotesnym konektorom, moze byt zoxidovany, poskodeny...

Re: Santa Fe II - Kontrolka CHECK MOTORA - vypínanie turba

Napsal: 05 srp 2017, 13:31
od ivoš
měl jsem to taky, po různých pokusech ( odpustit naftu, vyměnit filtr atd. ) jsem vyměnil to čidlo a vše je 4 roky ok. čidlo...

Re: Santa Fe II - Kontrolka CHECK MOTORA - vypínanie turba

Napsal: 06 zář 2017, 08:18
od ErosKE
Sevas chlape, dúfam že už máš ten problém vyriešený...mňa skôr zaujali otáčky motora, sú príliš vysoké pri rýchlosti do 130km/h, malo by to byť tuším o 500ot./m menej, ibaže by si šliapal do kopca :D :hyu:

Re: Santa Fe II - Kontrolka CHECK MOTORA - vypínanie turba

Napsal: 06 zář 2017, 20:08
od Ampo
Problém je už vyriešený - bola to naozaj voda v palivovom filtri (nebola vypusteny cca 5 rokov). Auto sa davalo do nudzoveho režimu a tym obmedzovalo vykon aj maximalnu rychlost.

Inak k tym otackam - otacky nesli vyssie, drzali sa nizko (neviem..pri 130km/h mozno tych 3000 o/m). Vyssie otacky uz nechcelo pustit :)

Re: Santa Fe II - Kontrolka CHECK MOTORA - vypínanie turba

Napsal: 06 zář 2017, 20:30
od petzl62
No ono ani tak nejde o vypuštění vody z filtru,ale primárně o to,že by se filtr jednou za čas-30 000 km měl taky měnit.Obzvlášť v dnešní době euroekomero nafty...a 5let neměnit palivový filtr,no ty bláho...asi v zimě v mraze nejezdíš,jinak věř,že by jsi určitě v mrazu nejel :shock: :roll:

Re: Santa Fe II - Kontrolka CHECK MOTORA - vypínanie turba

Napsal: 06 zář 2017, 20:34
od Ampo
petzl62 píše:No ono ani tak nejde o vypuštění vody z filtru,ale primárně o to,že by se filtr jednou za čas-30 000 km měl taky měnit.Obzvlášť v dnešní době euroekomero nafty...a 5let neměnit palivový filtr,no ty bláho...asi v zimě v mraze nejezdíš,jinak věř,že by jsi určitě v mrazu nejel :shock: :roll:
Pockat - ja menim palivovy filter pravidelne minimalne raz za rok. Voda v palivovom filtri je nieco, co priamo nesuvisi s vymenou filtra. Pretoze pri svieteni kontrolky mi absolutne nepomohlo, ked som vymenil palivovy filter - kontrolka svietila nahodne aj po vymene. Takze ako pisem, voda v palivovom filtri nie je doslovne v palivovom filtri. Je to nejaka nadrzka, v ktorej sa tvori postupom casu voda, a da sa vypustit otvorenim veka na jeho spodku. Alebo sa v niecom mylim? Co v skutocnosti znamena "voda v palivovom filtri"?