Santa Fe II - Kontrolka CHECK MOTORA - vypínanie turba
Napsal: 30 črc 2017, 21:10
Ahojte, už pár mesiacov mám problém s mojim Santa Fe II (2006). Stáva sa mi čím ďalej častejšie, že mi počas jazdy začne svietit červená kontrolka MOTOR-CHECK. Akonáhle sa rozsvieti, motor stratí výkon - akoby vyplo turbo. Prejavuje sa to tak, že auto akceleruje asi 3x dlhšie než zvyčajne, a nedokáže prekonať rýchlosť 130km/h (presne). Pedál môžem stlačiť až po zem, no motor už nevytiahne vyššiu rýchlosť. Zdôrazňujem, že toto "vypnutie turba" sa koná vždy len počas svietenia kontrolky.
Čo sa týka červenej kontrolky, nenašiel som absolútne žiadnu logiku v tom, kedy a prečo svieti. Raz zasvieti pár min po naštartovaní motora, inokedy začne svietiť po 2 hodinách jazdy na diaľnici. Niekedy svieti 20 sekúnd, inokedy 20 minút. Niekedy sa rozsvieti pri stlačenom plynovom pedáli, inokedy aj kľudne pri jazde s kopca bez akéhokoľvek akcelerovania.
O turbo sa poriadne starám - po naštartovaní studeného motora vždy čakám cca 3 minúty kým sa pohnem. Rovnako po jazde, hlavne rýchlej a dlhej (napr. po diaľnici) nechávam turbo vychladnúť tiež pár minút. Sú dni, kedy mi kontrolka vôbec nezasvieti, no v poslednej dobe sa mi to stáva už takmer pri každej jazde. Na diaľnici je to hrozný pocit, pretože pri predbiehani keď idem napr vyše 140 kmh, mi zrazu začne svietiť kontrolka, a auto mi automaticky spomalí na 130 kmh a autá za mnou nechápu, prečo spomaľujem. Vyjsť po strmej ceste do kopca je veľmi náročné, niekedy sa bojím, či to vôbec vytiahne. Turbo na santa fe má dosť výrazný "nasávací" zvuk, a všimol som si, že počas rozsvietenej kontrolky zvuk značne stíchne. Jednoducho všetko nasvedčuje tomu, že turbo sa vtedy nejakým spôsobom deaktivuje.
V servise dali auto na diagnostiku, no nič nezistili. Ukázalo im len vodu v palivovom systéme, a EGR ventil bol už vraj starý a zaneseny tak ho vymenili. No problém sa neodstránil. Prvý krát sa mi táto kontrolka rozsvietila vtedy, keď som po naštartovaní studeného motora nehrial turbo, ale po cca 10 sekundách som sa hneď pohol (len 1 meter, potreboval som len uvoľniť bránu pred domom). Vtedy mi začala svietiť a náhodne sa mi rozsvecovala cca 4 dni. Potom to prestalo asi na mesiac, a teraz je to tu zase a už to trvá vyšše mesiac.
Viete mi prosím poradiť, čo to môže byť? Turbo je asi ok keďže počas zhasnutej kontrolky auto slape ako hodinky, či? Posielam aj fotku a nahral som aj video počas jazdy na diaľnici - viac ako 130 kmh to vtedy neutiahne.
Ďakujem za akékoľvek rady!
VIDEO:
https://www.youtube.com/watch?v=gIlhszVnAH0
FOTO:
Čo sa týka červenej kontrolky, nenašiel som absolútne žiadnu logiku v tom, kedy a prečo svieti. Raz zasvieti pár min po naštartovaní motora, inokedy začne svietiť po 2 hodinách jazdy na diaľnici. Niekedy svieti 20 sekúnd, inokedy 20 minút. Niekedy sa rozsvieti pri stlačenom plynovom pedáli, inokedy aj kľudne pri jazde s kopca bez akéhokoľvek akcelerovania.
O turbo sa poriadne starám - po naštartovaní studeného motora vždy čakám cca 3 minúty kým sa pohnem. Rovnako po jazde, hlavne rýchlej a dlhej (napr. po diaľnici) nechávam turbo vychladnúť tiež pár minút. Sú dni, kedy mi kontrolka vôbec nezasvieti, no v poslednej dobe sa mi to stáva už takmer pri každej jazde. Na diaľnici je to hrozný pocit, pretože pri predbiehani keď idem napr vyše 140 kmh, mi zrazu začne svietiť kontrolka, a auto mi automaticky spomalí na 130 kmh a autá za mnou nechápu, prečo spomaľujem. Vyjsť po strmej ceste do kopca je veľmi náročné, niekedy sa bojím, či to vôbec vytiahne. Turbo na santa fe má dosť výrazný "nasávací" zvuk, a všimol som si, že počas rozsvietenej kontrolky zvuk značne stíchne. Jednoducho všetko nasvedčuje tomu, že turbo sa vtedy nejakým spôsobom deaktivuje.
V servise dali auto na diagnostiku, no nič nezistili. Ukázalo im len vodu v palivovom systéme, a EGR ventil bol už vraj starý a zaneseny tak ho vymenili. No problém sa neodstránil. Prvý krát sa mi táto kontrolka rozsvietila vtedy, keď som po naštartovaní studeného motora nehrial turbo, ale po cca 10 sekundách som sa hneď pohol (len 1 meter, potreboval som len uvoľniť bránu pred domom). Vtedy mi začala svietiť a náhodne sa mi rozsvecovala cca 4 dni. Potom to prestalo asi na mesiac, a teraz je to tu zase a už to trvá vyšše mesiac.
Viete mi prosím poradiť, čo to môže byť? Turbo je asi ok keďže počas zhasnutej kontrolky auto slape ako hodinky, či? Posielam aj fotku a nahral som aj video počas jazdy na diaľnici - viac ako 130 kmh to vtedy neutiahne.
Ďakujem za akékoľvek rady!
VIDEO:
https://www.youtube.com/watch?v=gIlhszVnAH0
FOTO: