Stránka 1 z 2

Nestartuje napoprvé

Napsal: 08 srp 2017, 12:59
od kudykam
Ahoj mám problém při startování motoru převážně za studena, ale není to nutná podmínka.
i30 (2009) 1.6 benzín 93kw nalítáno kolem 65 tis, nová baterka (napětí měřeno a ok), nové palivové čerpadlo, nové svíčky.

Motor vždy naskočí po druhém otočení klíčku okamžitě, ale po prvním málo kdy (tak 1 z 10 případů). Bud se točí startér a ani motor ani neťukne, nebo začne bublat kolem 300 otáček na několik sekund a bud chcípne nebo naskočí.
  • Zkusil sem reset ECU (odpojením baterky) ale vliv na to nemá.
  • Kontrolka imobilizéru nebliká.
  • Sešlápnutí plynu při startu nemá žádný efekt.
  • Otočením klíčku pro zapojení elektriky a čekání několik sekund než se natočí čerpadlo taky nemá efekt.
  • Teplota okolí na start nemá vliv, je jedno jestli je po ráno s teplotou kolem 15 nebo auto stálo na slunku v 35 celý den.
  • Nezáleží jestli je palivová nádrž plná nebo poloprázdná.
  • Zkusil sem i kvalitnější palivo ale beze změny.

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 08 srp 2017, 14:08
od mikodim
Diagnostika cez PC bola?

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 08 srp 2017, 14:43
od kudykam
připojil sem si přes OBDII BT rozhraní k mobilu a přes appku zkontroloval chybové stavy, ale žádné tam nebyly.

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 08 srp 2017, 15:27
od tomasko007
"Kontrolka imobilizéru nebliká." to znamena ze svieti alebo nesvieti ? kontrolka imobilizeru by mala pri startovani svietit.
Inak ak mas :hyu: servis poblizku tak zbehni priamo za nejakym technikom, spravia ti diagnostiku za par korun (mozno aj zadarmo)

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 09 srp 2017, 07:20
od kudykam
Při zapojeném klíčku svítí, při startování zhasne. Ale to je asi normální ne?

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 19 srp 2017, 15:28
od kudykam
Připojil sem auto na profi diagnostiku ScanXL a zaznamenal nepovedený start do logu.
Chybové kody žadné auto nehlásí. Mohu vyexportovat data i do excelu,ale záznamů je tam hodně.
Nějaký tip po kterém PID se mám koukat?
nepovedeny start.zip
ScanXL
(158 KiB) Staženo 133 x
Auto startováno v čase 1:37 - snímek číslo 81 - nenaskočilo
V čase 1:42 (snímek 85) zapalování opět vypnuto a následně znovu otočeno klíčkem kdy auto ihned naskočilo

Hyundai i30 cvvt, spatne startovani

Napsal: 09 led 2018, 12:50
od Sklenik
Zdravim vsechny, pred mesicem jsem koupil ojety hyundai i30 cvvt 1.4 benzin 2010. I hned jsem do nej dal novou baterku. Po 3 dnech jsem chtel nastartovat a nic, zkousim znovu a po cca 5 vterinach chytne a v pohode, od ty doby treba 4x nastartuju uplne v pohode a pak najednou zase nastartuju po 5 vterinach a k tomu mi sviti esp a rucicka na otackomeru uplne dole, pritom otacky dle zvuku uplne v pohode... esp zmizi po vypnuti motoru a naslednem nastartovani... Diagnostika nic neukazala.... Nic jineho jsme zatim nezkouseli... K tomu uz se mi asi 3x stalo, ze jsem dobrzdoval na neutral na krizovatce a najednou mi sam od sebe chcipnul motor a svitila baterka, olej a imobilizer, tak nevim jestli to ma spojitost i s tim startovanim nebo jestli je to zvlast neco jineho... pri jizde vse v pohode jinak, auto se nechveje, necuka, proste nic... Prosim o nejake rady, cim by to mohlo byt... Predem diky

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 21 úno 2018, 19:06
od Sklenik
Tak jsem byl se svymi zavadami na 2 diagnostikach, jednou v hyundai a jednou u jednoho znameho, co ma autodilnu u sebe doma a ani jedna neukazala zadnou chybu, tak jsem objednanej na pristi tyden do autoservisu tady v okoli, kde se specializuji hlavne na elektroniku v autech... Po prolejzani internetu jsem narazil na jednu moznou zavadu, ktera me zavade primo odpovidala a problem byl ve snimaci otacek na klikove hrideli, tak uvidim, jestli je to i tento pripad, akorat mi k tomu nesedi, ze mi po tom spatnem nastartovani sviti kontrolka esp, ktera podle popisu patri k rizeni podvozku....

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 01 bře 2018, 10:17
od Sklenik
Zdravím všechny, tak jsem byl ještě na jedné diagnostice tady u nás, motorové závady žádné, ale když to připíchli k esp, tak to našlo dvě, poloha úhlu řízení a řídící jednotka esp, ale tenchle mechanik, dělá hlavně evropský značky, takže u tohohle přesně neví, co by to bylo, ať prý zajedu do toho hyundaie... Nenapadá někoho, co by to tedy mohlo být, než tam zajedu? Předem díky za tipy

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 03 kvě 2018, 19:51
od Mathhew333
ja som mal tiez problem so startovanim hlavne ked bol motor teply a mal som zly snimac chladiacej kvapaliny, ktory vzdy ukazoval teplotu -48° C. Po vymene startuje normalne plus som menil aj sviecky

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 18 zář 2018, 21:36
od Kalma1
Sklenik píše:Zdravím všechny, tak jsem byl ještě na jedné diagnostice tady u nás, motorové závady žádné, ale když to připíchli k esp, tak to našlo dvě, poloha úhlu řízení a řídící jednotka esp, ale tenchle mechanik, dělá hlavně evropský značky, takže u tohohle přesně neví, co by to bylo, ať prý zajedu do toho hyundaie... Nenapadá někoho, co by to tedy mohlo být, než tam zajedu? Předem díky za tipy
U mě to dělal imobilizer! Výměna antény imobilizéru a byl klid =D>

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 24 zář 2018, 09:48
od JIŘÍ.TONY
kudykam píše:Ahoj mám problém při startování motoru převážně za studena, ale není to nutná podmínka.
i30 (2009) 1.6 benzín 93kw nalítáno kolem 65 tis, nová baterka (napětí měřeno a ok), nové palivové čerpadlo, nové svíčky.

Motor vždy naskočí po druhém otočení klíčku okamžitě, ale po prvním málo kdy (tak 1 z 10 případů). Bud se točí startér a ani motor ani neťukne, nebo začne bublat kolem 300 otáček na několik sekund a bud chcípne nebo naskočí.
  • Zkusil sem reset ECU (odpojením baterky) ale vliv na to nemá.
  • Kontrolka imobilizéru nebliká.
  • Sešlápnutí plynu při startu nemá žádný efekt.
  • Otočením klíčku pro zapojení elektriky a čekání několik sekund než se natočí čerpadlo taky nemá efekt.
  • Teplota okolí na start nemá vliv, je jedno jestli je po ráno s teplotou kolem 15 nebo auto stálo na slunku v 35 celý den.
  • Nezáleží jestli je palivová nádrž plná nebo poloprázdná.
  • Zkusil sem i kvalitnější palivo ale beze změny.

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 26 pro 2022, 18:45
od Brouk
Zdravím, rád bych se vrátil k tématu špatného startování Hyunda i30, motor G4FC 1.6L.

Asi před 2 lety mě to postihlo taky. Špatné starty, motor točil dlouho, nakonec to nastartovalo. Stav se zhoršoval, až to jednou nenastartovalo vůbec. Celé (od špatných startů až po KO) to trvalo asi 3 – 4 měsíce. Během toho jsem vypozoroval, že někdy, když to nastartovalo, nefungoval otáčkoměr a chod motoru byl divný. Sice pravidelný, ale jako kdyby nešly všechny válce nebo jakoby se točil opačně (to nevím, jestli je vůbec možné). Musel jsem vypnout a nastartovat znova. Chod byl pak dobrý, ale otáčkoměr naskočil řekněme po 10 sekundách.

Když to došlo do bodu totálního nenastartování, začal jsem zkoumat. Pojistky, relé, čidla kliky i vačky (vyměněny za nové i prohozeny z funkčního Hyundaie), dobytí baterky, vše, co mě napadlo, nebo radili na fórech.

Nakonec mi jeden Hyundayista řekl, že to jsou rozvody, že to řešil hodně krát. Odvezl jsem to do servisu (neautorizovaného Hyundai) a napsal jim na papír, co jsem všechno zkontroloval, aby to nedělali po druhé a že jsou to pravděpodobně rozvody. Třetí den mi zavolal, že asi jsou to teda ty rozvody a dohodli jsme se na ceně. Vrátili mi auto funkční, pojízdné.

Po roce a půl se ale příběh začal opakovat. Špatné starty, blbnutí otáčkoměru, občas divný chod motoru… Ještě jsem vypozoroval, že auto startovalo problematicky zpravidla při zahřátém motoru, i když později už to bylo jedno.

Opět, kontrola všeho, chyba nikde. Byl jsem si jistý, že jsou to zase rozvody, tak jsem je odstrojil (u tohoto motoru to není zas taková sranda). Nikdy bych neřekl, že budu tak zklamaný z toho, že rozvody nejsou přeskočené. Bylo to prostě všechno na místě, tak, jak má být. Na řetězu jsou 3 články jinou barvou, na kolech rysky, vše sedělo do posledního zubu.

Začal jsem měřit, ECU prostě nedává impulsy do cívek, dá se to krásně změřit na konektoru u cívek.
Změřil jsem osciloskopem pulsy od čidla kliky na konektoru ECU, byly při startování naměřeny. Dokonce jsem rozebral řídící jednotku (to opět není sranda, rozlepit to) naletoval jsem na konektor uvnitř jednotky drátky a měřil jsem pulsy spolu s napojenou diagnostikou, jestli OBD „vidí“ otáčky., viz. video.
https://youtu.be/VkC2o5H2mf8

Tady jsem skončil a nevím jak dál. Imobilizér je další z možností, která se nabízí, ale zdá se mi to nepravděpodobné, protože nakonec to vždy nastartovalo. Klíček na palubce při zasunutí klíče svítí (tak to má správně být).
Shrnutí:
ECU nedává pulsy do cívek, neznámá příčina.
Rozvody dobré, pojistky, čidla, relátka, vše OK.
OBD neukazuje žádné chyby.
Degradace startování byla postupná, zhoršovalo se to, až to nenastartovalo vůbec.
Větší problémy se startem při zahřátém motoru (startér točil, tzn. není problém s uhlíky).

Nevyřešil to prosím někdo? Vypadá to (i dle cizích fór), že je to typická závada.

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 26 pro 2022, 20:31
od dibarbora
Ked si už toľko investoval do diagnostiky, tak treba skontrolovať aj druhý potrebný vstup... dodávku paliva. Overiť stav sviečok, zmerať kompresiu valcov... ale pokojne môže byť na príčine aj nejaká chyba v RJ....

Re: Nestartuje napoprvé

Napsal: 27 pro 2022, 01:30
od Brouk
dibarbora píše: 26 pro 2022, 20:31 Overiť stav sviečok, zmerať kompresiu valcov...
RJ nedává pulsy do cívek => kontrola cívek a komprese zbytečná. Benzín tam teče (kontrola před vstřikama), čerpadlo funguje.