Stránka 1 z 1

Nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 08 srp 2017, 19:03
od tomcat009
Ahoj,

už cca 2 roky mám problém s nízkou účinností katalyzátoru (svítí check engine, hlásí to řídící jednotka). Emisemi jsem s tím naposledy (2015) bez problémů prošel, ale když jsem teď četl o těch změnách metodiky, tak mi došlo, že mám asi problém. Nejde o to, že by emise byly špatně, ale ŘJ zkrátka buď bude ukazovat tu chybu, nebo nebude ukazovat ten readiness kód.

Čili dvě otázky:
1) Máte s tím někdo zkušenost a opravdu se bojím oprávněně?
2) Pokud je odpověď na 1) ano, tak má smysl snažit se sehnat cat na vrakáči? Nový jsem koukal stojí jen díl 10k, to je už skoro 1/4 ceny auta, s prací určitě. Případně nezná někdo nějaké jiné levnější řešení?

Díky za rady

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 16 srp 2017, 15:39
od petr.gr
Zveřejněte fotku katalyzátoru a jaké Euro má vaše auto. Už jsem katalyzátor Euro 4 repasoval a na emisích v pohodě.

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 07 črc 2018, 11:11
od tomcat009
Mám Euro 3 (EHS 2003/76B), fotku příkládám. Ten katalyzátor se vysypal a přicpal výfuk.

Mám ještě otázku, nezkoušel jste použít někdo katalyzátor z accentu se stejným motorem (G4EE)? Najít totiž přímo Getze, co nedostal zjevnou ránu na předek není úplně snadné.

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 07 črc 2018, 19:41
od soban
Fakt se katalizátor vysypal? Nebude vadná nějaká lambda sonda?

Že by motor bez katalizátoru prošel emisemi?

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 08 črc 2018, 16:54
od tomcat009
Jak jsem psal, výfuk byl plný zbytků. Udělal jsem blbost, že jsem jel cca 50km na tři válce - kuna mi prekousala kabely. Těsně po tom jsem s resetovanou řídící jednotkou prošel, naposledy už kontrolovali i readyness kódy.

Fakt moc by mi pomohlo, kdyby někdo věděl jestli tam nacpu ten z accenta.

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 08 črc 2018, 18:50
od Richard555
No jo jízda na tři se na katu zřejmě nesmazatelně podepsala. Jde totiž o to, že díky "průchozímu" jednomu válci se lambda pořád snaží ochuzovat směs - je v ní moc kyslíku, tím zbytek motoru jede na chudou směs, je zvýšená teplota spalování a navíc nějaká nezapálená směs během chvilky ho přehřeje hořením v katalyzátoru a je to...... Jednou jsem jel v noci z práce a předemnou jel tuším Peugot 205 a zpozoruju, že mu něco svítí pod autem, když se zhoupl na dírách koukám že svítí katalyzátor ...... skoro bíle , taky jel asi na "tři" :wink:

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 08 črc 2018, 23:08
od petr.gr
Pokud je ve směsi více paliva, pak je směs bohatá a na lambdě se snižuje napětí při chemické reakci. ŘJ na tomto základě ochuzuje směs zkracovaním délky vstřikování, čímž dorovnává směs na optimální poměr. Pokud je naopak více kyslíku, délka vstřiku se prodlužuje.
Pokud je katalyzátor pro stejné Euro a mechanicky tam vejde, pak není žádný problém. Při splnění daného Eura tam může být jakýkoliv katalyzátor, který tam mechanicky vejde nebo jde upravit připojení k potrubí. Pokud máte katalyzátor ve svodech, opět se to řeší podle průměru s odřezáním jedné strany starého katalyzátoru, vložením nového a zavařením. Dělal jsem to na své Sonatě NF a naprosto bez problémů. Cena bez práce do 2000,-.

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 03 srp 2018, 14:44
od Peter1202
Ahoj, ja som tam dal katalyzátor z felicie, odrezať a zavariť. Robil to jeden zvarač, presne tam sadne.

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 03 srp 2018, 18:57
od petr.gr
Pokud je ve stejném Euro a pasuje, tam je to prakticky jedno.

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 04 srp 2018, 10:28
od Richard555
Myslím, že katalyzátor je stejný pro EU2 i pro vyšší, rozdíl je v řízení motoru, od EU3 jsou 2 lambdy a motor je čím dál tím výš sešněrován a každá kapka paliva se pečlivě hlídá aby náhodou nebyla do motoru vstříknuta navíc. Proto jsou např. motory s EU2 příjemnější na jízdu, reagují lépe na plyn, jsou celkově "živější" než nějaké s EU 4 nebo 5. Např. SX4 má s 1,6 120koní a je lehčí o skoro 150kg než Nubira co má 1350 kg a 133koní přesto jízda s Nubirou byla daleko příjemnější i na LPG kdy se výkony v podstatě srovnaly.... za vše může EU 2 u Nubiry a EU5 u SX4 :wink:

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Napsal: 04 srp 2018, 17:15
od petr.gr
Není stejný a ani nemůže. Čím vyšší Euro, tím hustější síť kanálků a tedy větší plocha pro chemickou reakci. Euro2 = hustota kanálů 400 cpsi, Euro 4 = hustota kanálů 800 cpsi.